OŠ DAVORINA TRSTENJAKA, ZAGREB

Kako je nastao Trnoslav

srijeda, 14. lipnja 2017.

Osnovna škola Davorina Trstenjaka u poslovnoj je i stambenoj zoni grada između Vukovarske, Miramarske i Lučićeve ulice, u zagrebačkoj četvrti Trnje. Prednjim dijelom velikog školskog dvorišta dominira njegovani park…

…a sa stražnje strane dvorišta zaklonjen od pogleda je školski povrtnjak Trnoslav. Prostire se na gotovo 900 četvornih metara i u njemu se zahvaljujući vrijednom radu učenika, učiteljica, spremačica, volontera i roditelja izmjenjuju gredice s povrćem, cvijećem, začinskim i ljekovitim biljem.

Ideja o vrtu javljala se kao povremena tema razgovora u zbornici. Naime, bilo nam je žao gledati neiskorišteno, a osunčano zemljište obraslo u korov. Osjetili smo potrebu za druženjem na otvorenom, a pritom smo poželjeli raditi nešto korisno. U rano proljeće 2013. naš ravnatelj Darko CINDRIĆ, uvijek otvoren za razne novotarije, podržao nas je u našim maštanjima i započinjemo s prvim radovima.

Uz Program Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP), uspostavu vrta podržao je i Grad Zagreb, Gradski ured za poljoprivredu i šumarstvo, dok su volonteri udruge O.A.ZA. pomogli u uređenju vrta. Suradnja s udrugom O.A.ZA. traje sve ove godine, to su nam najvjerniji suradnici i pomagači.

Isprva je vrt osmišljen prema principima ekološke poljoprivrede i permakulturnog dizajna. Nastale su polukružne gredice, spirale, „ključ gredice“, a male i velike ruke postale su žuljevite. Napravili smo dva kompostišta u koja odlažemo zeleni otpad iz vrta i organski otpad iz školske kuhinje. Mali plastenik je donirala obitelj Salihćehajić naših učenika.

S vremenom smo odustali od permakulturnog dizajna, ali ostajemo vjerni ekološkoj poljoprivredi. Za zaštitu bilja koristimo se vlastitim mješavinama ili kupujemo homeopatska sredstva te pazimo na odabir sjemena.

Sijemo i sadimo raznovrsno povrće i začinsko bilje tako da svake godine ubiremo krastavce, tikvice, kupus, kelj, raštiku, razne vrste salata, mrkvu, peršin i celer, brokulu, rajčice, mahune, bundeve, patlidžane, paprike, luk i češnjak, feferone, bamiju, bosiljak, čubar, kopar, metvicu,..

Najveći problemi nastaju na kraju školske godine, za vrijeme školskih praznika i godišnjih odmora. Vrt tada ulazi u fazu bujanja i potrebno je svaki dan zalijevati, plijeviti, ubirati plodove. Dogovor je da svi koji ljeti rade u vrtu ubiru plodove.

Plodove samo djelomično koristimo u školskoj kuhinji jer u doba najvećeg sazrijevanja, ljeti, kuhinja ne radi.

U vrtu se redovito održavaju radionice o kompostiranju, čuvanju sjemena, dobrobitima vrtlarenja, likovne radionice.

Prošle godine su zaposlenici velike međunarodne kompanije održali team building u našem vrtu i napravili puno posla umjesto nas. Potkraj svake školske godine organiziramo Vrtni festival koji roditelji, stanari naselja i kolege iz drugih škola rado posjećuju. Festival je i prilika da prodajemo svoje proizvode (sadnice, vrećice punjene lavandom, likovne radove…). Upravo smo zbog prodaje vlastitih proizvoda osnovali i zadrugu Trnoslav.

Naš vrt Trnoslav je u studenome 2016. godine proglašen najljepšim školskim vrtom u Zagrebu u sklopu akcije „Najljepši školski vrtovi“ koju organizira HRT u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja. Iako smo se tada prvi put prijavili na natječaj, osvojili smo vrijedno priznanje.

Lijepo je dobiti nagradu, priznanje za rad i biti povremeno prisutan u medijima, ali ipak je najveći gušt s učenicima, kolegama, susjedima iz kvarta i prijateljima provoditi vrijeme u vrtu. To nas povezuje na najbolji način.

.........................

Zrnka TRAJKOV, profesorica geografije | OŠ Davorina Trstenjaka, Zagreb

..........

U školi predaje geografiju više od 20 godina. Prva iskustva u vrtlarenju stekla je na obiteljskom „gruntu“ u PP Žumberak – Samoborsko gorje. U slobodno vrijeme najradije planinari s obitelji i prijateljima te redovno vježba jogu.

 

 

 

 

 

Vezani članci
Školski portal: Ponosim se svojim znanjem, upornošću i spretnošću

Ponosim se svojim znanjem, upornošću i spretnošću

… a u njoj podjednako sudjeluju učenici i učenice od…

Školski portal: Kako urediti urbani školski vrt?

Kako urediti urbani školski vrt?

…da s predstavnicima Grada Zagreba, Ministarstva znanosti i obrazovanja te…

Školski portal: Učenička zadruga Jabuka potiče povezivanje učenika s prirodom

Učenička zadruga Jabuka potiče povezivanje učenika s prirodom

…a u zadruzi djeluje pet sekcija: voćari – uzgajaju voće…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: 'Rad tijekom praznika obezvrjeđuje našu profesiju'

'Rad tijekom praznika obezvrjeđuje našu profesiju'

Razumijem zašto učitelji odlaze u školu…

Školski portal: 28 pitanja koja potiču kritičko razmišljanje

28 pitanja koja potiču kritičko razmišljanje

... kritičko razmišljanje je također uvelike…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…