KREATIVNA NASTAVA
Što učitelje čini velikima?
U novom istraživanju provedenom na američkom Sveučilištu Michigan cilj je bio istražiti kreativne prakse učitelja, ne samo zbog važnosti poticanja i razvijanja kritičkog i kreativnog mišljenja u 21. stoljeću...
...nego i da bi se priskrbio još jedan dokaz kako učinkovita nastava znači isto što i kreativna nastava.
Dok pojam „kreativnost“ sadrži izvjesne nejasnoće, u istraživanju je kreativna nastava definirana kao pristup koji promiče novosti (posebice iz perspektive učenika), primjerenost radnoj zadaći te korisnost.
Ako kreativnost nije učinkovita za učenje, na nju se gleda samo kao na zabavu.
Na temelju 90-minutnog intervjua s osmero finalista izbora američkog Nacionalnog učitelja godine, zabilježena su sljedeća razmišljanja glede kreativnih praksa učitelja.
Kreativnost je naučena, nije urođena.
„Morate se moći kretati od konkretnoga k apstraktnom, i ponovno natrag kako biste ih povezali.“
Učitelji mogu biti vođeni vlastitim interesom uvodeći kreativnost u učionicu:
„Ono što činim jest da idem kroz život i uvijek, baš uvijek, gledam kako ta iskustva mogu primijeniti u nastavi“.
Ne moraju nužno samo učitelji biti kreativni. Mogu oni i „popustiti uzde“ i dopustiti učenicima da budu takvi.
„Moj mozak 32-godišnjaka misli na određen način o različitim stvarima, dok je mozak 8-godišnjaka ili 10-godišnjaka puno otvoreniji.“
Poduzmi rizik, ali ne bez planiranja i „oprosti sebi kada se stvari ne odvijaju na očekivani način“.
Predavanje mora biti utemeljeno na vrijednostima iz stvarnog svijeta.
Primjerice, jedan je učitelj opisao okoliš oko gradskog poglavarstva, dok je dio učenika predstavljao različite interese energetske zajednice, a drugi dio glumio političare koji pokušavaju sastaviti energetski plan.
Uporabi međukurikularne pristupe. Jedan je učitelj matematike preuzimao spoznaje iz biznisa i psihologije kako bi pomogao učenicima da shvate matematiku koja stoji iza prodajnih cijena.
„Učenici su se doista angažirali u oglašavanju, otkrivajući kako oglašivači uzimaju mlade za mete oglasnih poruka.“
U zaključcima istraživanja navodi se da kreativni učitelji radije preuzimaju rizike koji uvode učenike u stvarni svijet i da im profesionalni razvoj može pomoći u razvijanju kreativnih pristupa nastavi.
„Kada je učiteljima onemogućeno unaprjeđivati kreativnost u njihovim učionicama, učenici ne mogu ovladati kreativnim i kritičkim mišljenjem“ - konačni je zaključak istraživanja.
Izvor:
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni
„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Sutra je novi dan.
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.









