Iz školskog svijeta
♦ OŠ BAKAR ♦
S osmijehom u prve školske dane
objavljeno: 3. rujna 2025.

Nova nastavna godina uvijek donosi veliko uzbuđenje. Zvono za početak nastave označava veseli žamor na školskim hodnicima, miris novih bilježnica, šarene bojice, prijateljske osmijehe i pokoji leptirić u trbuhu. Miješaju se osjećaji veselja, znatiželje, ali i straha od nepoznatog. Za mnoge je učenike to vrijeme susreta s poznatim licima, ali i prilika za sklapanje novih prijateljstava. Netko se raduje ponovnom susretu s prijateljima, netko jedva čeka vidjeti što će novo naučiti, a netko se još uvijek privikava na školske klupe.

Važno je da prvi školski dani budu ispunjeni veseljem i zajedništvom. Škola ne mora biti samo mjesto zadataka i obveza, ona može postati prostor igre, mašte i smijeha gdje se svatko osjeća sigurno i dobrodošlo.

Kada učenici osjete da su njihove ideje, kreativnost i energija važni; tada i učenje postaje lakše i zanimljivije. Kada se učenici osjećaju opušteno, sigurno i prihvaćeno; tada učenje postaje avantura, a škola mjesto gdje nastaju prijateljstva i lijepe uspomene.

Zabavne i opuštajuće aktivnosti pomažu djeci da se povežu jedni s drugima, razvijaju prijateljstva i grade osjećaj pripadnosti. Mali su to trentuci koji stvaraju velike uspomene. U nastavku donosim prijedloge nekoliko mentalnih igara. Savršene su za kratke pauze tijekom nastave ili za organizirano slobodno vrijeme, a potiču razmišljanje, koncentraciju i suradnju.

IGRE UPOZNAVANJA I ZAJEDNIŠTVA

  • Kuglica prijateljstva

Učenici sjede u krugu i bacaju lopticu jedni drugima. Tko primi lopticu, kaže svoje ime i nešto što voli. Tako brzo otkrivamo sličnosti i gradimo nova prijateljstva.

  • Lanac komplimenata

Učenici izgovaraju lijepu riječ učeniku do sebe. Takva aktivnost pridonosi stvaranju toploga razrednog okružja.

KREATIVNE AKTIVNOSTI

  • Zajednički razredni plakat

Svaki učenik nacrta ili napiše kakvu učionicu želi: vesela učionica, sigurna učionica, učionica puna smijeha… Tako nastaje razredni plakat koji visi na zidu.

  • Moje supermoći  

Učenici crtaju ili pišu u čemu su dobri. Svi se radovi spajaju u Knjigu razrednih superjunaka koja podsjeća da svatko ima posebne talente.

MENTALNE IGRE ZA UČIONICU

  • Čarobni broj

Učitelj zamisli broj, a učenici pogađaju postavljajući pitanja na koja se može odgovoriti samo odgovorima da ili ne. Razvija se tako logično razmišljanje i suradnja.

  • Što nedostaje?

Na stol se stavi nekoliko predmeta. Nakon kratkog promatranja jedan se predmet ukloni, a učenici trebaju pogoditi što nedostaje. Sjajna vježba pažnje i pamćenja.

  • Riječi u lancu

Prvi učenik kaže riječ (npr. sunce), a sljedeći mora smisliti riječ koja počinje zadnjim slovom prethodne riječi (elefant). Cilj je ove aktivnosti lanac učiniti što dužim.

  • Brzi mozak

Učitelj zada kategoriju i početno slovo (npr. voće – J). Učenici trebaju što brže smisliti riječ (npr. jabuka). Vježba razvija brzinu razmišljanja i obogaćuje rječnik.

  • Izmišljena priča

Učitelj započinje priču, a svaki učenik dodaje po jednu rečenicu. Nastaje smiješna i jedinstvena priča u čijem oblikovanju sudjeluju svi učenici.

IGRE ZA OPUŠTANJE I POKRET

  • Igra statua

Svi učenici plešu uz glazbu; a kad glazba stane, ukoče se u najzabavnijoj pozi.

  • Balončići od daha

Djeca zamišljaju da pušu balončiće sapunice ili svjećice na torti. Vježba disanja smiruje i vraća osmijeh na lice.

Ove igre unose smijeh u učionicu, ali potiču kreativnost, pažnju i suradnju. Škola je mjesto gdje se svaka ideja cijeni, gdje se prijateljstva grade igrom i gdje svaki učenik može biti mali istraživač, mislilac i umjetnik.

Škola je puno više od knjiga i ploče – škola je mjesto gdje se grade prijateljstva, razvija mašta i uči igrajući se. Ako u učionicu unesemo malo smijeha i zajedništva, svaki dan može postati nova vesela pustolovina.

■ Napisala: Alma HESS, dipl. učiteljica RN, učiteljica mentorica | OŠ Bakar ■