Savjeti stručnjaka
Učiti iz potisnutih sjećanja
objavljeno: 19. studenoga 2014.

Više je puta dokazano da kvaliteta učenja ovisi i o mjestu na kojem se uči. Javljaju li se poteškoće u učenju, psiholozi savjetuju promjenu okoline u kojoj se uči. Istraživači sa Sveučilišta u Sydneyju dokazali su da učenje ovisi o sredini u kojoj se zbiva i da je mnogo teže steći novo znanje u neodgovarajućoj okolini. Stječu li se znanja o prirodi, učenje će biti mnogo uspješnije u prirodnom okolišu nego izvan njega.

VaniBiti svjestan potisnutih sjećanja

Za potisnutim informacijama pohranjenim u našem pamćenju možemo ponovno posegnuti i poslužiti se njima kao gradivom iz kojega se uči brže i lakše nego iz potpuno novih informacija, piše American Psychologist Journal. Suprotno ranijim znanstvenim tvrdnjama, istraživanja su pokazala da potisnuta neželjena sjećanja mogu biti poticajna u mijenjanju budućeg ponašanja jer mentalno zdravlje ovisi o tome koliko smo svjesni svojih potisnutih neželjenih misli i sjećanja. Rezultati najnovijih istraživanja otvaraju pitanje razumijemo li doista procese pamćenja i učenja.

Povezati novo i staro

U primanju novih informacija mozak nailazi na poteškoće, posebice ako te informacije nisu povezane ni s jednom važnijom informacijom pohranjenom otprije. Mogućnost je prerade  potpuno novih informacija ograničena i zahtijeva veliku koncentraciju. Želimo li izbjeći zagušenost novim informacijama, što je uzrok lošeg učenja, važno je dobro pripremiti nastavu i učiniti je zanimljivom i privlačnom tako da svaka nova informacija bude dosljedno i suvislo povezana s prijašnjima.