Psiholozi su istražili mogu li karte, slike, slova i brojevi te druga nastavna pomagala i ukrasi koji prekrivaju zidove učionica ometati pozornost učenika i smetati im u učenju.
Otkrili su da su djeca u izrazito ukrašenim učionicama rastresenija nego djeca u učionicama koje nisu toliko ukrašene te da im treba više vremena kako bi usmjerila pozornost na nastavu..
Trebaju li učitelji, sudeći prema tome, skinuti nastavna pomagala i ukrase sa zidova učionica?
Psiholozi predlažu učiteljima neka umjesto skidanja dekoracija sa zidova razmisle o tome kako pojedini ukrasi utječu na koncentraciju učenika.
Za to su istraživanje 24 djeteta bila smještena u laboratorijske učionice u kojima su slušala lekcije o temama koje im nisu poznate. Po tri su lekcije učenici slušali u izrazito ukrašenoj učionici te u učionici u kojoj nije bilo dekoracija.
Pokazalo se da su djeca naučila ponešto u obje učionice, ali su više naučila u učionici koja nije bila ukrašena.
Psiholozi koji su proveli istraživanje nadaju se da će se na temelju tih spoznaja provoditi nova istraživanja kako bi se dizajnirale optimalne učionice.