Aktualno
PRVIH ŠEST TJEDANA ŠKOLE
Strategije za upoznavanje učenika
objavljeno: 5. rujna 2021.

Kad stvaramo snažne veze s učenicima, stvaramo okruženje za učenje u kojem oni mogu riskirati i međusobno surađivati. Napokon, što bolje poznajemo svoje učenike, možemo im više pomoći izgraditi iskustva učenja koja odgovaraju onome što oni jesu.

U nastavku možete čitati o šest različitih ideja za upoznavanje učenika – jedna za svaki od prvih šest tjedana škole. Razmislite o svakoj kao o ideji koja bi mogla pomoći u ključnom dijelu školske godine.

1. TJEDAN:

Naučite imena

Ima li išta važnije od toga da zapamtite imena svojih učenika već na početku godine? Neka vaš cilj bude zapamtiti sva imena do kraja prvog tjedna. Mnogo je praktičnih strategija učenja njihovih imena: nošenje oznaka s imenom, igranje raznih igara u kojima pogađate imena učenika, često korištenje imena učenika te naravno vježba, vježba i vježba.

2. TJEDAN:

Koji su njihovi ciljevi?

Što vaši učenici žele od ove školske godine? Neka podijele s vama svoje školske i društvene ciljeve za ovu godinu. Možete im dati da ispune upitnik ili napravite oglasnu ploču na kojoj će svaki učenik istaknuti jedan osobni cilj ili san koji bi želio ostvariti ove školske godine.

3. TJEDAN:

Upoznajte njihove obitelji

Što bolje poznajete obitelji svojih učenika, to ćete ih bolje razumjeti, a učenici će se bolje povezati sa školom. Neka vaš cilj bude da nazovete svaku obitelji u prvih nekoliko tjedana škole. Iskažite pozitivne dojmove u vezi s njihovim djetetom, a zatim pitajte roditelje što biste trebali znati o njihovom djetetu a moglo bi vam pomoći pri poučavanju. Razmislite i o tome da ponudite roditeljima upitnik o njihovim nadama i ciljevima u ovoj školskoj godini.

4. TJEDAN:

Rođendanske aktivnosti

Napravite popis svojih učenika prema redoslijedu njihovih rođendana (od najmlađeg do najstarijeg) i izdvojite one koji imaju rođendane u idućih nekoliko mjeseci. Ako se grupa sastoji od mlađih učenika, vaš će se razred vjerojatno osjećati mlađe. Poznavanje te informacije može vam pomoći da bolje uskladite svoje upute s razredom kao cjelinom.

5. TJEDAN:

Podijelite osobne predmete

Pozovite učenike da podijele s vama i kolegama osobne predmete koji pomažu prenijeti njihove interese i strasti. Strategija kojom biste to mogli izvesti je „Sve o nama“ – oglasna ploča ili mjesta na zidovima na kojima svaki učenik može izložiti svoj rad, slike ili druge male predmete koji govore o njemu. Ti predmeti mogu poslužiti i kao inspiracija za pisanje osobnih priča. Tako ćete naučiti mnoge dobre stvari koje će vam pomoći da prilagodite lekcije i gradivo interesima vaših učenika!

6. TJEDAN:

Aktivnosti Dona Gravesa

Don Graves je poznati edukator koji je pomogao preoblikovati poučavanje pismenosti. Ova aktivnost je odličan test koji pokazuje koliko dobro smo upoznali svoje učenike. Šesti tjedan je odlično vrijeme da je iskušate sami. Evo kako!

■ Napravite grafikon s tri stupca na komadu papira ili računalu.

■ U lijevi stupac napišite imena svojih učenika prema redu po kojem ste ih zapamtili. (Koga se sjećate prvog? Koga se ne možete sjetiti?)

■ U srednji stupac zapišite po jednu pozitivnu stvar o svakom učeniku koja nema nikakve veze sa školom. (Ivan voli konje. Marko voli videoigre. Marija živi sa svojom bakom.)

■ U treću kolumnu stavite kvačicu ako ste razgovarali sa svakim učenikom o svojim saznanjima o određenoj temi. To nam pomaže da prepoznamo koliko dobro poznajemo svoje učenike, te – što je još važnije – koliko dobro oni znaju da ih mi poznajemo!

■ Što se tiče učenika kojih se niste mogli sjetiti ili onih o kojima niste puno saznali, zadajte si da ćete uspostaviti odnos s njima u sljedećih nekoliko dana.

Ovo je, naravno, samo nekoliko ideja. Mnogo je i drugih načina da upoznate svoje učenike i izgradite pozitivan odnos s njima. Koje su još dobre ideje koje ste iskušali?

■ NAPOMENA ■ Autor članka je Mike Anderson, nagrađivani edukator i autor nekoliko knjiga o edukaciji. Mike ima više od 15 godina učiteljskog iskustva i šest godina iskustva u radu za edukacijske organizacije ■ Izvornik: eachthought.com