SVE SE MOŽE KAD SE HOĆE
10 strategija pomoću kojih učenje može biti poput igre
Već smo pričali o gamifikaciji* ili igrifikaciji, koja se razlikuje od učenja orijentiranog na igru.
Postići da vaša učionica funkcionira kao igra možda neće biti lako. Stoga smo vam odlučili pomoći korištenjem specifičnih strategija umjesto općenitih prijedloga.
10 STRATEGIJA POMOĆU KOJIH UČENJE MOŽE BITI POPUT IGRE
■ NEKA UČENICI POSTANU DIZAJNERI
Da bi učenike uronili u gamifikaciju, počnite od toga da im dopustite da sami osmisle dizajn učionice, tj. da izmisle "priču" svog razreda. Uključenjem učenika u dizajn učionice oni mogu izraziti svoju kreativnost dok istovremeno stvaraju prostor za učenje u kojem se mogu slobodno razvijati.
■ OMOGUĆITE UČENICIMA DRUGU PRILIKU
I treću. Baš kao u igrama, učenicima bi trebalo omogućiti drugu priliku kad u nečemu ne uspiju. Učenici tada mogu učiti iz svojih grešaka, eliminirati pritisak i stigmu neuspjeha te naposljetku postići svoj cilj.
■ PROMOVIRAJTE SURADNJU I POVRATNE INFORMACIJE
Povratne informacije su esencijalne u svakoj igri ili učionici. Grupirajte učenike u timove za učenje, u kojima mogu zajedno raditi na zadacima, pružiti povratne informacije jedni drugima, te po potrebi primiti potporu učitelja. Igre ohrabruju timski rad, a timski igrači često daju istu količinu povratnih informacija jedni drugima kao i sam trener.
■ KORISTITE TABLICE ZA NAPREDAK I RAZINE
Doslovno. Umjesto da koriste ocjene i postotke, učitelji mogu izraditi tablice za mjerenje napretka svojih učenika. Kada učenici završe zadatke, testove ili projekte, učitelj može dodati određen broj bodova tablici za napredak određenog učenika, što učenika dovodi bliže sljedećoj razini. Djeca vole vidjeti vidljivi napredak. Zapravo, svi mi volimo.
■ UVEDITE IZAZOVE
Motivirajte učenike da napreduju u svom učenju putem samousmjerenih uputa tako da im dopustite da dodaju razne elemente zadacima i projektima. Uvedite projekt poput '"potrage" ili "misije" koja se uklapa u razrednu priču. To će uvući učenike i primorati ih da uče na nove, zabavne i uzbudljive načine.
■ NAGLASITE MOĆ I IZBOR UČENIKA
Gamificirana učionica omogućuje učenicima da izaberu različite putove u učenju kurikuluma. Taj izbor omogućuje učenicima da se kreativno razvijaju i primjene svoje znanje, te u isto vrijeme učvršćuje osjećaj ponosa i vlasništva nad vlastitim radom.
■ KORISTITE SUSTAV ZNAČKI I NAGRADA
Značke i nagrade pružaju opipljivi simbol postignuća uspješan u veličanju učeničkih postignuća, poticanju učenika da se nastave truditi i podizanju njihova samopouzdanja.
■ INTEGRIRAJTE POSTIGNUĆA ZA CIJELI RAZRED
Učitelji mogu uvesti sustav nagrada za cijeli razred, u kojem svatko može uzdizati individualna i međusobna postignuća. Nagrade se mogu podijeliti razredu kada učenici dosegnu određene ciljeve. To izgrađuje prijateljstvo i podršku među učenicima, te međusobnu želju za uspjehom.
■ KORISTITE PAMETNU TEHNOLOGIJU
Učenik 21. st. je već naviknut na dnevno korištenje tehnologije. Sustavi za upravljanje učionicom, poput ClassRealm, ClassDojo i Gamestar Mechanic, dobri su alati koji učiteljima mogu pomoći da pojačaju iskustvo gamifikacije.
■ NAGLASITE OVLADAVANJE VJEŠTINAMA
Svrha gamifikacije je pružiti učenicima fluidno okruženje za samousmjereno učenje. Naglasak je na korištenju kritičkog razmišljanja, rješavanju problema, suradnji, kreativnosti i primjeni.
.......................
* Definicija gamifikacije je primjena elemenata i principa iz igara (kompjutorskih ali i "igara općenito") na kontekste koji nemaju veze s igrama kako bi se potaknulo specifično ponašanje.
.......................
Napomena:
- Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju podučavanja u 21. st. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
- Izvor: teachthought.com
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni
„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…









