Iz stranih medija
■ MLADI UČITELJI I MOTIVACIJA ZA RAD ■
Ne odričite se svojih snova zbog objava na društvenim mrežama
objavljeno: 23. svibnja 2023.

Obeshrabrujemo li mlade učitelje neprestanim kritikama učiteljskoga posla? „Ulazeći u učiteljski posao, dovodim li sebe u neizbježno toksičnu okolinu? Molim vas, recite mi je li uopće moguće voljeti učiteljski posao?“ pita mlada učiteljica, a odgovara profesorica, autorica i savjetnica u obrazovanju Julie Mason.

Članak Help! Is Teaching As Bad As Everyone Says It Is? objavljen je na obrazovnome portalu WeAreTeachers.

Pitanje:                               

Dragi WeAreTeachers,

otkad znam za sebe, željela sam biti učiteljicom, uključujući i posljednjih nekoliko godina tijekom kojih su mnogi učitelji napustili rad u učionici. No, nedavno sam gledala niz objava na TikToku gdje učitelji govore o svojim vrlo neugodnim iskustvima, što zbog roditelja, što zbog nasilja u učionici, a dijelom i zbog toga što ne uspijevaju dovoljno skrbiti za sebe. I sada sam izvan sebe pomišljajući da, ulazeći u učiteljski posao, sebe dovodim u neizbježno toksičnu okolinu. Molim vas, recite mi je li uopće moguće voljeti učiteljski posao?

Pozdravlja vas

Hoću-li-ozbiljno-pogriješiti

Odgovor:

Draga Hoću-li-ozbiljno-pogriješiti,

istina je da su za mnoge od nas posljednje godine bile najteže koje pamtimo. Osjećamo se ocrnjeno. Osjećamo se umorno. A kada to želimo i izraziti, osjećamo da nas nitko ne čuje. TikTok je postao način na koji učitelji izražavaju svoje frustracije, primaju suosjećajnost i razumijevanje od drugih učiteljica i učitelja koji su bili u sličnim situacijama te podižu svjesnost u javnosti o tome što se događa u školama.

No valja i ovo imati na umu: Algoritam TikToka funkcionira tako da vam upućuje sadržaje kojima će vas što dulje zadržati na platformi. Žele vas zavesti tipovima TikTokovih objava koje ćete nastaviti gledati – što su u vašem slučaju bili učitelji na kraju snaga. Kada video za videom gledate koliko je poučavanje bijedno, lako je povjerovati da je svagdje tako.

Ali nije. Mnogo je učitelja i profesora koji i dalje vole ono što rade. Mnogi su pronašli svoje škole iz snova i svakoga se dana raduju odlasku na posao. Tako je bilo i meni posljednjih sedam godina učiteljske karijere! I razlog zbog kojeg sam napustila rad u nastavi, nije poučavanje, niti su to moji učenici, nego kombinacija čimbenika koja ima jako malo veze s onim što se u učionici istinski događa.

Kako ćete za sebe pronaći odgovarajuću školu? Moj je stav da je to povezano s upravljanjem školom. Dobar ravnatelj nadzire roditelje, zna uspostaviti red i pravila koja vrijede za sve jednako te pomaže učiteljima u skrbi za vlastitu dobrobit. Pridružite se našoj Grupi pomoći i potražite učitelje koji dolaze iz vašega područja, a kojima se sviđa i obrazovni okrug i školsko vodstvo.

Budite strpljivi! Pravo mjesto ne mora uvijek biti prva škola u kojoj ćete se zaposliti.

Stoga, ne odričite se svojih snova, a osobito ne zbog objava na TikToku. Potrebne su nam vaše sjajne ideje, vaš entuzijazam, a i vaše grickalice na učiteljskim sastancima.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice (iznimno) prilagođen, a poveznica na izvornik nalazi se na kraju ove napomene ■ Julie Mason – profesorica engleskoga jezika, jedna od urednica obrazovnoga portala WeAreTeachers, savjetnica u obrazovanju i autorica ■ SAD: WeAreTeachers – portal namijenjen obrazovnim temama ■ izvornik: www.weareteachers.com ■