Učitelji stvaraju
■ LIKOVNI MI VOLIMO ■ 82 ■
Suncokreti – slikarski rukopis
objavljeno: 25. rujna 2020.

Projekt u Svijetu likovnih umjetnika ulazi u treću godinu postojanja. Projekt je nagrađen nacionalnim oznakama kvalitete na portalu eTwinning.

Iz stručnog rada koji sam napisala o ovome projektu:

Cilj je ostvarivanja i stvaranja projekta da učenici na zanimljiv način upoznaju neke od najpoznatijih svjetskih likovnih umjetnika (s osvrtom i na hrvatske umjetnike), pobliže saznaju o opusu stvaranja i zatim na drugačiji, zanimljiviji način nastoje ostvariti “umjetnički transfer” osnovnih elemenata nekog likovnog umjetnika.

CILJEVI PROJEKTA ZA UČENIKE SU: razvoj učeničkih kreativnih sposobnosti u nerazdvojivom jedinstvu s odgojem duhovnih i moralnih osobina, razvoj inicijative, samopouzdanja i sposobnosti kreativnog izražavanja, propitkivanja i uočavanja; oblikovanje u skladu s dobi, znanjem i vještinama iz područja likovne umjetnosti.

Ostvareni ciljevi i zadatci projekta pomažu razviti osobu koja je sposobna razmišljati, maštati, razmisliti kako može ostvariti kreativne ideje i analizirati svoje rezultate.

Dijete tako uči na vlastitom iskustvu, uči da sudjelovanje može biti zabavno i korisno, uči komunicirati, surađivati, uči iskustvom i doticajem s likovnim okruženjem, uči raditi kao dio skupine, uči proces donošenja odluka i odgovornosti koje iz toga proizlaze, cijeni važnost zajedničke suradnje, stječe osjećaj važnosti i izgrađuje samopouzdanje, razvija inicijativnost.

Za sat likovne kulture odabrala sam poznati motiv Van Gogha Suncokreti.

Izradila sam i INTERAKTIVNU PREZENTACIJU.

NASTAVNA TEMA: PLOHA

PODRUČJE RADA: SLIKANJE

CILJ: Uočavati i istraživati različite principe organizacije elemenata na slici i u prirodi.

KLJUČNI POJMOVI: kompozicija, raspored, slikarski rukopis

ZADATCI:

OBRAZOVNI:

■ igrajući se istražiti različita načela organizacije elemenata/oblika u prirodi

■ uočiti i istražiti ta načela na umjetničkim djelima

■ izraziti neke od istraživanih načela u vlastitom radu

FUNKCIONALNI:

■ razvijati sposobnost uočavanja i zaključivanja

■ razvijati sposobnost otkrivanja različitih organizacija elemenata na slici i u prirodi

■ razvijati stvaralačku maštu

ODGOJNI I SOCIJALIZIRAJUĆI:

■ poticati aktivnost i suradnju s drugim učenicima tijekom izvođenja igri

■ razvijati ljubav prema prirodi

OŠ LK A.4.2.

Učenik demonstrira fine motoričke vještine upotrebom različitih likovnih materijala i

postupaka u vlastitom likovnom izražavanju

OŠ LK A.4.1.

Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.

OŠ LK B.4.1.

Učenik analizira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela.

Vrednovanje – vršnjačko: u vrednovanju su posebno istaknuli da je svatko doživio djelo na drugačiji način, da su gledali istu vazu, a kasnije su je interpretirali na svoj način.

Pošto je tehnika bila po vlastitom odabiru mnogi su koristili kombiniranu tehniku da jače istaknu njima bitne detalje.

U razred sam donijela i vazu prepunu rascvjetanih suncokreta.

Cijela galerija radova

■ Album svih radova   ■Razredne stranice fotogalerija ■ Stranica za likovnu kulturu ■ Piše: Sandra VUK ■ OŠ SVETA NEDELJA, SVETA NEDELJA ■ Mrežne stranice 4.b ■