UČENICI NAJBOLJE UČE ZABAVLJAJUĆI SE
Zašto je potrebno osuvremeniti nastavu?
U posljednje vrijeme učitelji su neprestano izloženi izjavama o potrebi uvođenja modernih metoda rada u nastavni proces, no istina je da imaju jako malo mogućnosti usavršavanja u tom području.
Na kraju se sve ipak svodi na osobni angažman učitelja.
Sebe smatram sretnicom jer sam imala priliku razmjenjivati ideje s inozemnim kolegama u radu na međunarodnim projektima, gdje sam uvidjela da učenici imaju veću motivaciju za rad ako im učitelji na zanimljiv i interaktivan način prikažu određene sadržaje.
Učenici najbolje uče zabavljajući se, kada zapravo nisu ni svjesni da uče.
Ideju o izradi razredne mrežne stranice dobila sam od kolegice informatičarke iz Londona, koja mi je pokazala Weebly i njegovu jednostavnost.
Željela sam da razredna mrežna stranica ne bude samo za informacije, nego i mjesto gdje će moji učenici moći učiti, igrati edukativne igre, ponoviti gradivo, pogledati svoje radove, ali i mjesto gdje će roditelji moći zaviriti i pogledati što im djeca rade u školi.
Naravno, izradom mrežne stranice počela je i potraga za alatima u kojima ću moći izraditi online sadržaje pa sam tako našla izvrsne mogućnosti da izradim online igre u programu Zondle, stripove u programu Toondoo, prezentacije u programu Sway, umne mape u programu Inspiration maps, online križaljke... te da ih jednostavno prenesem na svoju mrežnu stranicu, no i dalje tragam za web-alatima koji će mi omogućiti da djeci prikažem određeno gradivo na jednostavniji i zanimljiviji način.
■ Pitate se vrijedi li taj dodatni angažman?
ZAISTA VRIJEDI. Mnogo je razloga zbog kojih ću nastaviti raditi na osuvremenjivanju nastave i izradi interaktivnih nastavnih sadržaja, a navest ću samo neke.
- Komunikacija s roditeljima je izvrsna, oni su iznimno sretni što imaju mogućnost izravnog uvida u naš rad te što su o svakoj aktivnosti u našem razredu pravovremeno informirani.
- Motivacija učenika je na puno višoj razini, čak daju i dodatni doprinos u sudjelovanju u razrednim projektima.
- Učenici s poteškoćama, ali i učenici s manjkom pažnje lakše usvajaju novo gradivo.
- Učenici lakše usvajaju kompleksnije nastavne jedinice, primjerice plan mjesta iz prirode i društva ako im se zorno prikaže proces nastajanja plana mjesta u obliku kratkog videa ili prezentacije.
- Online sadržaji omogućuju učenicima da zavire kad god žele i pogledaju ga koliko god puta žele.
- Učenici su iznimno ponosni kad vide da su sudjelovali u nečemu i dali svoj doprinos tome, što utječe na njihovu samosvijest i samopouzdanje.
- Nastava prestaje biti pasivan proces u kojem samo učitelj radi, a postaje aktivan proces u kojemu učenici rado i aktivno sudjeluju.
Na kraju bih samo željela dodati da web 2.0 alati omogućuju učiteljima da osvježe nastavu i zainteresiraju učenike za određeno gradivo. Iz iskustva mogu reći da je njihov najbolji učinak kada se vješto kombiniraju s tradicionalnim metodama koje ne valja nikako potpuno izbaciti.

■ Učenici će vam zasigurno uzvratiti sav vaš trud i dodatni angažman jer njihova sretna lica nas tjeraju da budemo još bolji učitelji i da iz dana u dan i mi učimo nove stvari koje ćemo moći primijeniti u nastavi i koje će nam olakšati posao, a učenicima izmamiti osmijehe na lica.
…………….
Marijana ŠUNDOV,
učiteljica razredne nastave
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni
„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…









