Taj smo izvještaj pod naslovom „Istraživanje krivulje učenja” dobili i mi.
Poanta su izvještaja promjene u vještinama koje su danas nužne za učenike u cijelom svijetu. Izvještaj je temeljen na ideji Globalnog indeksa kognitivnih vještina i obrazovnih postignuća. On kaže:
„Globalni indeks kognitivnih vještina i obrazovnih postignuća uspoređuje uspješnost 39 zemalja i jedne regije (Hong Kong) u dvije obrazovne kategorije: kognitivne vještine i obrazovna postignuća. Indeks nudi sliku relativne uspješnosti zemalja koja se temelji na njihovim obrazovnim ishodima.”
- Ukratko, temeljen je na šest lekcija i osam vještina.
Spomenute LEKCIJE u izvještaju jesu:
1) OECD procjenjuje da su poboljšane vještine uzrokovale polovicu ekonomskog rasta u razvijenim zemljama u posljednjem desetljeću.
2) Posljednjih je godina postalo jasno da temeljne vještine čitanja, pisanja i računanja nisu dovoljne. Važnost nekognitivnih vještina 21. stoljeća – koje se općenito definiraju kao sposobnosti važne za društveno međudjelovanje – izraženija je nego ikad prije.
3) Pobrinuti se da ljudi odgovarajuće vještine svladaju u ranom djetinjstvu mnogo je učinkovitije nego pokušati poboljšati vještine u zreloj dobi kod ljudi koje je iznevjerio obrazovni sustav. No, čak i kad je osnovno obrazovanje vrlo kvalitetno, vještine padaju u zreloj dobi ako se ne upotrebljavaju redovito.
4) Cjeloživotno učenje, čak i jednostavno čitanje kod kuće ili računanje na poslu, usporava stopu padanja vještina u zreloj dobi. Obrazovanje u odrasloj dobi teško može ispraviti posljedice lošega obrazovnog sustava.
5) Tehnologija može ponuditi nove mogućnosti u obrazovanju odraslih, pogotovo u razvijenom svijetu, ali ona nije čarobni lijek. Vrlo je malo dokaza da sama tehnologija zaista pomaže pojedincima razviti nove vještine.
6) Zemlje u razvoju prvo moraju mnogo učinkovitije poučavati osnovne vještine prije nego što počnu razmišljati o širem spektru vještina. Nema smisla ulagati u pedagogije i tehnologije za poticanje vještina 21. stoljeća bez osnova pismenosti i računanja.
A osam je VJEŠTINA za buduće učenike:
- vodstvo
- digitalna pismenost
- komunikacija
- emocionalna inteligencija
- poduzetništvo
- globalno građanstvo
- rješavanje problema
- timski rad.
Ove vještine izgledaju poput tradicionalnih vještina 21. stoljeća koje vrlo često traže razne organizacije. Cijeli izvještaj možete pročitati OVDJE.
……………..
NAPOMENA
- SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
- Izvor: teachthought.com