IZRAVNE UPUTE NAJBOLJA PRAKSA
„Najbolje prakse“ u poučavanju
U svijetu poučavanja često je pitanje (kao vjerojatno i u mnogim drugim profesijama i zanimanjima) – zašto otkrivati toplu vodu kad već postoji dovoljno primjera koji dobro funkcioniraju?
U svojoj knjizi „Professional Capital: Transforming Teaching in Every School“ Andy Hargreaves i Michael Fullan iznose svoj opis „najboljih praksi“ koje opisuju kao postojeće prakse koje su postigle visok stupanj učinkovitosti.
Mi učitelji stojimo na ramenima divova koji su bili prije nas i razvili razne strategije tako što su ih testirali, osvrnuli se na njihove rezultate i usavršili ih tijekom desetljeća. One funkcioniraju i pokazuju rezultate.
Koje su neke od najboljih pedagoških praksi koje sam kao učitelj usvojio tijekom godina od svojih mentora i stručnjaka?
Evo samo nekoliko najpoznatijih koje koriste mnogi edukatori:
- Što češće provjeravajte razumijevanje svojih učenika, i to na više načina.
- Ako nemate dobro promišljen plan za svoje učenike, oni će imati plan za vas.
- Pripremajte sljedeću aktivnost dok učenici završavaju onu na kojoj trenutačno rade – to osigurava jasan i brz prijelaz bez gubitka vremena.
- Najprije osmislite ciljeve i završne proizvode (također poznato kao planiranje unatrag).
- Podijelite s učenicima modele, proizvode ili ishod koje želite da ih ostvare ili osmisle – i stalno oblikujte svoje ponašanje prema tome kako želite da oni postupaju prema vama i kako da se ponašaju jedni prema drugima.
- Nemojte ništa bacati, pogotovo u prvim godinama poučavanja; moglo bi vam poslije zatrebati.
ULOGA ISTRAŽIVANJA
Postoje najbolje prakse iza kojih stoje podaci koji to potvrđuju. Kad gledamo rad edukacijskog istraživača Roberta Marzana, vidimo da je proveo stotine sati promatrajući nastavne prakse i koristeći te podatke kako bi predložio najbolje prakse za poučavanje vokabulara, ocjenjivanje učenika i upravljanje učionicom.
Marzanov proces od šest koraka za izgrađivanje akademskog vokabulara učenika utemeljen je na njegovim istraživanjem i korišten u školama diljem SAD-a. Kad je riječ o razvoju učeničkog vokabulara, on tvrdi da su izravne upute najbolja praksa, ali također i suštinske.
„SLJEDEĆA NAJBOLJA STVAR“
Najveći izazov nastavnicima je uzeti te isprobane strategije i razviti ih, učiniti ih još malo boljima. U našem digitalnom dobu, dok se potrebe učenika stalno mijenjaju i razvijaju, moramo biti inovativni, a naša najbolja šansa uvijek bi trebala biti dogradnja starog i potraga za sljedećim najboljim pristupom, alatom ili strategijom.
Dok razmišljate o učenju i poučavanju u svojoj učionici, koje „najbolje prakse“ birate? Kako ste neku „najbolju praksu“ učinili još boljom?
..........................
Napomena:
- Portal Edutopia je online zajednica koja promiče i dijeli znanje o edukacijskim temama. Autori potiču projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.
Izvor: edutopia.org
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni
„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…









