UČENICI NAJBOLJE UČE ZABAVLJAJUĆI SE

Zašto je potrebno osuvremeniti nastavu?

ponedjeljak, 14. prosinca 2015.

U posljednje vrijeme učitelji su neprestano izloženi izjavama o potrebi uvođenja modernih metoda rada u nastavni proces, no istina je da imaju jako malo mogućnosti usavršavanja u tom području.

Zašto je potrebno osuvremeniti nastavu?

Na kraju se sve ipak svodi na osobni angažman učitelja.

Sebe smatram sretnicom jer sam imala priliku razmjenjivati ideje s inozemnim kolegama u radu na međunarodnim projektima, gdje sam uvidjela da učenici imaju veću motivaciju za rad ako im učitelji na zanimljiv i interaktivan način prikažu određene sadržaje.

Učenici najbolje uče zabavljajući se, kada zapravo nisu ni svjesni da uče.

Ideju o izradi razredne mrežne stranice dobila sam od kolegice informatičarke iz Londona, koja mi je pokazala Weebly i njegovu jednostavnost.

Željela sam da razredna mrežna stranica ne bude samo za informacije, nego i mjesto gdje će moji učenici moći učiti, igrati edukativne igre, ponoviti gradivo, pogledati svoje radove, ali i mjesto gdje će roditelji moći zaviriti i pogledati što im djeca rade u školi.

Naravno, izradom mrežne stranice počela je i potraga za alatima u kojima ću moći izraditi online sadržaje pa sam tako našla izvrsne mogućnosti da izradim online igre u programu Zondle, stripove u programu Toondoo, prezentacije u programu Sway, umne mape u programu Inspiration maps, online križaljke... te da ih jednostavno prenesem na svoju mrežnu stranicu, no i dalje tragam za web-alatima koji će mi omogućiti da djeci prikažem određeno gradivo na jednostavniji i zanimljiviji način.

Pitate se vrijedi li taj dodatni angažman?

ZAISTA VRIJEDI. Mnogo je razloga zbog kojih ću nastaviti raditi na osuvremenjivanju nastave i izradi interaktivnih nastavnih sadržaja, a navest ću samo neke.

  • Komunikacija s roditeljima je izvrsna, oni su iznimno sretni što imaju mogućnost izravnog uvida u naš rad te što su o svakoj aktivnosti u našem razredu pravovremeno informirani.
  • Motivacija učenika je na puno višoj razini, čak daju i dodatni doprinos u sudjelovanju u razrednim projektima.
  • Učenici s poteškoćama, ali i učenici s manjkom pažnje lakše usvajaju novo gradivo.
  • Učenici lakše usvajaju kompleksnije nastavne jedinice, primjerice plan mjesta iz prirode i društva ako im se zorno prikaže proces nastajanja plana mjesta u obliku kratkog videa ili prezentacije.
  • Online sadržaji omogućuju učenicima da zavire kad god žele i pogledaju ga koliko god puta žele.
  • Učenici su iznimno ponosni kad vide da su sudjelovali u nečemu i dali svoj doprinos tome, što utječe na njihovu samosvijest i samopouzdanje.
  • Nastava prestaje biti pasivan proces u kojem samo učitelj radi, a postaje aktivan proces u kojemu učenici rado i aktivno sudjeluju.

Na kraju bih samo željela dodati da web 2.0 alati omogućuju učiteljima da osvježe nastavu i zainteresiraju učenike za određeno gradivo. Iz iskustva mogu reći da je njihov najbolji učinak kada se vješto kombiniraju s tradicionalnim metodama koje ne valja nikako potpuno izbaciti.

 

Učenici će vam zasigurno uzvratiti sav vaš trud i dodatni angažman jer njihova sretna lica nas tjeraju da budemo još bolji učitelji i da iz dana u dan i mi učimo nove stvari koje ćemo moći primijeniti u nastavi i koje će nam olakšati posao, a učenicima izmamiti osmijehe na lica.

 …………….

Marijana ŠUNDOV,

učiteljica razredne nastave

 

 

Vezani članci
Školski portal: Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…

Školski portal: Društvena osviještenost važnija od ocjena

Društvena osviještenost važnija od ocjena

kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…

Školski portal: Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…