TEHNOLOGIJA U ŠKOLI
15 čestih pogrešaka koje učitelji čine pri korištenju tehnologije u razredu
Uloga tehnologije u učenju nije sasvim jasna – ili je, s druge strane, subjektivna. Tehnologija nam može omogućiti pristup vršnjacima, publici, resursima i podatcima, ali može biti i nezgodna...
... problematična, ometati nas te čak funkcionirati kao barijera razumijevanju. Zašto se to događa također nije jasno, ali postoje neki uobičajeni obrasci i pogreške koje treba izbjegavati pri osmišljavanju ili ocjenjivanju procesa učenja.
15 čestih pogrešaka koje učitelji rade pri korištenju tehnologije u razredu
1. UČITELJ ODABIRE TEHNOLOGIJU
To nije uvijek moguće, ali kad možete, dopustite učenicima da odaberu te promatrajte što će se dogoditi. Neće svi biti u stanju to napraviti, nekima možda zatreba pomoć, pa dopustite drugim učenicima da im pomognu.
2. UČITELJ BIRA FUNKCIJU
To ne znači da vi ne možete odabrati funkciju, ali ako vaši učenici ne mogu kontrolirati tehnologiju, njezinu upotrebu niti njezinu funkciju, to može biti problematično: učenje je pasivno od samog početka.
3. UČITELJ ODREĐUJE PROCES
Do neke mjere vi to morate, ali nemojte pretjerati.
4. TEHNOLOGIJA OMETA
Ako je tehnologija „čarobnija“ od projekta, proizvoda, suradnje, procesa ili sadržaja lekcije, pokušajte „prigušiti“ njezin utjecaj ili iskoristite to u svoju prednost.
5. TEHNOLOGIJA NIJE NUŽNA
Vi se vjerojatno ne biste koristili ravnalom za poučavanje pisanja ili se služili stručnim znanstvenim radom da biste objasnili osnovne koncepte iz biologije. Nema potrebe za dijagramima i matematičkim konceptima samo da biste prikazali kratki trominutni video o brojenju do deset.
6. PROCES JE PREKOMPLEKSAN
Držite se jednostavnog. Što manje pokretnih dijelova – tim bolje. I manje toga može krenuti po zlu.
7. UČENICI IMAJU PRISTUP PREVELIKOM BROJU STVARI
Koje materijale, modele, vršnjačke grupe ili povezani sadržaj učenici zapravo trebaju?
8. UČITELJ JE SUDAC, POROTA I KRVNIK
Maknite se s puta. Vi ste, vjerojatno, manje zanimljivi od sadržaja, stručnjaka i zajednica, ako dobro radite svoj posao.
9. UČITELJI OGRANIČAVAJU UČENIKE
Tehnologija spaja sve sa svima. Iskoristite to u korist učenika.
10. UČITELJI NE OGRANIČAVAJU UČENIKE DOVOLJNO
S druge strane, dati učenicima ključeve svemira bez ikakvog okvira, plana, granica ili jasnih ciljeva jednako je problematično.
11. UČENICIMA JE PRISTUP NEDOVOLJNO OGRANIČEN
Suprotnost preširokih okvira je preuski okvir – slično kao da odvedete učenike do mora da bi lovili ribu, ali ogradite pet četvornih metara u središtu Jadrana u kojem smiju loviti ribu.
12. PRIJELAZ IZMEĐU TEHNOLOGIJE I NETEHNOLOGIJE JE NESPRETAN
„Učenici, prestanite pretraživati internet u potrazi za najvažnijim i najuvjerljivijim digitalnim resursima za svoje projekte. Sjednite i idemo zajedno izraditi dijagram iz kartona da bismo imali što objesiti na zid.“
13. ONI MISLE PREMA NAPRIJED, A NE UNATRAG
Počnite s krajem na umu. Gdje želite biti na kraju lekcije ili aktivnosti? Što ima smisla prihvatiti kao dokaz da su učenici nešto shvatili? Počnite tu i krećite se korak po korak unatrag kroz proces učenja. Možete najprije odabrati tehnologiju, ali morate biti oprezni.
14. TEHNOLOGIJA FUNKCIONIRA KAO CILJ, A NE KAO SREDSTVO
To je slično broju 5. Tehnologija za učenje ometa.
15. TO NIJE TEHNOLOGIJA TEMELJENA NA „CLOUD“ PRINCIPU, ALI TREBA BITI
Osmišljavanje projektno temeljenog učenja može dopustiti učenicima pristup vršnjacima, zadatcima i sadržaju, a zatim ga ograničiti na školski server, offline direktorije, različite USB-ove i vanjske diskove, ili čak nepovezane platforme društvenih medija.
...................................
Napomena:
- Autor članka je Terry Heick, urednik portala Teach Thought. Najviše ga zanima kako se poučavanje mijenja u digitalnome i povezanom svijetu, te digitalna pismenost, uloga igre u učenju, fleksibilnost projektno orijentiranog učenja, potencijal videoigara i simulacije u učenju itd.
Izvor: teachthought.com
 
                Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
 
                Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
 
                Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni
„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…
 
		 
		 
		
 
                             
                             
                             
                             
                            








 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                