SVE SE MOŽE KAD SE HOĆE

10 strategija pomoću kojih učenje može biti poput igre

petak, 11. prosinca 2015.

Već smo pričali o gamifikaciji* ili igrifikaciji, koja se razlikuje od učenja orijentiranog na igru.

10 strategija pomoću kojih učenje može biti poput igre

Postići da vaša učionica funkcionira kao igra možda neće biti lako. Stoga smo vam odlučili pomoći korištenjem specifičnih strategija umjesto općenitih prijedloga.

 10 STRATEGIJA POMOĆU KOJIH UČENJE MOŽE BITI POPUT IGRE

NEKA UČENICI POSTANU DIZAJNERI

Da bi učenike uronili u gamifikaciju, počnite od toga da im dopustite da sami osmisle dizajn učionice, tj. da izmisle "priču" svog razreda. Uključenjem učenika u dizajn učionice oni mogu izraziti svoju kreativnost dok istovremeno stvaraju prostor za učenje u kojem se mogu slobodno razvijati.

 

OMOGUĆITE UČENICIMA DRUGU PRILIKU

I treću. Baš kao u igrama, učenicima bi trebalo omogućiti drugu priliku kad u nečemu ne uspiju. Učenici tada mogu učiti iz svojih grešaka, eliminirati pritisak i stigmu neuspjeha te naposljetku postići svoj cilj.

 

PROMOVIRAJTE SURADNJU I POVRATNE INFORMACIJE

Povratne informacije su esencijalne u svakoj igri ili učionici. Grupirajte učenike u timove za učenje, u kojima mogu zajedno raditi na zadacima, pružiti povratne informacije jedni drugima, te po potrebi primiti potporu učitelja. Igre ohrabruju timski rad, a timski igrači često daju istu količinu povratnih informacija jedni drugima kao i sam trener.

 

KORISTITE TABLICE ZA NAPREDAK I RAZINE

Doslovno. Umjesto da  koriste ocjene i postotke, učitelji mogu izraditi tablice za mjerenje napretka svojih učenika. Kada učenici završe zadatke, testove ili projekte, učitelj može dodati određen broj bodova tablici za napredak određenog učenika, što učenika dovodi bliže sljedećoj razini. Djeca vole vidjeti vidljivi napredak. Zapravo, svi mi volimo.

 

UVEDITE IZAZOVE

Motivirajte učenike da napreduju u svom učenju putem samousmjerenih uputa tako da im dopustite da dodaju razne elemente zadacima i projektima. Uvedite projekt poput '"potrage" ili "misije" koja se uklapa u razrednu priču. To će uvući učenike i primorati ih da uče na nove, zabavne i uzbudljive načine.

 

NAGLASITE MOĆ I IZBOR UČENIKA

Gamificirana učionica omogućuje učenicima da izaberu različite putove u učenju kurikuluma. Taj izbor omogućuje učenicima da se kreativno razvijaju i primjene svoje znanje, te u isto vrijeme učvršćuje osjećaj ponosa i vlasništva nad vlastitim radom.

 

KORISTITE SUSTAV ZNAČKI I NAGRADA

Značke i nagrade pružaju opipljivi simbol postignuća uspješan u veličanju učeničkih postignuća, poticanju učenika da se nastave truditi i podizanju njihova samopouzdanja.

 

INTEGRIRAJTE POSTIGNUĆA ZA CIJELI RAZRED

Učitelji mogu uvesti sustav nagrada za cijeli razred, u kojem svatko može uzdizati individualna i međusobna postignuća. Nagrade se mogu podijeliti razredu kada učenici dosegnu određene ciljeve. To izgrađuje prijateljstvo i podršku među učenicima, te međusobnu želju za uspjehom.

 

KORISTITE PAMETNU TEHNOLOGIJU

Učenik 21. st. je već naviknut na dnevno korištenje tehnologije. Sustavi za upravljanje učionicom, poput ClassRealm, ClassDojo i Gamestar Mechanic, dobri su alati koji učiteljima mogu pomoći da pojačaju iskustvo gamifikacije.

 

NAGLASITE OVLADAVANJE VJEŠTINAMA

Svrha gamifikacije je pružiti učenicima fluidno okruženje za samousmjereno učenje. Naglasak je na korištenju kritičkog razmišljanja, rješavanju problema, suradnji, kreativnosti i primjeni.

.......................

* Definicija gamifikacije je primjena elemenata i principa iz igara (kompjutorskih ali i "igara općenito") na kontekste koji nemaju veze s igrama kako bi se potaknulo specifično ponašanje.

.......................

Napomena:

  • Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju podučavanja u 21. st. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com

 

 

Vezani članci
Školski portal: Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…

Školski portal: Društvena osviještenost važnija od ocjena

Društvena osviještenost važnija od ocjena

kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…

Školski portal: Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…