TKO BI TO REKAO
Bolje razmišljamo na nogama, doslovno
Istraživanje provedeno na A&M Health Science Center School of Public Healthu otkriva da su učenici za stolovima za rad u stojećem položaju pažljiviji od vršnjaka koji sjede.
Zapravo, preliminarni rezultati pokazuju 12 posto veću angažiranost na zadacima kad se koriste stolove za stajanje, što je jednako dodatnih sedam minuta po satu angažiranog rada.
Ova otkrića, objavljena u časopisu International Journal of Health Promotion and Education, temelje se na istraživanju provedenom na gotovo 300 djece od drugog do četvrtog razreda koja su promatrana tijekom cijele školske godine.
Angažiranost je mjerena praćenjem ponašanja tijekom rješavanja zadataka poput ispitivanja, dizanja ruke ili sudjelovanja u aktivnim raspravama te ponašanjima koja nisu bila vezana uz temu, poput pričanja o temama koje nisu vezane uz nastavu.
Stolovi za stajanje su povišeni, a imaju stolice u blizini, što omogućuje učenicima da sjede ili stoje tijekom sata po vlastitoj želji.
Mark Benden, profesor na A&M Health Science Center School of Public Healthuu Teksasu, po struci je ergonomski inženjer. Postao je zainteresiran za stolove za stajanje kao način reduciranja pretilosti kod djece te za olakšavanje napora na strukturu kralježnice koji je čest kod tradicionalnih stolova. Lekcije naučene iz njegovog istraživanja vodile su do razvijanja nastavne verzije stola za stajanje.
Bendenova prethodna istraživanja pokazala su da takvi stolovi pomažu pri smanjivanju pretilosti – djeca koja koriste taj tip stolova troše 15 posto više kalorija od djece koja koriste tradicionalne klupe.
Benden kaže da nije iznenađen rezultatima istraživanja, jer su prethodna istraživanja pokazala da fizička aktivnost, čak i u niskim razinama, može pozitivno utjecati na kognitivne sposobnosti.
„Stajaće radne stanice smanjuju probleme disruptivnog ponašanja te jačaju pozornost učenika ili akademsku bihevioralnu angažiranost tako što učenicima pružaju drugačiju metodu za završavanje akademskih zadataka, što razbija monotoniju sjedenja“, smatra Benden.
„Istraživanja ukazuju na to da je akademska bihevioralna angažiranost jedan od najvažnijih faktora koji pridonose učeničkom uspjehu. Jednostavno rečeno, bolje razmišljamo kada stojimo nego kada sjedimo.“
Ključan je faktor istraživanja, smatra Benden, da škole koje koriste stolove za stajanje u učionicama mogu istovremeno postići dvoje: povećati akademski uspjeh i smanjiti dječju pretilost.
Izvor:
http://www.sciencedaily.com/releases/2015/04/150424121118.htm
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni
„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Sutra je novi dan.
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.









