U razdoblju od 16. ožujka do 25. svibnja ove 2019./2020. školske godine niti jednom učeniku, učitelju niti roditelju nije bilo lako. Različiti su uvjeti, različita mišljenja, a u svemu tome susreli smo se s tolikom količinom informacija koja sigurno nije dobra ni za koga i ni za čije zdravlje.
Kako narod kaže: “Što je puno slano, ni mački nije drago”.
Da ne duljimo dalje s nepotrebnim i zbunjujućim informacijama, u svemu ovome trebalo je izvući pouku i ono najbolje, a to je sigurno ono da moramo postaviti granice i mjere u svemu kako bismo ostali zdravi.
Kako u najtežim trenucima raditi korisne i lijepe stvari?
Kako ostati zdrav i sretan?
Upravo su se tim važnim pitanjima bavili učenici 3. razreda zajedno sa svojom učiteljicom Martinom BOJMIĆ .
- Pogledajte!
- Sve se može ako se hoće!
Kroz samo tri plakata i jedan projekt “Stare pašmanske kamene kućice [bunje]” koje su slikali šetnjom našim prekrasnim otokom Pašmanom, uspjeli smo realizirati mnoštvo zadanih ishoda prema kurikulumu za nastavne predmete Priroda i društvo, Hrvatski jezik, Tjelesna i zdravstvena kultura. Učenici su napravili tri plakata:
■ Moj zavičaj u prošlosti
■ Zdravlje je najveće bogatstvo
■ Čarobnjak iz Oza
Učenici su me ugodno iznenadili svojim idejama i načinima na koji su prezentirali svoje plakate.
Svaki od njih realizirao je nekoliko zadanih ishoda.
✿ Zlata BAČIĆ ✿svojim je plakatom prikazali vremenski slijed događaja uskršnjih običaja u prošlosti na otoku Pašmanu, prikazala je i kulturno-povijesni spomenik Benediktinski samostan Sv. Kuzme i Damjana te procijenila njegovu važnost.
✿Danna JAKOVLJEV ✿ u svojem je plakatu prikazala i sve upoznala s većinom kulturno – povijesnih spomenika otoka Pašmana > Benediktinski samostan Sv. Kuzme i Damjana, crkvom Sv. Tome u Tkonu, Pustogradom, crkvom Gospe od Sedam Žalosti, crkvicom Sv. Antuna Pustinjaka te Ugrinića dvorima. Objasnila je i procijenila povezanost baštine s identitetom zavičaja te ulogu baštine na zavičaj.
✿ Gabrijela LUKAČIĆ ✿ dotakla se važnih gospodarskih djelatnosti kojima su se ljudi bavili i kojima se još uvijek bave.
✿ Nika OSTOJIĆ ✿ do u najsitnije detalje opisala je sve dane vezane za Uskršnje običaje u njezinom Tkonu.
✿ Isabella PIKUNIĆ ✿ svojim je plakatom iskazala svoju likovnu kreativnost i opisala povijest otoka Pašmana.
✿ Duje LUKAČIĆ i Pave STAGLIČIĆ ✿ jasno i originalno su raspravlja o utjecaju događaja, osoba i promjena na sadašnji i budući život čovjeka. Prikazali su životinje, događaje, osobe, predmete i promjene u zavičaju tijekom prošlosti i sadašnjosti te zamišljali kako će izgledati u budućnosti služeći se svojim crtežom i slikama. Objasnili su važnost različitih zanimanja i djelatnosti u prošlosti svog zavičaju te opisali važnost rada i povezanost sa zaradom i zadovoljavanjem osnovnih životnih potreba.
✿ Filip PEDIŠIĆ i Filip TOMAŠEVIĆ ✿ poslužili su se IKT-om kako bi iznijeli svoju originalnu ideju o nastanku imena Banj i Barotul, mjesta u kojima žive.
Plakatom “ZDRAVLJE JE NAJVEĆE BOGATSTVO” realizirali smo ove ishode:
- Na temelju rasporeda obveza i aktivnosti učenik organizira svoje slobodno vrijeme.
- Učenik raspravlja o važnosti odgovornoga odnosa prema sebi, drugima i prirodi.
- Odgovorno se ponaša prema sebi, drugima, svome zdravlju i zdravlju drugih osoba.
- Prepoznaje važnost okružja za očuvanje tjelesnoga, ali i mentalnoga zdravlja [obitelj, prijatelji].
- Odgovorno se ponaša prema biljkama i životinjama u zavičaju i širem prostoru.
- Procjenjuje utjecaj čovjeka na biljke i životinje u zavičaju.
- Opisuje djelovanje onečišćenja na zdravlje čovjeka.
- Opisuje utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš.
- Odgovornost prema zdravlju: osobni rast i razvoj – pravilna prehrana, tjelesne aktivnosti.
Sigurna sam da će ove male, pametne glavice jednoga dana biti još ponosnije na svoje radove.
■ Piše: Martina BOJMIĆ, učiteljica ■ OŠ Vladimir Nazor, Neviđane ■