KOLIKO OSJETILA UPOTREBLJAVAJU VAŠI UČENICI
3 razloga zbog kojih biste se trebali koristiti multiosjetilnim tehnikama poučavanja
Koliko osjetila upotrebljavaju vaši učenici – jedno, dva, tri? Većina nastavnih tehnika angažira osjetilo vida ili osjetilo sluha kod učenika, a često i oboje; kombinacija slide-show prezentacije i predavanja postaje sve raširenija.
Kada vidite kako se vaši kolege koriste ovim ustaljenim metodama, možda mislite da je to jedini način na koji biste i vi trebali angažirati svoje učenike, ali koje su velike koristi koje vi i vaši učenici propuštate kada zanemarujete druga osjetila svojih učenika?
Ovdje multiosjetilno učenje dolazi na svoje; metoda u kojoj se informacije primaju putem niza osjetila u tijelu.
Tehnike multiosjetilnog poučavanja imaju velike prednosti – prednosti koje zbog svojih učenika ne možete zanemariti.
UČENICI UČE NA RAZLIČITE NAČINE I TREBAJU IM RAZLIČITI OBLICI STIMULACIJE
Kao što ste vjerojatno primijetili, ne obrađuju svi učenici informacije na isti način. Većina učenika ima određeni stil učenja, ili način primanja informacija koji je optimalan za njihov karakter i kognitivne sposobnosti.
Neki učenici su auditorni tipovi i razumiju koncepte slušanjem objašnjenja, dok drugima možda treba nacrtati koncepte koristeći se olovkom i papirom.
Neki učenici su odlični u vizualnom praćenju informacija i više vole gledati neku školsku priredbu, dok drugi najbolje uče uz fizičku interakciju, tj. sudjelovanjem u priredbi.
Ipak, čak i učenici koji dobro reagiraju na tehnike koje uključuju gledanje i slušanje, na primjer, procesuiraju informacije lošije nego što bi mogli. Multiosjetilno poučavanje pruža svakom učeniku, bez obzira na njegov stil učenja, sredstvo razumijevanja informacije.
BRŽI KOGNITIVNI RAZVOJ
Multiosjetilno učenje pojačava funkciju mozga. Svaki osjetilni sustav utječe na određeno područje mozga gdje stimulira kognitivne funkcije:
- Somatsko/taktilno učenje potiče fine motoričke vještine.
- Vestibularno/kinestetičko učenje potiče tjelesno pamćenje.
- Osjetila njuha i okusa pružaju jake dojmove koji ostaju čvrsto povezani s informacijama kojima ih se potiče.
Zato, kad učenici čuju informaciju povezanu s nekim drugim osjetilom, mogu konceptualizirati i kasnije primijeniti te informacije bolje od učenika koji samo gledaju i slušaju.
Multiosjetilne tehnike poučavanja stimuliraju mozak na niz načina, pa svaki osjetilni sustav postaje razvijeniji i bolje funkcionira. To pojačava suštinske funkcije mozga poput vještina slušanja, kretanja, vida, taktilnog prepoznavanja i konceptualizacije.
UČENICI ĆE BITI UKLJUČENIJI U UČENJE
Učeniku je lako „odlutati“ tijekom nastave. Školski dan traje gotovo sedam sati i učenicima je teško ostati koncentriran na svaki djelić informacija kada su mu one prezentirane na isti način svaki dan.
Učenici su pozorniji tijekom korištenja multiosjetilnih tehnika poučavanja zbog raznih načina na koje je mozak istovremeno stimuliran. Ako učenik radi nešto taktilno ili fizičko, tijekom slušanja lekcije i gledanja informacija, ne ostaje mu mnogo prilika za to da njegova pozornost odluta tijekom nastave.
Poučavanje na način koji prisiljava više osjetila da rade zajedno ne samo da dopušta učenicima da stvaraju snažnije veze s informacijama, nego zahtijeva i više njihova fokusiranja na temu.
Multiosjetilno poučavanje prisiljava osjetila da rade zajedno, pomažući učenicima da uspostave jače poveznice.
3 ALATA ZA MULTIOSJETILNO POUČAVANJE
Koristite ove alate da biste uveli multiosjetilno poučavanje u svoju učionicu:
■ SOMATO [Somatska osjetila + vestibularna + vid]
SOMATO je sustav koji dopušta učenicima da „osjete svoje riječi“ tako što tipkanje približava rukopisu. Ovaj alat tipkanje čini interaktivnijim i stimulativnijim upotrebom taktilnog prepoznavanja slova. SOMATO dopušta svakoj tipki da bude individualno prepoznata vrhovima prstiju koristeći ispupčenja i stoga dodaje novu osjetilnu dimenziju tipkanju. To je dovelo do smanjenja od 40 posto u pogreškama u pisanju na ranim testovima. Ovaj alat je za učenike svih dobi.
■ TOUCHMATH [Somatska osjetila + vestibularna + vid]
TouchMathove 3D brojke koriste fizičke brojeve tako da možete "dodirnuti" matematiku. Ovi fizički brojevi imaju dodirne točke koje pomažu učenicima razviti brojčane i kvalitativne asocijacije. Ovaj proizvod namijenjen je predškolskoj djeci i djeci kojoj je potrebna posebna edukacija.
■ EDUCATION PLACE [vestibularna osjetila + osjetila sluha]
Education Place je web stranica s nizom uputa za razne aktivnosti koje se mogu izvoditi u učionici. Postoje deseci kategorija i polja aktivnosti za sve dobi. Ove aktivnosti dopuštaju učenicima da uče baveći se nekom aktivnošću. Na primjer, učenici mogu učiti komunicirati i raditi zajedno da bi postigli svoje ciljeve. Ovaj alat je namijenjen djeci svih dobi.
..........................
NAPOMENA
- Blog Learn2Earn je društvena platforma koja spaja edukatore, učenike i obitelji te dijeli informacije o edukacijskim temama s posebnim fokusom na upotrebu tehnologije u učionicama.
- Izvor: blog.learn2earn.org
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni
„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…









