
U sadržaju naših školskih kurikuluma mnogo je projekata koji su tijekom prethodnih školskih godina uključivali uporabu digitalne tehnologije i web alata u nastavi. Isto tako, realizirani su brojni projekti koji su uključivali korelaciju više predmeta. Protekle je školske godine u Katoličkoj osnovnoj školi Šibenik ostvaren projekt „Italija u riječi i slici“ koji su realizirale Kolinda GABRILO, prof. engleskoga i talijanskoga jezika, i Ana PERAK, prof. geografije.
■ Cilj je projekta bio upoznati se s Italijom uporabom različitih web alata te spoznati kako isti web alati razvijaju učeničke kompetencije u dvama potpuno različitim područjima -Geografiji i Talijanskom jeziku. Korelacijom ovih dvaju predmeta željeli smo potaknuti učenika na sveobuhvatno usvajanje gradiva.
■ TIJEK AKTIVNOSTI: U projektu su sudjelovali učenici sedmih razreda. Na satima Geografije i Talijanskog jezika razgovarali su o odabranim temama. Uslijedilo je istraživanje tema te izrada prezentacija, filmova, kvizova, umnih mapa i plakata. Na satima Talijanskoga jezika učenici su izrađivali filmove na temu poznatijih sadržaja povezanih s Italijom dok su na satu Geografije učili o manje poznatim sadržajima kako bi što više saznali o zemlji čiji jezik uče u školi. Radovi su javno predstavljeni tijekom tematskoga dana u školi.
OPIS KORIŠTENIH ALATA/METODA
Iako se riječ korelacija često provlači nastavom i metodičkim uputama za učitelje, čini se da nije često korištena u nastavnom procesu.
Korelacija omogućava povezanost odgojno-obrazovnoga procesa u harmoničnu cjelinu.
„Leonardo da Vinci izučavao je matematiku, anatomiju, biologiju, fiziku, mehaniku i mnoge druge nauke kako bi spoznaju pretvorio u znanje i umjetnost. Možda i mi moramo tako gledati na korelaciju.“
(Preuzeto: „Međupredmetno povezivanje“,mr. sc. Sonja Tošić Grlač, školska knjižničarka, Opatija, 11. – 13. srpnja 2007.)
U ostvarivanju korelacije dvaju predmetnih područja koristili smo se sljedećim alatima:
Kahoot, alat za izradu kvizova, zabavan i učenici ga jako vole, zgodan za završno ponavljanje gradiva.
Learning apps, mrežno sjedište gdje korisnici mogu pronaći različite besplatne alate ili pomoću predložaka izraditi vlastite za primjenu u nastavi. Alati su napravljeni i osmišljeni kao maleni interaktivni moduli koji se mogu uključiti u nastavne materijale, ali i primijeniti za samostalno učenje.
Canva, online grafički editor, brz i jednostavan. Služi za izradu prezentacija i postera. U njemu su učenici naučili napraviti razglednice, na satu su Talijanskoga jezika svladali su jezični dio pisanja razglednica dok su na satu Geografije odredili u kojoj se regiji nalazi pojedini grad s razglednice te upoznali geografske karakteristike te regije.
■ TEME:
UNESCO u Italiji, Nacionalni parkovi Italije, Regije, Hrana, Sport
Smore, alat za dizajniranje i dijeljenje flyera, newslettera…Koristeći se alatom Smore, moguće je uključiti tekst, glazbu, video i slike.
Coggle, digitalni alat namijenjen izradi umnih mapa. Temeljen je na HTML5 tehnologiji i dostupan na svakom uređaju s preglednikom koji podržava tu tehnologiju. Jednostavnost i minimalizam prednosti su Coggle alata, a njegova svrha brza, jednostavna i pregledna izrada umnih mapa.


Movie maker, program za izradu filmova dodavanjem fotografija, teksta, efekata, videozapisa, prijelaza… Dodatak glazbe odredit će atmosferu filma, a dovršeni film moguće je spremiti na računalo za reprodukciju/dijeljenje ili ga objaviti na YouTube kanalu.
Teme: Talijanska kuhinja, Talijanski nogomet, Talijanska mafija,
Jezera Italije,Vulkani Italije, Amalfijska obala, Automobilska industrija
Google Earth, alat kojim je moguće prezentirati svoja putovanja (zamišljena i ona ostvarena) koristeći se Google Earthom. Potrebno je odabrati lokaciju, opisati ju, dodati fotografije i videozapise i pratiti putovanje na karti. Alat je zamišljen i kao način čuvanja uspomena na putovanja.
Aplikacija Google Earth može biti ne samo koristan već i zanimljiv alat. Omogućuje dvodimenzionalni i trodimenzionalni pregled udaljenih i nepoznatih odredišta, kao i ponudu njihova sadržaja.

Padlet, online alat namijenjen suradnji. Alat se koristi kao „prazan papir”, tj. online zid na kojem je moguće dodavati svoje ideje, recenzije, obavijesti, informacije, učitavati slike i dokumente, a možete i drugim sudionicima omogućiti sve navedeno. Odlikuje ga jednostavnost uporabe, dostupnost na različitim uređajima, prilagođenost potrebama korisnika i raznovrsna namjena.
Lino, alat sličan online oglasnoj ploči na koju se mogu dodavati elementi zvani „stickies”, koji mogu sadržavati tekst (izgledaju poput Post-it papirića), slike, video ili dokument.

Međupredmetna korelacija traži poseban angažman učitelja i učenika. Ona omogućava kvalitetnu i suvremenu nastavu. Povezujući gradivo više predmeta uz razumijevanje i primjenu, mnogo se lakše uči i pamti. Povezivanje predmeta pretpostavlja motiviranost i spremnost profesora (i učenika) na suradnju, a time se, osim znanja, usvajaju još brojne kompetencije važne za život svakoga pojedinca. Projektom „Italija u riječi i slici“ otvoren je prostor za slične projekte u budućim nastavnim godinama.
■ Napisale: Kolinda GABRILO, učiteljica talijanskog i engleskog jezika, učitelj mentor, i Ana PERAK, učiteljica geografije, izvrstan savjetnik | Katolička osnovna škola Šibenik ■