Školstvo u medijima
ČITKO PISANJE ŠTITI DIJETE OD NEPOTREBNIH PROBLEMA U BUDUĆNOSTI
Je li pravedno sniziti ocjenu zbog nečitkog rukopisa?
objavljeno: 12. rujna 2019.

Stoga se žale kad učitelj snizi ocjenu zbog lošeg rukopisa ili išarane bilježnice. Svaki se učitelj, dajući ocjenu za pismeni zadatak, rukovodi određenim kriterijima, od kojih nijedan nije „lijep ili ružan rukopis”. Međutim, postoji mnogo pravopisnih pravila čije kršenje rezultira pogreškom.

Na primjer, spajanje pisanih slova, što se uči u nižim razredima osnovne škole. Postoje pojmovi gornje i donje veze slova. Dakle, ako dijete poveže slovo „o” sa slovom „n” donjom vezom umjesto gornjom, tad slovo „o” postaje „a” i riječ „ona” postaje „ana”, što je pogreška.

Druga vrsta pogreške jesu nepravilno napisana slova. Na primjer, veliko pisano slovo „I” lako se može pretvoriti u neko drugo kad mu djeca dodaju nove elemente ili završavaju petljom. Također, nedovršeno slovo „a” na kraju riječi postaje „o” pa se riječ „prva” pretvara u „prvo”. Pogreška.

Nepažnja tijekom pisanja također rezultira obiljem pogrešaka. Ako dijete prilikom pisanja propusti i samo jedan prijedlog i umjesto „Idem u školu” napiše „Idem školu” , to je kršenje pravila povezivanja riječi, odnosno gramatička pogreška.

Sad o šaranju u bilježnici. Radi se o neurednom ispravljanju i precrtavanju. Neki učitelji imaju kriterij da za pet i više „šaranja” ili precrtavanja daju ocjenu manje. Zašto? Ako učenik previše precrtava, znači da nije siguran u točan pravopis i piše nasumično. Mnoga se djeca, kako bi izbjegla šaranje, koriste korektorom. Ali treba imati na umu da se za vrijeme polaganja velikih ispita ne upotrebljavaju slična sredstva pa se ne bi trebalo na to navikavati.

To su samo neki od primjera kršenja pravopisnih i gramatičkih pravila. U praksi ih ima mnogo više, stoga kad učitelj snizi ocjenu to nije zbog „ružnog rukopisa” ili „neuredne bilježnice”, već zato što neispravno pisanje rezultira pravopisnim i gramatičkim pogreškama. Predviđam neke od mogućih prigovora: „Učitelj poznaje djetetov rukopis, zna kako piše ovo ili ono slovo i mora shvatiti kako to nije pravopisna pogreška, već jedinstven način pisanja.” Slažem se, učitelj zna. Ali profesori koji će ocjenjivati maturalni ispit ili prijamni ispit na fakultetu nisu dužni znati. Vođeni su pravopisnim standardima.

Zato ne krivite učitelja što se bavi rukopisom. On ne traži lijepo, već čitko pisanje kako bi zaštitio dijete od nepotrebnih probleStoga se žale kad učitelj snizi ocjenu zbog lošeg rukopisa ili išarane bilježnice.  .

………………

NAPOMENA: 

  • RUSIJA: Zen Yandex – portal sa savjetima za učitelje koji žele unaprijediti praksu u učionici.
  • Izvor: zen.yandex.ru