Važni datumi u godini
6. OŽUJKA ■ SVJETSKI MATEMATIČKI DAN ■
Matematika je sve, bez matematike nigdje
objavljeno: 6. ožujka 2019.

Natjecanje je podijeljeno na dobne kategorije: za sudionike u dobi od četiri do sedam godina, od osam do deset godina, od 11 do 13 godina i od 14 do 18 godina. [ Više o matematičkom danu OVDJE ]

 AKTIVNOSTI


 Budući da naša škola [još] nije informatički dovoljno opremljena da bismo se mogli uključiti u internetsko natjecanje, [još] ne sudjelujemo u njemu. Ali to nas ne sprječava u promicanju matematike: održavamo Večer matematike u prosincu, ali je meni, kao učiteljici, iznimno bitno svakodnevno osvješćivati učenicima da je matematika svugdje oko nas te koliko je zanimljiva i uporabna. Rezultat je ovakvog pristupa ocjena učenika da im je matematika jedan od najdražih predmeta u razrednoj nastavi.

Vodeći se osnovnim didaktičkim i metodičkim postulatima, uvijek krećemo od poznatoga i konkretnoga ka nepoznatom i apstraktnom, osvješćujući učenicima da nije bitan samo rezultat nego i put do njega [proces učenja]. 

U prvom razredu učionicu organiziram po centrima [motivirajuće okruženje za učenje] pa se učenici spontano „podijele” po osobnim interesima, što mi je putokaz za daljnji rad: kome treba poticaj, a kome dodatni materijal za koje područje. Jako je pozitivna stvar kod centara što djeca u njima rade ne samo tijekom nastave nego samoinicijativno i tijekom malih i velikog odmora.

 Razliku između tijela i lika učenici će najlakše uočiti kad njima barataju pa korelirajući sadržaje Likovne kulture i Matematike mnogo lakše i učinkovitije ostvarimo zadani ishod.

 

Kad uvodimo brojeve, bitno je učenicima osvijestiti pojam količine, što također radimo igrom [jedna je knjiga i jedna je zgrada].

 

U nastavi se često koristim[o] prstima, kao i mnogim uporabnim predmetima [bojice, vaga, štapići, kutije za jaja, stari mobiteli, kocka, vrčevi, boce, slamke, čepovi, društvene igre…], što učenicima približava matematiku i olakšava ostvarivanje ishoda.

  

S ovom bi se mišlju sigurno složila većina matematičara [Lewis CARROLL, pravim imenom Charles Lutwidge DODGSTON [1832. – 1898.], engleski pisac i matematičar; Vladimir DEVIDÉ [1925. – 2010.], hrvatski matematičar, japanolog, akademik, književnik…].

Kad mašti dopustimo da nas vodi, ishode koje ostvarujemo u matematici možemo često korelirati s ostalim predmetima. Mogućnosti su nebrojene i svi se njima već koristimo. Na fotografijama su samo neke od ideja:

U drugom razredu, kad učenici svladaju sve četiri računske radnje, u matematički je centar dobro staviti i ovu misao, što je jedan od ishoda koji radimo na SATU RAZREDNIKA:

 

Piše Melita POLIĆ, učiteljica savjetnica | OŠ Jurja Dalmatinca, Šibenik

Ima 30 godina radnog iskustva; voditeljica Županijskoga stručnog vijeća učitelja razredne nastave Šibensko-kninske županije od 2006.; autorica županijske slikovnice Korak kroz Šibensko-kninsku županiju | Misli vodilje u radu: život nije podijeljen na predmete [integrirana nastava]; cijeli je svijet učionica [cjeloživotno formalno i neformalno učenje] te prije svega odgajati, a onda i obrazovati.