NAĐI SVOJ UNUTARNJI GLAS
Alati koji učenicima mogu pomoći
Učenici trebaju naći svoj unutarnji glas - sposobnost da prepoznaju vlastita uvjerenja i vježbaju iskazivanje tih uvjerenja na različite načine, a zatim da steknu samopouzdanje i nađu način na koji se mogu izraziti.
Pronalazak odgovarajuće platforme za izražavanje može puno značiti za samopouzdanje učenika. Introvertiranim učenicima otvorenost društvenih medija poput Twittera ili Facebooka može biti zastrašujuća, ali možda bi im se mogla svidjeti ideja bloganja, ili posrednog komuniciranja putem mini dokumentarnih filmova, „podkastova“ ili glazbenih spotova.
Ne postoji univerzalno rješenje za izražavanje učenika i njihovu interakciju sa svijetom. Kao učitelj možete inzistirati na tome da, na primjer, svi učenici počnu pisati blog, jer smatrate to korisnim, ali ako je cilj pomoći učenicima da nađu svoj unutarnji glas, oni će trebati puno više izbora. Puno je i vrlo različitih mogućnosti, od onih tekstualne prirode do umjetničkih, dramskih i digitalnih.
Alati koji mogu pomoći učenicima da nađu svoj unutarnji glas
■ PISANJE
Strategija:
Vođenje bloga
Alati:
WordPress (https://wordpress.org/) i Blogger (https://www.blogger.com/features) te niz drugih edukacijsko-fokusiranih platformi za bloganje pomažu učenicima utemeljiti vlastiti digitalni prostor za upoznavanje svijeta. Ti alati omogućuju i ugrađivanje slika, videomaterijala i teksta. Koje vrste teksta? Učenici mogu uz pomoć tih alata voditi dnevnik, pisati poeziju, novinarske tekstove itd. Bloganje može poslužiti na niz načina.
Uvjeti uspjeha: Da bi bili uspješni u bloganju, učenici moraju naći svoj razlog za pisanje, i biti strpljivi - ako traže publiku.
■ MULTIMEDIJA
Strategija:
Pomiješajte digitalne slike i tekst kako biste napravili jednostavan i dostupan sadržaj.
Alati:
Storify (https://storify.com/) i Storehouse (https://www.storehouse.co/) dopuštaju učenicima da skupljaju djeliće medijskih objava s raznih internetskih stranica te da ih oblikuju u jedinstven oblik izražaja za društvene medije. Fokus nije toliko na artikulaciji učeničkih ideja (za razliku od bloganja), nego na onome što učenici dijele s drugima i zašto to dijele. Drugim riječima, sam sadržaj je zvijezda.
Uvjeti uspjeha: Da bi bili uspješni u ovome, učenici moraju imati oko za zanimljiv sadržaj, kao i za razumijevanje načina na koje raznoliki digitalni mediji mogu zajedno pričati novu priču.
■ GOVORENJE
Strategija:
Podcasting ili Voice Thread
Alati:
Iako su podcasting (https://hr.wikipedia.org/wiki/Podcast) ili Voice Thread (https://voicethread.com/) vrlo različiti, svode se na sposobnost da se učenici verbalno izraze o nekoj ideji koja im je važna. Da bi bili uspješni, učenici se trebaju ugodno osjećati dok pričaju i biti sposobni to činiti tako da ih bude zanimljivo slušati.
■ IZVEDBA i/ili REŽIJA
Strategija:
Napravite i održavajte digitalni videokanal da biste našli svoj glas, publiku i shvatili navike gledatelja.
Alati:
You Tube (http://www.youtube.com/yt/about/) je krajnji distribucijski digitalni kanal. You Tube funkcionira i nevjerojatno je učinkovit. Učenici mogu stvarati svoje kanale za recenziranje i osvrte, izvođenje glazbe, komično „remiksiranje“ postojećeg sadržaja, glumu, stvarati dokumentarne filmove i milijun drugih mogućnosti.
Uvjeti uspjeha: Uspjeh ovisi o razini učenikove udobnosti ispred kamere i/ili želje za isticanjem među milijunima drugih videa.
Da bi radili s You Tubeom – te zapravo bilo kojim od spomenutih medija – učenici moraju razumjeti pitanje autorskih prava. Kao učitelj koji ih ohrabruje da nađu svoj pravi glas, vi ste u jedinstvenoj poziciji da ih poučite tim pitanjima. Također je važno da svladaju prebacivanje videomaterijala s računala, laptopa i mobilnih uređaja na YouTube.
■ UMJETNIČKO IZRAŽAVANJE
Strategija:
Fotografirajte, slikajte, crtajte ili na neki drugi način stvorite zanimljive uratke koje možete podijeliti sa svijetom.
Alati:
Behance (https://itunes.apple.com/us/app/behance/id489667151?mt=8&utm_campaign=Listly&utm_medium=list&utm_source=listly) je aplikacija za iPad koja služi za dijeljenje najboljih umjetničkih djela i kreacija koje učenici stvaraju.
Druge mogućnosti uključuju
Deviant art (http://www.deviantart.com/) je internetska stranica na kojoj možete podijeliti sa svijetom svoje crteže, slike i fotografije),
Drawp (https://itunes.apple.com/app/id794209888?mt=8&&referrer=click%3D3104c7fc-522a-464d-b299-5bc08ab851b4) je aplikacija za slikanje prikladna za korištenje u nastavi, te Flickr (https://www.flickr.com/) koji je stranica za objavljivanje i dijeljenje fotografija, kao i videoigre poput Minecrafta (https://itunes.apple.com/us/app/minecraft-pocket-edition/id479516143?mt=8) (dizajn, arhitektura) i Garage Banda (https://itunes.apple.com/us/app/garageband/id408709785?mt=8) (glazba).
Uvjeti uspjeha:
Kreativnost, sposobnost stvaranja iz osobnih razloga, a ne zbog popularnosti, te određena tehnološka snalažljivost. Oni koji teže glazbi i žele koristiti napredne alate poput Garage Banda ne trebaju opsežno znanje o glazbi, nego strpljenje da nauče kako koristiti aplikacije koje mogu biti prilično komplicirane.
........................
Napomena:
- Autor članka je Terry Heick, urednik portala Teach Thought. Njegov glavni interes su poučavanje u digitalnom i povezanom svijetu te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacije u učenju itd.
[ IZ DRUGIH MEDIJA | izvor: teachthought.com ]
http://www.teachthought.com/technology/6-ways-technology-can-help-students-find-voice/
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni
„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…









