INSTRUKCIJE DA ILI NE
5 razloga zbog kojih instrukcije mogu pomoći vašem djetetu
Nekoliko je razloga zbog kojih instruktor može doprijeti do mladog učenika kada učitelji to ne mogu. To ni na koji način ne potkopava značaj učitelja.
Odgovornosti razrednog učitelja su brojne, pogotovo u slučaju velikog razreda. Čini se da, što je više učenika u jednom razredu, tim teže postaje pružiti individualnu pažnju učenicima.
Ovdje je PET METODA koje možete primijeniti kao instruktor, a koje ne možete uvijek primijeniti u učionici.
■ INSTRUKTOR MOŽE UČENIKA TRETIRATI KAO INDIVIDUU
U vrlo malom razredu učitelj može posvetiti više individualnog vremena svojim učenicima, pogotovo kada učitelj ima i asistenta u nastavi. S druge strane, u većim razredima učitelj će moći provesti manje vremena sa svakim pojedinim učenikom. U vrlo velikim razredima, individualno vrijeme provedeno s učenicima možda uopće neće biti moguće. Kod instrukcija "jedan na jedan" učionica više ne postoji i učenik uživa svu učiteljevu pažnju. U takvom okolišu učenje postaje puno lakše, manje stresno i ugodnije za učenika.
■ INSTRUKCIJE OMOGUĆUJU VAŠEM DJETETU PERSONALIZIRANU POZORNOST
Učeniku treba usmjeravanje. Što je učenik mlađi, tim ga više treba usmjeravati. U razrednom okruženju učenici moraju slijediti instrukcije koje učitelj želi provesti. Nažalost, to se obično odnosi na većinu učenika, a ne na one koji možda imaju problema sa shvaćanjem lekcije. Instrukcije pružaju personalizirane upute usmjerene na pojedinog učenika, a ne na većinu učenika u razrednom okruženju.
■ INSTRUKTORI MOGU PRUŽITI „POZITIVNO POJAČANJE“
Desetljećima su psiholozi eksperimentirali snagom pozitivnog pojačanja kod ljudi i životinja. U oba slučaja pozitivno pojačanje je ključ modifikacije ponašanja. Pružanje nagrade za obavljanje određenog zadatka donosi pozitivne rezultate. Kao odrasle osobe, mi vodimo svoje živote prema sustavu nagrađivanja. Obavljamo poslove za druge ljude i plaćeni smo za to. Rad je ponašanje, a plaća je nagrada. S djecom nije ništa drugačije. Mi često uzimamo djecu zdravo za gotovo. Od njih očekujemo da budu dobri u školi, da rade svoju zadaću, čiste svoju sobu i ponašaju se dobro. Ali, što oni imaju od toga? Da, imaju hranu, krov nad glavom i primaju ljubav i pažnju, ali njima trebaju i nagrade poput igračke koju su oduvijek željeli, ili filma o kojem svi njihovi prijatelji pričaju, ili vlastitog laptopa. Nagrada je djelotvorna samo ako je pojedinac doživljava kao takvu.
■ INSTRUKCIJE CILJAJU NA UČENIKOV INTERES
Koliko ste puta od učenika čuli „škola je dosadna“? To je obično zbog toga što učitelj provodi aktivnost koja mu nije zanimljiva. U velikom razredu privući pozornost svakog učenika je nemoguće. U nekim područjima, poput pisanja, učitelj može odrediti teme koje su povezane uz interese pojedinog učenika, ali u drugim područjima učitelj mora lekcije usmjeriti na opće interese koji možda ne zanimaju vaše dijete. Instruktor pak može ciljati izravno na interes pojedinog djeteta.
■ INSTRUKCIJE MOGU BITI OBLIKOVANE PREMA INDIVIDUALNOM STILU UČENJA POJEDINOG DJETETA
Instruktor ima sposobnost primijeniti stil poučavanja izravno povezan sa stilom učenja pojedinog djeteta. Razredni učitelj poučava cijelu učionicu punu učenika i stoga mora odlučiti koji će stil poučavanja primijeniti. Instruktor može naći stil učenja koji najbolje odgovara djetetu i koristiti taj stil za poučavanje. Ako svi ostali učenici u razredu, osim vašeg djeteta, ne trebaju nikakvu dodatnu pomoć u vezi s gradivom, individualni rad na instrukcijama možda je jedina opcija koja vam preostaje za svladavanje određenog gradiva kada to u razredu nije moguće.
.........................
Napomena:
- NOODLE je edukacijski portal koji pomaže roditeljima i učenicima donositi bolje odluke u vezi s učenjem. Koristeći naše interaktivne alate za pretraživanje obitelji mogu naći odgovarajući vrtić, školu, fakultet, tutora ili bio kakve druge resurse za učenje. Uz to, roditelji mogu pročitati stručne članke, postavljati pitanja i dobiti odgovore od vodećih umova u edukaciji, te se povezati s drugima u svojim zajednicama.
Izvor: noodle.com
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni
„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…









