OSNOVNA ŠKOLA ANTE STARČEVIĆA, VILJEVO

Kako očuvati tradiciju hrvatskog sela

srijeda, 21. lipnja 2017.

U Osnovnoj školi Ante Starčevića u Viljevu, koja od 1996. djeluje pod tim imenom i u današnjoj zgradi, osobita se pozornost posvećuje izvannastavnim aktivnostima kojima želimo očuvati tradicija hrvatskog sela.

Tijekom dvadesetogodišnjeg razdoblja rezultate svojega rada učenici i učitelji predstavljali su na zapaženim školskim izložbama, državnom kvizu „Lijepa naša“, smotri folklora u Viljevu, u projektima, radionicama... Izložba „Povijest svjedoči“ nastala je tako što su učenici po tavanima svojih kuća i ormarima svojih baka skupili uporabne i ukrasne predmete iz života svojih predaka. Učenici članovi izvannastavne aktivnosti Ručni rad na izložbi „Ručnici“ izložili su vezene platnene ručnike kojima su dočarali ljepotu ručnoga rada na hrvatskome selu. Članovi te aktivnosti sudjelovali su na kvizu „Lijepa naša“ s plakatom „Tkanje“, izrađenim na tradicionalnoj viljevačkoj vreći koja je bila dio miraza nekadašnjih snaša – danas baka, a svi naslovi na plakatu izvezeni su iglom i koncem.

Izložba „Tkanje – zaboravljena vještina“ bila je osobito zanimljiva učenicima i posjetiteljima, jer je u holu škole postavljen tkalački stan na kojem su bake tkale. Učenici su mogli vidjeti kako se to nekad radilo i okušati se u tom nimalo lakom poslu. Svoje uratke izložili su u drvenoj škrinji u kojoj su se nekad čuvale tkanine. Članovi Ručnog rada proveli su projekt „Prošlost, sadašnjost i budućnost“ koji je sadržavao nekoliko aktivnosti.

Učenici su skupljali riječi starog viljevačkog lokalnog govora koji i danas živi u staračkim kućanstvima baka i prabaka i napravili RJEČNIK VILJEVAČKOG GOVORA.

Zatim su upoznavali način života svojih baka, djedova, prabaka, pradjedova i saznali kako su oni išli u školu, čime su se igrali i što su jeli u djetinjstvu te kakav je bio život u prošlosti Viljeva. Učenici su istraživali brojnost i starost stanovnika Viljeva, brojnost napuštenih kuća, čuvanje tradicije te podrijetlo starih viljevačkih obitelji. Budući da u sklopu naše škole djeluje i nekoliko područnih škola, u istraživačkoj nastavi sudjelovali su učenici razredne nastave u Kapelni i objavili brošuru o nastanku svojih sela.

Na početku svojega rada Ekološka skupina je ozelenila prostor oko škole i reciklirala proizvode. Danas članovi uređuju prostor škole i oko škole, skupljaju stari papir pod motom „Papir jedan – Zemlji vrijedan“ te plastične čepove, a prihod od njihove prodaje namijenjen je Udruzi oboljelih od limfoma.

Tradiciju hrvatskog sela u našoj školi čuvaju i njeguju članovi tamburaškog orkestra i folklorne skupine, koji sudjeluju na svim školskim priredbama i događanjima te na okolnim smotrama.

Roditelji su uključeni u naše izvannastavne aktivnosti na različite načine. Sudjeluju u radionicama i od prirodnog materijala izrađuju čestitke, ukrase, torbice za mobitele, peku kolače, zajedno s učenicima i učiteljima posjećuju starije i nemoćne osobe.

Na temelju vrijednih dugogodišnjih iskustava i uz stalnu podršku uprave škole te zahvaljujući trudu voditelja izvannastavnih aktivnosti, svoje smo djelovanje ove školske godine objedinili osnivanjem učeničke zadruge ČUVARKUĆA.

Cilj je da učenici steknu radne navike, razviju poduzetnički duh te korisno provode svoje slobodno vrijeme. Rad u zadruzi organiziran je u sedam sekcija:

  • vrijedne ruke
  • ekološka
  • domaćinstvo
  • špulica
  • novinari
  • modelari
  • likovna sekcija, s kojima surađuju bivši učenici, roditelji, bake i djedovi naših učenika.

Na radionicama pripremamo razne proizvode, božićne kolače te obavljamo prigodne poslove u svom eko-vrtu.

Želja nam je objediniti proces proizvodnje povrća koji obuhvaća sadnju, uzgoj povrća u eko-vrtu, korištenje povrća iz našeg vrta u školskoj kuhinji i kompostiranje biootpada.

Upravo su u tijeku proljetne radionice u kojima uređujemo eko-vrt te izrađujemo ukrasne i uporabne predmeta od drva i tkanine.

Nadamo se da ćemo sve zacrtane ciljeve uspjeti i ostvariti zajedničkim trudom i radom.

.......................

Ana KINJEROVAC, učiteljica razredne nastave | OŠ Ante Starčevića, Viljevo

.....

Ana Kinjerovac rođena je u Osijeku, a osnovnu i srednju školu završila je u Donjem Miholjcu. U Osijeku je 2003. godine završila Učiteljski studij s pojačanim programom povijesti na Visokoj učiteljskoj školi. Nakon završenog studija započela je raditi u Osnovnoj školi Hrvatski sokol u Podravskim Podgajcima, gdje počinje predavati povijest. Godinu dana kasnije počinje raditi u Osnovnoj školi Ante Starčevića Viljevo, gdje radi i danas kao učiteljica povijesti. Sudjelovala je u projektima na razini škole, a ujedno je voditeljica Učeničke zadruge Čuvarkuća. 

Vezani članci
Školski portal: Ponosim se svojim znanjem, upornošću i spretnošću

Ponosim se svojim znanjem, upornošću i spretnošću

… a u njoj podjednako sudjeluju učenici i učenice od…

Školski portal: Kako urediti urbani školski vrt?

Kako urediti urbani školski vrt?

…da s predstavnicima Grada Zagreba, Ministarstva znanosti i obrazovanja te…

Školski portal: Učenička zadruga Jabuka potiče povezivanje učenika s prirodom

Učenička zadruga Jabuka potiče povezivanje učenika s prirodom

…a u zadruzi djeluje pet sekcija: voćari – uzgajaju voće…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: 14 strategija za upravljanje razredom

14 strategija za upravljanje razredom

Ne samo da je ona „praktično…

Školski portal: Prvašićima posebni kalendari za novu školsku godinu

Prvašićima posebni kalendari za novu školsku godinu

… za sve učenike prvih razreda…

Školski portal: Općina Saborsko školi donirala računala i projektore

Općina Saborsko školi donirala računala i projektore

Naime, od ove školske godine PŠ…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…