Aktualno
MOJE ISKUSTVO PRVOGA DANA NASTAVE
Nemojte na početku stvoriti pogrešna očekivanja koja vode u razočaranje
objavljeno: 31. kolovoza 2020.

Učiteljica i autorica Katrina AYRES ima loše iskustvo s igrom kao središnjim sadržajem prvoga dana nastave. Potpuno je napustila uobičajen izlazak iz učionice i stvaranje kruga za igru, koji je nekoć redovito primjenjivala pri prvom susretu s učenicima. Štoviše, to naziva katastrofom te nečim potpuno besmislenim, a u nastavku možete pročitati i njezine razloge.

Iz nekoga razloga smatrala sam potrebnim izvesti učenike iz učionice prvoga dana nastave i naučiti ih stati u krug. Nakon što bismo stigli na livadu iza škole, zamolila bih ih da se uhvate za ruke i formiraju krug. Nakon što bi uspjeli u tome [uz mnogo gunđanja i opominjanja s moje strane], igrali bismo igru.

Iako se ništa loše ne bi dogodilo dok bismo izvodili tu besmislenu vježbu, sada na to gledam kao na katastrofu.

Zašto?

Tri su razloga.

POTRATILA SAM 30-40 MINUTA PRVOG DANA NASTAVE POUČAVAJUĆI DJECU NEČEMU ČIME ĆEMO SE RIJETKO KORISTITI NA NASTAVI. Svaka minuta prvoga dana nastave dragocjena je i treba ju iskoristiti za poučavanje vještinama kojima će se učenici služiti svakodnevno, kao što je, na primjer, kako mirno podijeliti radni materijal.

Ljudi najbolje pamte ono što su prvo naučili kao i ono što su naučili u dok su bili emocionalno otvoreni. Iskoristite učinak prvenstva i osjećaje prvoga nastavnoga dana kako biste poučili učenike vještinama koje će im biti potrebne za uspjeh tijekom cijele školske godine.

GUNĐANJE I STALNO OPOMINJANJE KOJE SAM MALOČAS SPOMENULA. Naši učenici otprve trebaju naučiti slijediti upute ili će i ostatak godine nastaviti očekivati višestruka upozorenja i ponovljene zahtjeve.

TA JE AKTIVNOST STVORILA LAŽNO OČEKIVANJE DA ĆE MOJA NASTAVA UVIJEK BITI TAKO ZABAVNA. Zamislite koliko je učenicima bilo zanimljivo misliti da ćemo i ubuduće često izlaziti van i igrati igre. Zamislite koliko je bilo razočaravajuće kad ih je sustigla stvarnost idućih dana u tjednu kada se od njih tražilo da mirno sjede i slušaju.  

Razočarani ljudi [moji učenici] skloni su napasti bilo koga tko ih je razočarao [mene]. U redu je zabaviti se prvoga dana nastave (ili bilo kojega dana nastave), ali nastojte se zabaviti provodeći uobičajene aktivnosti umjesto da stvarate lažna očekivanja.

Ne ponavljajte moju pogrešku. Iskoristite energiju prvoga dana kako biste učenike poučili vještinama koje će im biti potrebne cijele godine. Zahvalit ćete mi u svibnju.

Za čitateljice i čitatelje Školskoga portala > Uz objavu na Facebooku možete napisati svoje mišljenje o temi: koliko mjesta stvarate za igru u nastavi, je li ona svrha samoj sebi ili ima neke dublje razloge i dalekoročnije uloge, primjenjujete li uopće igru kao metodu, kada i koliko?

■ NAPOMENA ■ Katrina AYRES, učiteljica, autorica nekoliko knjiga na temu poučavanja, blogerica i edukacijska govornica, osnivačica i glavna urednica mrežnih stranica Positive Teaching Strategies (Pozitivne strategije poučavanja) ■ SAD: Awesome Teacher Nation – još jedan blog učiteljice Katrine Ayers, poznat i pod imenom The Monday Morning Sanity Boost, na kojem dijeli ideje za kvalitetan i zadovoljstvom ispunjen rad u nastavi ■ Izvornik: awesometeachernation.com