Jučer-danas-sutra
JEDNOSTANO, A DJELOTVORNO
Status razreda!
objavljeno: 28. kolovoza 2017.

Tražite način da zainteresirate djecu za čitanje kod kuće u 90 sekundi? Ja sam se riješila čitanja na nastavi i umjesto toga zahtijevala sam od učenika da čitaju što vole i da čitaju kao ludi. Zahtijevam da čitaju u školi, na odmoru, u autu, gdje god i kad god mogu.

Prije dvije godine sam se odrekla dnevnika čitanja iz više razloga – djeca nisu zapravo čitala, roditelji su ispunjavali dnevnik za tjedan dana unaprijed, provodila sam previše vremena ocjenjujući, a i djeca su protrčavala kroz proces i lažirala ga. Kako onda pratiti njihovo čitanje izvan nastave?

Status razreda! To je rutina za brzu provjeru učenika koja funkcionira čak i na dnevnoj bazi. To je sjajna prilika za provjeru i brzinsko povezivanje/procjenu jedan na jedan. Ja sam ga prilagodila svojim potrebama i potrebama svog razreda.

Kako jednostavno implementirati Status razreda u učionicu?

  • Uputite učenike da se pripreme za mini lekciju.
  • Neka lista Status razreda bude spremna.
  • Prozovite prvog učenika.
  • Učenik mora navesti knjigu koju trenutačno čita i broj stranice na kojoj je stao. Prozovite sve učenike.
  • Zabilježite slovo N ako je učenik pročitao knjigu koju je posljednju čitao.

Upišite S/N ako je učenik započeo novu knjigu zato što je napustio čitanje posljednje knjige koju je započeo. To doslovno traje 90 sekundi, a govori puno više od dnevnika čitanja. Zatim počinjem s mini lekcijom tako što dodatno provjeravam učenike koji zahtijevaju detaljniju provjeru.

Što pokazuje Status razreda?

  • Tko čita kod kuće.
  • Tko su učenici koji čitaju knjige na višoj razini.
  • Koliko uspiju pročitati dnevno ili pak imaju velike razlike u pročitanim stranicama.
  • Tko stalno napušta knjige.
  • Tko treba pomoć pri pronalaženju knjiga na svojoj razini.

Najluđe je to što učenici sami traže Status razreda (možda doživljavaju to kao natjecanje?). U početku sam kružila razredom i šapćući pitala na kojoj su stranici, a sad su se odjednom udružili i žele to podijeliti naglas.

Sretna sam što vas mogu obavijestiti da je dvoje mojih nečitača pročitalo dvije knjige prvi put u životu. Hvala Bogu! Jeste li ikad probali nešto slično?

………………

NAPOMENA: 

  • Young Teacher Love –blog učiteljice Kristine NANNINI, koja piše svoja iskustva i podržava ideju da učenje počinje s kreativnošću.
  • Izvor: youngteacherlove.com