SVE SE MOŽE

Djeca s autizmom mogu naučiti biti društvena

petak, 8. svibnja 2015.

Kad je Debra Kamps, znanstvenica s Life Span Instituta na Sveučilištu Kansas, počela prvi put istraživati kako poboljšati društvene i komunikacijske vještine djece s autizmom u prirodnim okruženjima...

Djeca s autizmom mogu naučiti biti društvena

... poput škola, u 1970-ima, bilo je vrlo teško naći autističnu djecu u razredima s neautističnim vršnjacima.

Danas ona i njezini kolege mogu sa sigurnošću reći da znaju kako učitelji, govorni terapeuti i drugi mogu djecu s autizmom naučiti društvenim i komunikacijskim vještinama, jer su rezultati prvog velikog nasumičnog istraživanja društvene komunikacije potvrdili godine prijašnjih istraživanja.

Četverogodišnje istraživanje uključivalo je 95 učenika s autizmom. Od te grupe, 56 djece sudjelovalo je u dvogodišnjem promatranju od vrtićke dobi do prvog razreda, u kojem je svako dijete bilo u grupi s dvoje ili troje neautistične djece, dok je preostalih 39 imalo ulogu kontrolne grupe.

Društvena vršnjačka mreža fokusirala se na poučavanje društvenih komunikacijskih vještina poput zahtijevanja, komentiranja i kazivanja stvari poput „molim“ i „hvala“ tijekom igranja.

  • Da bi otkrili koriste se li djeca naučenim društvenim vještinama, istraživači su istragu proširili i izvan intervencijskih sesija.

„Otkrili smo da djeca koja su sudjelovala u društvenim mrežama nisu samo postigla veliki napredak u društvenoj komunikaciji tijekom intervencije, nego su potaknula i mnoge druge interakcije s vršnjacima općenito“, rekla je Debra Kamps. „Učitelji su također primijetili da su djeca koja su sudjelovala u intervenciji društvenija te da se bolje  ponašaju u razredu.“

Iako se vršnjačke mreže još ne koriste rutinski u školama, često zbog manjka resursa, Debra Kamps se nada da će obećavajući rezultati provedenih istraživanja promijeniti tu činjenicu, te kaže da su neki učitelji, sudionici istraživanja, usvojili intervencijsku metodu vršnjačkih mreža u svojim učionicama.

„Vidjeti izraze lica djece kad njihovi vršnjaci dođu na nastavu – to je ono što mi je davalo snagu da nastavim s istraživanjem sve ove godine“, kaže Debra Kamps.

Izvor:

http://www.sciencedaily.com/releases/2015/04/150408085658.htm

Vezani članci
Školski portal: Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…

Školski portal: Društvena osviještenost važnija od ocjena

Društvena osviještenost važnija od ocjena

kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…

Školski portal: Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…