TEHNOLOGIJA U ŠKOLI

15 čestih pogrešaka koje učitelji čine pri korištenju tehnologije u razredu

četvrtak, 24. rujna 2015.

Uloga tehnologije u učenju nije sasvim jasna – ili je, s druge strane, subjektivna. Tehnologija nam može omogućiti pristup vršnjacima, publici, resursima i podatcima, ali može biti i nezgodna...

15 čestih pogrešaka koje učitelji čine pri korištenju tehnologije u razredu

... problematična, ometati nas te čak funkcionirati kao barijera razumijevanju. Zašto se to događa također nije jasno, ali postoje neki uobičajeni obrasci i pogreške koje treba izbjegavati pri osmišljavanju ili ocjenjivanju procesa učenja.

15 čestih pogrešaka koje učitelji rade pri korištenju tehnologije u razredu

1. UČITELJ ODABIRE TEHNOLOGIJU

To nije uvijek moguće, ali kad možete, dopustite učenicima da odaberu te promatrajte što će se dogoditi. Neće svi biti u stanju to napraviti, nekima možda zatreba pomoć, pa dopustite drugim učenicima da im pomognu.

 2. UČITELJ BIRA FUNKCIJU

To ne znači da vi ne možete odabrati funkciju, ali ako vaši učenici ne mogu kontrolirati tehnologiju, njezinu upotrebu niti njezinu funkciju, to može biti problematično: učenje je pasivno od samog početka.

 3. UČITELJ ODREĐUJE PROCES

Do neke mjere vi to morate, ali nemojte pretjerati.

 4. TEHNOLOGIJA OMETA

Ako je tehnologija „čarobnija“ od projekta, proizvoda, suradnje, procesa ili sadržaja lekcije, pokušajte „prigušiti“ njezin utjecaj ili iskoristite to u svoju prednost.

 5. TEHNOLOGIJA NIJE NUŽNA

Vi se vjerojatno ne biste koristili ravnalom za poučavanje pisanja ili se služili stručnim znanstvenim radom da biste objasnili osnovne koncepte iz biologije. Nema potrebe za dijagramima i matematičkim konceptima samo da biste prikazali kratki trominutni video o brojenju do deset.

6. PROCES JE PREKOMPLEKSAN

Držite se jednostavnog. Što manje pokretnih dijelova – tim bolje. I manje toga može krenuti po zlu.

7. UČENICI IMAJU PRISTUP PREVELIKOM BROJU STVARI

Koje materijale, modele, vršnjačke grupe ili povezani sadržaj učenici zapravo trebaju?

8. UČITELJ JE SUDAC, POROTA I KRVNIK

Maknite se s puta. Vi ste, vjerojatno, manje zanimljivi od sadržaja, stručnjaka i zajednica, ako dobro radite svoj posao.

9. UČITELJI OGRANIČAVAJU UČENIKE

Tehnologija spaja sve sa svima. Iskoristite to u korist učenika.

10. UČITELJI NE OGRANIČAVAJU UČENIKE DOVOLJNO

S druge strane, dati učenicima ključeve svemira bez ikakvog okvira, plana, granica ili jasnih ciljeva jednako je problematično.

11. UČENICIMA JE PRISTUP NEDOVOLJNO OGRANIČEN

Suprotnost preširokih okvira je preuski okvir – slično kao da odvedete učenike do mora da bi lovili ribu, ali ogradite pet četvornih metara u središtu Jadrana u kojem smiju loviti ribu.

12. PRIJELAZ IZMEĐU TEHNOLOGIJE I NETEHNOLOGIJE JE NESPRETAN

„Učenici, prestanite pretraživati internet u potrazi za najvažnijim i najuvjerljivijim digitalnim resursima za svoje projekte. Sjednite i idemo zajedno izraditi dijagram iz kartona da bismo imali što objesiti na zid.“

13. ONI MISLE PREMA NAPRIJED, A NE UNATRAG

Počnite s krajem na umu. Gdje želite biti na kraju lekcije ili aktivnosti? Što ima smisla prihvatiti kao dokaz da su učenici nešto shvatili? Počnite tu i krećite se korak po korak unatrag kroz proces učenja. Možete najprije odabrati tehnologiju, ali morate biti oprezni.

14. TEHNOLOGIJA FUNKCIONIRA KAO CILJ, A NE KAO SREDSTVO

To je slično broju 5. Tehnologija za učenje ometa.

15. TO NIJE TEHNOLOGIJA TEMELJENA NA „CLOUD“ PRINCIPU, ALI TREBA BITI

Osmišljavanje projektno temeljenog učenja može dopustiti učenicima pristup vršnjacima, zadatcima i sadržaju, a zatim ga ograničiti na školski server, offline direktorije, različite USB-ove i vanjske diskove, ili čak nepovezane platforme društvenih medija.

 ...................................

Napomena:

  • Autor članka je Terry Heick, urednik portala Teach Thought. Najviše ga zanima kako se poučavanje mijenja u digitalnome i povezanom svijetu, te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacije u učenju itd.

Izvor: teachthought.com 

Vezani članci
Školski portal: Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…

Školski portal: Društvena osviještenost važnija od ocjena

Društvena osviještenost važnija od ocjena

kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…

Školski portal: Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…