Likovna kultura
♦ OŠ GRANEŠINA ♦
Likovna čarolija pod vedrim nebom  
objavljeno: 24. lipnja 2025.

U Osnovnoj školi Granešina održana je završna izložba likovnih radova učenika produženog boravka 1. a, 1. b i 1. d razreda, u povodu sudjelovanja u projektu „U svijetu likovnih umjetnika 7.

Učenici su tijekom cijele prošle nastavne godine stvarali likovna djela inspirirani velikim imenima likovne umjetnosti poput Picassa, Kandinskog, Generalića, Michelangela i mnogih drugih.

UMJETNOST KAO NAČIN UČENJA I IZRAŽAVANJA

Projekt, koji se provodi diljem Hrvatske, učenicima je donio puno više od znanja. Donio im je samopouzdanje, zajedništvo i iskrenu ljubav prema stvaranju.

Osmišljen je s ciljem približavanja djece svijetu likovne umjetnosti i to ne samo kroz tehnike i stilove poznatih umjetnika, već i kroz razvijanje njihove kreativnosti, samopouzdanja i međusobnog poštovanja. Projekt su pokrenule učiteljice Nevenka DIMAČ i Sandra VUK, a već sedmu godinu okuplja škole iz cijele Hrvatske. Svake godine, tisuće djece sudjeluje u zadatcima inspiriranim velikim imenima poput Kandinskog, Mondriana, Picassa i drugih.

UMJETNOST NIJE SAMO SLIKANJE – TO JE ODRASTANJE, RAZUMIJEVANJE I IZRAŽAVANJE

U nižim razredima osnovne škole djeca kroz umjetnost uče promatrati svijet, izražavati svoje emocije i razvijati empatiju.

Umjetnost tako postaje alat za samopouzdanje, suradnju i osobni rast.

UMJETNOST NAOPAČKE – ŠKOLA KAO GALERIJA KREATIVNOSTI

Djeca su raznim kreativnim i interaktivnim aktivnostima uronila u svijet umjetnosti, a najviše ih se dojmilo crtanje ispod klupa – i to doslovno! Učenici su glumili slavnog Michelangela i crtali „naopačke”, pokušavajući dočarati kako izgleda stvaranje poput onog na stropu Sikstinske kapele. Osmijesi, čuđenje i oduševljenje prštali su na sve strane.

Tražila se i klupa više!

Uz ovu neobičnu aktivnost, djeca su imala priliku igrati Twister te zakoračiti u šareni svijet umjetnosti, složiti slavna djela Vincenta van Gogha poput „Zvjezdane noći” i „Suncokreta” u obliku slagalice, kreirati vlastiti Picassov izraz lica i saznati nešto novo kroz igru znanja „Pitalica”.

Na izložbi je bio i kutak za fotografiranje. Rekviziti poput Fridinih cvjetnih vijenaca, Van Gogovih šešira i Dalíjevih brkova dodali su interaktivnu notu i omogućili svakome da postane dio umjetnosti – pa čak i ovjekovječi trenutak zabavnom fotografijom.

Svaka aktivnost bila je dio šire priče o umjetnosti kako bi potaknula dječju kreativnost, logiku i znatiželju, a glazba koja je svirala u pozadini bila je poput nevidljivog platna na kojem su se stapali osmijesi, boje i dječja mašta. Aktivnosti su bile kombinacija igre, znatiželje te učenja kroz pokret i doživljaj.

DJECA KAO MALI UMJETNICI I VELIKI LJUDI

Djeca su s veseljem sudjelovala u svakom zadatku, učeći prepoznati umjetničke stilove, izražavati emocije kroz boju i oblike, ali i razvijati strpljenje, koncentraciju i suradnju. Uz likovno izražavanje, učili su i o sebi i o drugima.

„Naučio sam da ne moraš nacrtati savršeno, važno je da izraziš sebe. – rekao nam je naš Dani, učenik 1.b, a Elena iz 1.a kaže: „Ako se trudiš možeš još bolje razviti svoj talent.

RODITELJI ODUŠEVLJENI NAPRETKOM I POSVEĆENOŠĆU

Interaktivna izložba održana u prostorima škole nije ostavila nikoga ravnodušnim. Bilo je mnogo smijeha, ponosa i pokoje iznenađenje zbog znanja koje djeca pokazuju. Sve to stalo je u jedan poseban dan u kojem je škola postala prostor inspiracije.

Roditelji su s velikim zanimanjem i ponosom pratili projekt, a izložba koja je organizirana kao završnica školske godine, izazvala je brojne emocije.

„Ovakvi projekti dokaz su da škola može biti mjesto igre, stvaranja povezanosti” – tvrdi otac učenice iz 1. a. razreda, na što se nadovezala majka učenika iz 1. b razreda: „Djeca su ponosna, a mi još ponosniji na njih. Ova izložba bila je čista emocija.“

IZLOŽBA – KRUNA GODINE I MOST PREMA BUDUĆNOSTI

Izložba je bila točka na „i jedne šarene i kreativne godine. Radove su ponosno razgledali roditelji, učitelji i prijatelji, a učenici su primili zaslužena priznanja za svoj trud i zalaganje.

Iako je ova nastavna godina završila, već se aktivno radi na planovima za iduću godinu. Cilj je uključiti još raznolikijih zadataka, proširiti suradnju s roditeljima i još više povezati djecu kroz kreativni rad.

DVIJE UČITELJICE –  VODITELJICE KOJE MOTIVIRAJU

Projekt u našoj školi s puno ljubavi i truda vodimo nas dvije učiteljice, potpisnice ovih redaka i stalno ističemo kako djeca baš u umjetnosti pronalaze svoj prostor slobode i izražavanja.

S razlogom ističemo koliko je zajednički rad i međusobna podrška važna za uspjeh ovog projekta.

„Svaka od nas unijela je dio sebe – ideje, vrijeme, znanje i srce. Zajedno smo radile kao jedno, jer samo tako možemo pružiti djeci najbolje iskustvo učenja kroz umjetnost. Timski rad među nama bio je ključ – zajedno smo bile snažnije, kreativnije i veselije. Ono što nam je izuzetno drago podrška je naših kolegica i kolega koji su prepoznali naš trud.“

BOJE KOJE OSTAJU

Dok školsko zvono najavljuje početak ljeta, radovi s izložbe ostaju kao trajna uspomena na djetinjstvo puno boja, smijeha, stvaranja i zajedništva. Izložba „U svijetu likovnih umjetnika 7” nije samo prezentacija radova – to je prozor u dječju kreativnost, u njihove emocije i razmišljanja. Škola i učiteljice ovim su projektom pokazali kako se znanje može prenositi s osmijehom, a umjetnost živjeti i izvan galerijskih zidova.

Dajte djeci boje i papir – iznenadit će vas koliko svijeta u njih stane.

Napisale: Zvonimira BIONDIĆ i Marija BRBLIĆ, učiteljice razredne nastave | OŠ Granešina