Iz školskog svijeta
♦ OŠ SUHOPOLJE ♦
Mjerim, računam, istražujem – darovitost pokazujem!
objavljeno: 19. lipnja 2025.

Projekt Mjerim, računam, istražujem – darovitost pokazujem! – STEM je projekt namijenjen darovitim i potencijalno darovitim učenicima s ciljem istraživanja i primjene mjerenja praktičnim zadatcima, radionicama i terenskim aktivnostima.

Nizom izazovnih i kreativnih zadataka učenici su razvijali svoje matematičke vještine procjene, mjerenja i statističke obrade podataka. Aktivnosti su u projektu poticale logičko razmišljanje, rješavanje problema i praktičnu primjenu matematičkih znanja u drugim granama znanosti i svakodnevnom životu naglašavajući važnost preciznosti i analitičkog pristupa.

U sklopu je projekta provedeno pet radionica koje povezuju mjerenje i statističku obradu podataka s fizikom, biologijom, glazbenom kulturom, tjelesno–zdravstvenom kulturom i informatikom te dvije terenske nastave u kojima bi učenici mogli primijeniti svoja znanja u stvarnim životnim situacijama.

RADIONICE:

  TJELESNA STATISTIKA – voditelj Vatroslav GOLUB

  ZVUK U BROJKAMA – Mjerimo ritam i zvuk udaraljki – voditeljica Lara GRAHOVAC

  LEGO KOCKICE – Priprema, pozor, kreni! – voditeljice Sabina RODEŠ i Marina KASELJ

  MLADI FIZIČARI NA DIJELU – Istražujemo svijet mjerenjem! – voditeljica Branka BARTULOVIĆ

  MOJ STAN IZ SNOVA (suradnja s OŠ Josipa Kozarca Slatina) – voditeljice Marina KASELJ i Anita MARTINČEVIĆ.

TERENSKA NASTAVA I RADIONICE:

  Park šuma Jankovac, Park prirode Papuk – voditeljice Dunja REKIĆ i Marina KASELJ

  Zagreb – Tehnički muzej Nikola Tesla i Escape room – voditeljice Mihaela LOVRENČIĆ i Marina KASELJ.

Na svim su radionicama i terensoj nastavi sudjelovali daroviti i potencijalno daroviti učenici naše škole od 5. do 7. razreda, a ostvarili smo i suradnju s Osnovnom školom Josipa Kozarca Slatina koja nam je bila projektni partner. U sklopu smo projekta nabavili Lego Skipe Prime set za robotiku i BOSON Science kit za mjerenje u biologiji i fizici kako bismo poticali naše darovite i potencijalno darovite učenike da razvijaju svoje kompetencije u tim područjima.

Osim toga, organizacija terenske nastave kao i suradnja s partnerskom školom osnažila je naše učenike i djelatnike pruživši im mogućnost jačanja suradničkih i komunikacijskih vještina. Očekujemo da će daroviti učenici ostati motivirani za daljnje obrazovanje u STEM područjima prepoznajući izazove i zanimljivost rada u znanosti i tehnologiji.

Nakon provedenih aktivnosti slijedi pisano izvješće te diseminacija rezultata na Školskom stručnom vijeću kako bismo podijelili iskustva i primjere dobre prakse.

■   Napisala: Marina KASELJ, nastavnica matematike, voditeljica projekta  | OŠ Suhopolje ■