Aktualno
POGLED NA ULOGU VIRTUALNE STVARNOSTI U UČIONICI
Umjetna stvarnost produbljuje obrazovni sadržaj
objavljeno: 2. lipnja 2020.

Iako se tehnologija u nastajanju još uvijek sagledava s obzirom na njezin potpuni potencijal, virtualna stvarnost omogućuje pristup mjestima, ulogama i iskustvima koja su donedavno bila nezamisliva ili, u najmanju ruku, većini nedostupna.

Kako je Terry HEICK rekao u tekstu „Zašto je virtualna stvarnost toliko bitna“: „Uporabom digitalne tehnologije, virtualne stvarnosti mogu biti kreirane vrlo precizno u svrhu ljudske interakcije – kako bi iz vrlo specifičnih razloga nastala iskustva koja nigdje drugdje nisu moguća.

Ako se odupremo nevjerici na isti način na koji to radimo kada čitamo roman ili gledamo film, umjetna stvarnost može biti kreirana kako bi nam omogućila iskustveno učenje, učenje utemeljeno na scenariju, društveno učenje, osposobljavanje za radno mjesto i još mnogo toga. Virtualna stvarnost može se primijeniti i kao sredstvo čiste zabave – kao što su digitalne igračke, videoigre, ili plivanje s kitovima.“

Ovdje donosimo deset ključnih razloga primjene virtualne stvarnosti u učionici sa svrhom približavanja svijeta [i onoga onkraj njega] vašim učenicima uz pomoć tehnologije.

1. ] Putujte i istražujte mjesta po cijelom svijetu bez napuštanja učionice.

Virtualna stvarnost omogućuje vam putovanja bez ograničenja kao što su vrijeme i novac. Možete povesti cijeli razred na virtualni obilazak Taj Mahala ili nekog umjetničkoga muzeja, a da vam noga pritom nije kročila u autobus.

2. ] Razvijte empatiju za zajednice pogođene krizom tako da uđete u njihove cipele.

Oživite koncept empatije tako da učenicima omogućite vizualnu i zvučnu dimenziju nekog okruženja ili iskustva. [Pogledajte 30 najboljih knjiga za poučavanje djece  empatiji kao dodatnu inspiraciju].

3. ] Doživite različite poslove iz prve ruke.

Učenici mogu promatrati život očima kirurga, kustosa, vojnika i drugih profesija da  bi upotpunili sliku o tome kako bi izgledao život iz svake od tih uloga.

4. ] Istražite oceanske dubine i svemirska prostranstva.

Djeca po prirodi gaje ljubav prema pustolovinama i oceanskim i svemirskim prostranstvima, a uz pomoć virtualne stvarnosti učenici mogu zadovoljiti svoju znatiželju bez potrebe za podmornicom ili svemirskom letjelicom.

5. ] Putujte kroz vrijeme na ključne događaje i mjesta iz prošlosti.

Zamislite da ste nazočni dok Martin Luther King drži govor „Ja imam san…“ ili ste u društvu Neila Armstronga tijekom prvog hoda po Mjesecu – to bi bilo nezaboravnije nego kada čitate o tome, zar ne?

6. ] Istražite ljudsko tijelo.

Anatomija dobiva sasvim novu dimenziju razumijevanja ako možete vidjeti organe, mišiće i koštano tkivo kako funkcioniraju u svojem stvarnom okruženju; čak su i seciranja postala digitalna.

7. ] Dopustite učenicima da svoj svijet podijele s drugima stvaranjem vlastitih sadržaja virtualne stvarnosti.

Uključite učenike u kreativno izražavanje ohrabrujući ih da izrade vlastito trodimenzionalno iskustvo koje će demonstrirati njihovu maštovitost.

8. ] Otkrijte kako se virtualna stvarnost može primijeniti u drugim područjima poput medicine, tehnike, zabavne industrije i nekretnina.

Istražite kako se virtualna stvarnost upotrebljava kao alat u nekim područjima stvaranja i proizvodnje da biste učenicima pomogli razumjeti tehnologiju i njezinu budućnost u poslovnom svijetu.

9. ] Istražite kako se virtualna stvanost može integrirati u svako predmetno područje i program.

Zahvaljujući činjenici da je relativno nova s obzirom na dostupnost, postoji neviđen potencijal u uporabi virtualne stvarnosti kao obrazovnog alata, što ju čini uzbudljivim izborom i za učitelje i za učenike.

10. ] Promičite radoznalost i istraživački duh.

„Poput kofeina u kavi, akorda na gitari, ili mokrine u vodi, autentična znatiželja nije tek neka stvar, nego ključna stvar. Ne radi se o privremenoj želji za znanjem, niti o nesigurnom zanimanju za odgovor, nego o potrebi spajanja prošloga iskustva i znanja poput milijuna vlakana u mreži“, rekao je Terry Heick u 5 strategija poučavanja kojima ćete pobuditi učeničku znatiželju.

Obuzimajuća priroda virtualne stvarnosti produbljuje obrazovni sadržaj tako što potiče osjetila i omogućuje istraživanje do stupnja koji bi bilo teško ponoviti u granicama učionice, zbog čega je idealan katalizator za radoznalost i istinsko učenje.

■ NAPOMENA ■ SAD: TeachThought  je portal namijenjen pružanju potpore učiteljima i predavačima te razvoju metoda poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i ulogu elemenata računalnih igara u učenju. ■ izvornik: teachthought.com