21. OŽUJKA ■ SVJETSKI DAN OSOBA S DOWNOVIM SINDROMOM ■

Ne zaboravite obući šarene čarape

četvrtak, 21. ožujka 2019.

Down Syndrome International službeno je odredio 21. ožujka kao Svjetski dan osoba s Downovim sindromom. Taj je datum izabran kako bi označio jedinstvenost Downova sindroma u potrostručenju (trisomiji) 21. kromosoma.

Svjetski dan Downova sindroma prvi je put obilježen u Singapuru 2006. godine, a mnoge organizacije širom svijeta pridružit će se ovoj proslavi raznim događajima i aktivnostima, tako da se današnji datum obilježava u cijelom svijetu.

  • Pokaži podršku!

Simbol su Dana Downova sindroma šarene čarape, jer ih osobe s Downovim sindromom ne mogu upariti. Nošenjem šarenih čarapa pokazuje se podrška borbi osoba s Downova sindromom kako bi se što bolje integrirali u naše društvo.

Zašto danas nositi rasparene šarene čarape?

  • Zato da se priča o problemima osoba s Downovim sindromom.
  • Kad vas upitaju zašto nosite šarene odnosno različite čarape, progovorit ćete o problemima osoba s Downovim sindromom i pokazati podršku.

Downov sindrom genetski je poremećaj koji je uzrokovan prisutnošću jednog kromosoma viška. Nastaje u trenutku začeća.
Uzrok Downova sindroma otkrio je 1959. godine francuski genetičar Jerome Lejeune. Na 21. paru kromosoma otkrio je kromosom viška: umjesto dva, tu su bila tri kromosoma, a u cijeloj ih je stanici, umjesto 46, bilo ukupno 47.

Takav je poremećaj kod svakog čovjeka s Downovim sindromom. Nije ga moguće izmijeniti niti liječiti.

Sindrom je naziv za skup zajedničkih znakova i svojstava, a ime Down potječe od imena engleskog liječnika Johna Langdona Downa, koji je 1866. prvi opisao sindrom, gotovo 100 godina prije nego što je pronađen uzrok poremećaju. Ljudi s Downovim sindromom imaju određeni stupanj poremećaja u razvoju (mentalni hendikep).

Stupanj poremećaja varira od osobe do osobe i nemoguće je odmah nakon porođaja ustanoviti koji će stupanj poremećaja dijete imati.

Obilježavanjem Svjetskog dana Downova sindroma želi se upoznati svijet s ovim poremećajem i pri tomu potaknuti ljude za veće poštivanje prava ljudi s Downovim sindromom. Većim razumijevanjem i poboljšanjem njihova položaja u društvu možemo poboljšati kvalitetu života osoba s Downovim sindromom.

Znanstveno je dokazano da postoji više od pedeset karakterističnih obilježja Downova sindroma. Njihov se intenzitet razlikuje od osobe do osobe.

Karakteristike osoba s Downovim sindromom: topli, dobrodušni, vedri, veseli; komuniciraju sa svojom okolinom; vjerno kopiraju ponašanja svoje sredine, mogu biti kreativni, u fazi djetinjstva potrebna im je obitelj, a zatim je potrebno osamostaliti ih. Cijeli im je život potrebna tuđa njega i pomoć. [ Izvor: znanostblog.com ]

 AKTIVNOSTI

Jedna je od mojih misli vodilja Svi smo različiti, ali smo jednako važni (to je prva aktivnost koju provodim s učenicima i roditeljima prvi dan nastave u prvom razredu) te tijekom svakodnevnoga odgojno-obrazovnog rada nastojim učenike i roditelje kontinuirano senzibilizirati na različitosti u bilo kojem smislu.

Zato svake godine obilježavamo i Dan šarenih čarapa. Aktivnosti su različite, ovisno o dobi i nastavnom planu i programu te korelaciji s drugim predmetima u određenom razredu.

Odličan mi je predložak slikovnica Bontončić ili kako svima biti prijatelj, koju obradimo na nastavi, ali i na roditeljskom sastanku, jer vjerujem da je potrebno roditeljima osvijestiti kako ih djeca upijaju i kad roditelji toga nisu svjesni („djeca vide – djeca rade”: uče modelom oponašanja) te da će tako preuzeti i njihove stavove.

Igranje uloga ili lutka u nastavi izvrsne su aktivnosti kojima djeca mogu proći kroz iskustva neprihvaćanja ili možda podijeliti s drugima neke svoje situacije koje inače ne bi rekli.

Nakon osvrta o aktivnosti i osjećajima tijekom provođenja, zaključujemo da svi samo žele biti prihvaćeni te se vraćamo na našu razrednu krilaticu i pano koji nas prati sve četiri godine našega zajedničkog životnog puta. [ Izvor: uik.hr

Svakako je dobro stupiti u kontakt s nekom udrugom i/ili centrom u svome okruženju koje se bave odgojem, obrazovanjem i pomoći djeci i mladima s intelektualnim poteškoćama. U našem su gradu to Udruga Kamenčići i Centar za odgoj i obrazovanje „Šubićevac”, s kojima često surađujemo i provodimo zajedničke aktivnosti. 

…………..

Piše Melita POLIĆ, učiteljica savjetnica | OŠ Jurja Dalmatinca, Šibenik

Ima 30 godina radnog iskustva; voditeljica Županijskoga stručnog vijeća učitelja razredne nastave Šibensko-kninske županije od 2006.; autorica županijske slikovnice Korak kroz Šibensko-kninsku županiju | Misli vodilje u radu: život nije podijeljen na predmete [integrirana nastava]; cijeli je svijet učionica [cjeloživotno formalno, neformalno učenje i informalno učenje] te prije svega odgajati, a onda i obrazovati [generičke kompetencije]  

Vezani članci
Školski portal: Nastavnu godinu privodimo kraju

Nastavnu godinu privodimo kraju

Ključno je isplanirati rad sve do sitnih detalja. Učenici uvijek…

Školski portal: Petnaest minuta za zdravlje

Petnaest minuta za zdravlje

Obilježava se od 1993. godine svake godine posljednje srijede u…

Školski portal:  Vrt - opuštanje, razonoda i učenje

Vrt - opuštanje, razonoda i učenje

Dokazano je da rad u vrtu ima blagotvoran učinak na…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Igre i vježbe za pripremu za školu

Igre i vježbe za pripremu za školu

Svaki roditelj zna da je program…

Školski portal: Zamisli za stvaranje zadivljujućih iskustava u učionici

Zamisli za stvaranje zadivljujućih iskustava u učionici

… i nastoji optimalno izraziti matematičke…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…