6. OŽUJKA ■ SVJETSKI MATEMATIČKI DAN ■

Matematika je sve, bez matematike nigdje

srijeda, 6. ožujka 2019.

Danas je Svjetski matematički dan, WMD [World math day]. Obilježava se svake godine prve srijede u ožujku. Toga se dana održava internetsko natjecanje u matematici na koje se mogu prijaviti učenici iz cijelog svijeta.

Natjecanje je podijeljeno na dobne kategorije: za sudionike u dobi od četiri do sedam godina, od osam do deset godina, od 11 do 13 godina i od 14 do 18 godina. [ Više o matematičkom danu OVDJE ]

 AKTIVNOSTI


 Budući da naša škola [još] nije informatički dovoljno opremljena da bismo se mogli uključiti u internetsko natjecanje, [još] ne sudjelujemo u njemu. Ali to nas ne sprječava u promicanju matematike: održavamo Večer matematike u prosincu, ali je meni, kao učiteljici, iznimno bitno svakodnevno osvješćivati učenicima da je matematika svugdje oko nas te koliko je zanimljiva i uporabna. Rezultat je ovakvog pristupa ocjena učenika da im je matematika jedan od najdražih predmeta u razrednoj nastavi.

Vodeći se osnovnim didaktičkim i metodičkim postulatima, uvijek krećemo od poznatoga i konkretnoga ka nepoznatom i apstraktnom, osvješćujući učenicima da nije bitan samo rezultat nego i put do njega [proces učenja]. 

U prvom razredu učionicu organiziram po centrima [motivirajuće okruženje za učenje] pa se učenici spontano „podijele” po osobnim interesima, što mi je putokaz za daljnji rad: kome treba poticaj, a kome dodatni materijal za koje područje. Jako je pozitivna stvar kod centara što djeca u njima rade ne samo tijekom nastave nego samoinicijativno i tijekom malih i velikog odmora.

 Razliku između tijela i lika učenici će najlakše uočiti kad njima barataju pa korelirajući sadržaje Likovne kulture i Matematike mnogo lakše i učinkovitije ostvarimo zadani ishod.

 

Kad uvodimo brojeve, bitno je učenicima osvijestiti pojam količine, što također radimo igrom [jedna je knjiga i jedna je zgrada].

 

U nastavi se često koristim[o] prstima, kao i mnogim uporabnim predmetima [bojice, vaga, štapići, kutije za jaja, stari mobiteli, kocka, vrčevi, boce, slamke, čepovi, društvene igre...], što učenicima približava matematiku i olakšava ostvarivanje ishoda.

  

S ovom bi se mišlju sigurno složila većina matematičara [Lewis CARROLL, pravim imenom Charles Lutwidge DODGSTON [1832. – 1898.], engleski pisac i matematičar; Vladimir DEVIDÉ [1925. – 2010.], hrvatski matematičar, japanolog, akademik, književnik...].

Kad mašti dopustimo da nas vodi, ishode koje ostvarujemo u matematici možemo često korelirati s ostalim predmetima. Mogućnosti su nebrojene i svi se njima već koristimo. Na fotografijama su samo neke od ideja:

U drugom razredu, kad učenici svladaju sve četiri računske radnje, u matematički je centar dobro staviti i ovu misao, što je jedan od ishoda koji radimo na SATU RAZREDNIKA:

 

Piše Melita POLIĆ, učiteljica savjetnica | OŠ Jurja Dalmatinca, Šibenik

Ima 30 godina radnog iskustva; voditeljica Županijskoga stručnog vijeća učitelja razredne nastave Šibensko-kninske županije od 2006.; autorica županijske slikovnice Korak kroz Šibensko-kninsku županiju | Misli vodilje u radu: život nije podijeljen na predmete [integrirana nastava]; cijeli je svijet učionica [cjeloživotno formalno i neformalno učenje] te prije svega odgajati, a onda i obrazovati.

Vezani članci
Školski portal: Opasnost igrifikacije obrazovanja

Opasnost igrifikacije obrazovanja

U blogu objavljenom na našem portalu „Igrifikacija i zašto djeluje”…

Školski portal: Čitanje može proširiti ono što djeca misle o matematici

Čitanje može proširiti ono što djeca misle o matematici

Matematika je mnogo više od toga! Matematika uključuje ljude, velike…

Školski portal: Kako početi poučavati matematiku u petom razredu

Kako početi poučavati matematiku u petom razredu

…kako to učiniti i zašto rješavanje opisnih zadataka ne zahtijeva…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: „Odrastajući u digitalno doba”

„Odrastajući u digitalno doba”

… i ostvario pravo na financijsku…

Školski portal: Učinkoviti plan lekcije

Učinkoviti plan lekcije

Zvuči li vam ovo poznato? Joj,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…