Jučer-danas-sutra
DANAŠNJI EDUKATOR OLAKŠAVA, PODUPIRE, ORGANIZIRA, VODI
Moderni edukator više je od učitelja
objavljeno: 3. rujna 2018.

Štoviše, zapitali su se: „Mogu li djeca, koristeći se internetom, imati dramatičan utjecaj na svijet oko sebe? Mogu li utjecati na javno mišljenje te ostaviti trag u svijetu?”

I tako je pokrenuta „evolucija obrazovanja” 

 

razredni videoprojekt koji donosi učeničku perspektivu o tome što je pošlo po krivu u modernoj učionici te nudi ideje o tome kako to ispraviti.

Učenici su počeli raditi na ovom projektu u siječnju, kad su se podijelili u skupine i osmišljavali ideje, scenarije, plan rada itd. Kad pogledate proizvod njihova višemjesečnog rada (video s početka teksta), lako je pomisliti da jednostavno žele više tehnologije – više učenja putem prijenosnih računala, tableta i softvera – u učionicama.

Međutim, također je jasno da učenici zagovaraju okončanje sadašnjeg modela obrazovanja koji se temelji na tvorničkom načinu rada.

Učenici više ne žele frontalni način predavanja, ne žele učiti činjenice napamet i pisati ispite s više ponuđenih odgovora.

Umjesto toga, učenici žele suradnju, učenje koje je usmjereno njihovim interesima te projektno temeljene zadatke.

Međutim, zašto slušati gomilu sedmaša i osmaša i ono što oni žele reći o školi?

Njihov učitelj J. Fletcher nedavno je na blogu projekta napisao da su se njegova uvjerenja o poučavanju i učenju promijenila zahvaljujući njegovim učenicima.

Ovi su učenici zaista u pravu.

Obrazovne potrebe nisu iste kao kad sam ja bio učenik, prije dvadesetak godina.

Moderni edukator olakšava, podupire, organizira, vodi – moderni edukator NIJE učitelj.

Mi više ne moramo (ili ne bismo smjeli) prenositi informacije. Informacije su već spremne za „konzumiranje”.

Naš je posao predstaviti ih učenicima na način koji će ih potaknuti na to da i sami požele učiti. To je zapravo ono na što se ovaj video – i cijeli projekt – svodi.

Još provodimo iste metode kao i prije 20 (ili 100!) godina. Predavanje i slušanje. Štrebanje i vježbanje. Ponavljanje i ispitivanje, pa još malo ispitivanja. I zatim ponavljanje svega toga do sljedeće lekcije. To je bilo naporno i zamarajuće prije dvadesetak godina kad sam ja bio učenik. Zašto to i danas radimo?

Fletcher i njegovi učenici nadaju se da će njihov video potaknuti raspravu i pravu promjenu u načinu na koji učitelji i škole funkcioniraju.

………………….

NAPOMENA

  • Portal Teaching omogućuje potporu i resurse članovima obrazovne zajednice, a njihove informacije dolaze od samih učitelja te su namijenjene drugim učiteljima.
  • Izvor: teaching.monster.com