Oni koji su proveli vrijeme u učionici s najmlađim učenicima znaju da tjelesne funkcije mogu biti rizik od zaraze. Mi svakodnevno gledamo kako djeca kopaju nos, brišu nos u rukav, kišu i kašlju bez uporabe maramice ili ruke.
Sve ovo znači da će za one koji rade s najmlađim učenicima nova pravila kojih se moramo pridržavati zbog koronavirusa biti poseban izazov.
Evo nekoliko činjenica koje će roditelji vrlo brzo prepoznati.
- Najmlađi učenici ne znaju kako obrisati nos.
- Kad pokušaju obrisati nos, obično predaju mokru, zgužvanu maramicu svom učitelju.
- Ne štite se maramicom ili rukom prilikom kašljanja i kihanja.
- Često ne peru ruke kad idu na WC.
- Kad ih potaknemo da operu ruke, ne znaju kako to pravilno napraviti.
Zasad je i to dovoljno.
LEKCIJE ZA VRIJEME KORONAVIRUSA
Djeca trebaju naučiti životne vještine, a mi moramo prepoznati da poučavanje higijenskih praksi nije ograničeno na kućno okruženje; ono bi trebalo biti dio dnevnog učenja uz pomoć rutina. To je oduvijek vrijedilo, ali je sad posebno važno.
U ovom trenutku, kad smo svi zaokupljeni koronavirusom, naš je tim raspravljao o tome kako djeci približiti sve o higijeni. Znamo da je koncept „bakterija” previše apstraktan za djecu, stoga smo osmislili neke aktivnosti da im pomognemo razumjeti.
EVO ŠTO RADIMO.
✿ EKSPERIMENT SA ŠLJOKICAMA.
Djeci prvo pričamo o konceptu širenja bakterija. Zatim donosimo pladanj koji smo prvo napunili uljem i potom u njega ubacili šljokice.
Tada djeci objasnimo da šljokice označavaju bakterije i s njima istražujemo što se događa kad stavite ruku na pladanj i zatim se rukujete s prijateljem ili stavite ruku na neku površinu, poput kvake.
Šljokice su vrlo vizualan alat, stoga djeca mogu vidjeti kako se „bakterije” šire. To je zabavan način poučavanja o ovoj temi.
✿ PRIČE.
Učenicima čitamo klasičnu priču „Operite ruke” autora Tonyja Rossa. Meni se priča zaista sviđa, jer djeci pomaže vizualizirati bakterije i naučiti u kojim bi prilikama i situacijama trebali oprati ruke, a istodobno pobija mit da ih trebaju oprati samo jednom! To uvijek rezultira dobrom raspravom i pitanjima.
…………….
TONY ROSS: „OPERITE RUKE” – Mala princeza voli zaprljati ruke, ali nažalost ne voli ih baš prati. Svoj će stav promijeniti kad sazna štošta o klicama, gnjusovima i drugima malim, oku nevidljivim stvorenjima, koja žive na našim prljavim rukama. Duhovita ilustrirana priča poučit će i zabaviti djecu, a roditeljima pomoći u privikavanju mališana na usvajanje važne higijenske navike.
…………….
✿ POKAZIVANJE.
Budući da djeca zaista ne znaju kako oprati ruke, smatram da je najbolje da im pokažete nekoliko puta.
Ja sam ovo napravila s cijelim razredom. Također učimo kratku pjesmicu koja im pomaže da zapamte korake.
[Pogledajte neke videoisječke pranja ruku ovdje]
✿ ODLAZAK NA WC.
Zaista je važno da odrasli povremeno nadziru područje WC-a kako bi se pobrinuli da djeca peru ruke, i to pravilno.
Ovo je pojačano primjenom fotografija na kojima je korak po korak objašnjeno kako to činiti, a koje su izložene pored umivaonika.
…………….
NAPOMENA