Savjeti stručnjaka
VJEŠTINE I KAKO IH SVLADATI
26 odličnih grupnih igara i aktivnosti za djecu
objavljeno: 11. prosinca 2018.

To je također prilika da se vaši učenici međusobno upoznaju, izgrade povjerenje na razini zajednice i, najbolje od svega, da se usput dobro zabave! Ovdje se možete upoznati s 26 grupnih aktivnosti koje će vašim učenicima pomoći da nauče ove i mnoge druge vještine!

          1) HULA-HOP DODAVANJE > Ova aktivnost pomaže djeci da porade na slušanju, koordinaciji i vještinama strateškog planiranja. Neka se učenici postroje u obliku velikoga kruga. Stavite hula-hop na ruku jednog učenika koji se zatim mora uhvatiti za ruke učenika do sebe. Recite svim ostalim učenicima da se međusobno uhvate za ruke kako bi zatvorili krug. Cilj je igre prenijeti hula-hop cijelim krugom bez odvajanja ruku. Učenici će morati otkriti kako upravljati tijelima kroz obruč hula-hopa da bi ga prenijeli na sljedeću osobu.

           2) SLJEZOVI KOLAČIĆI I ČAČKALICE > Podijelite učenike u jednake grupe. Dajte svakoj grupi jednak broj sljezovih kolačića i drvenih čačkalica. Zadatak je u zadanom vremenu izraditi najvišu, najveću ili najkreativniju strukturu, a članovi grupe izmjenjuju se u procesu izgradnje. Nakon toga, neka svaka grupa opiše svoju građevinu.

           3) SVI MOJI PRIJATELJI > Ova igra pruža brz i jednostavan način da otkrijete interese svojih učenika. Neka vaši učenici oblikuju krug. Stanite u sredinu kruga i recite: „Svi moji prijatelji vole …”, popunite prazninu nečime u čemu uživate – šetanje, određenu hranu, čitanje – bilo što! Učenici koji također uživaju u stvari koju ste spomenuli moraju zamijeniti mjesta s drugom osobom u krugu. Učenik koji ne uspije pronaći mjesto u krugu odlazi u sredinu i kaže: „Svi moji prijatelji …”, čime proces počinje ispočetka.

           4) DETEKTIV > Ova igra zahtijeva timski rad i pomno promatranje. Učenici stoje u krugu. Jedan učenik (detektiv) izlazi iz učionice. Dok je detektiv u hodniku, vi odabirete vođu koji će svojim tijelom imitirati neki pokret, npr. tapkanje nogom, dok ga ostali učenici u krugu slijede. Detektiv se vraća u učionicu i odlazi u središte kruga. Nakon nekoliko minuta, odabrani učenik mijenja pokret, npr. počinje pljeskati rukama, a ostatak učenika ga slijedi. Detektiv mora otkriti koji je učenik vođa. Detektiv dobiva tri pokušaja, a zatim se biraju novi vođa i detektiv za sljedeći krug.

          5) PRIČANJE PRIČE U KRUG > Ova aktivnost pomaže učenicima da udruže svoje kreativne resurse. Učenici sjede u krugu ili za svojim stolovima. Učitelj počinje s prvom rečenicom priče, npr. „Jednom davno troje je djece šetalo šumom…”. Jedan po jedan, učenici dodaju po jednu rečenicu s novim detaljima priče. Priča ne može završiti sve dok svaki učenik nije sudjelovao u njoj.

           6) DIJELOVI TIJELA > Učenici šeću učionicom sve dok učitelj ne odabere neki dio tijela, npr. „četiri koljena!”. Učenici moraju formirati grupu od četiri učenika koja im je najbliža (te svaki put pronaći nove partnere) i spojiti zajedno svaki po jedno koljeno ili grupu od po dva koljena. Svatko tko nije dio grupe počinje sljedeći krug.

          7)  LJUDSKA ABECEDA > Za ovu igru trebate veliki otvoreni prostor. Neka se učenici rašire, a vi ih provedite kroz nekoliko krugova formiranja slova pomoću njihovih tijela. Npr. pomoću svog tijela napravite slovo ‘T’… Sada napravite slovo ‘O’. Zatim odaberite neku jednostavnu kratku riječ, poput „pas”. Učenici će se morati međusobno udružiti da bi oblikovali riječ. Svaki će učenik upotrijebiti svoje tijelo da bi oblikovao jedno od slova. Počnite s riječima koje se sastoje od po dva slova, zatim s riječima od tri slova, a zatim četiri. Ako učenici žele izazov, tada odaberite neku frazu za koju će biti potreban cijeli razred.

           8) PLJESAK, MOLIM > Rasporedite grupe od po tri i pet učenika. Jedna osoba iz svake grupe (tragač) izlazi iz učionice. Ostatak grupe bira predmet (npr. šiljilo) u učionici kojeg tragač mora pronaći. Kada se tragač vrati u učionicu, on počinje šetati učionicom u potrazi za predmetom. Drugi ne mogu ništa reći, ali ga mogu usmjeriti koristeći pljeskanje da bi odveli tragača u pravom smjeru. Ako je tragač vrlo daleko od predmeta, grupa će pljeskati polako i nježno. Ako se tragač približio predmetu, grupa će pljeskati brže i glasnije sve dok tragač ne odabere ispravan predmet.

          9) SVI SE UKRCAJTE! > Za ovu aktivnost trebat ćete nekoliko užadi za preskakanje. Podijelite učenike u grupe od šest do osam učenika. Neka svaka grupa napravi krug pomoću svoje užadi (svoj „čamac za spašavanje”) na zemlji tako da se krajevi užadi dodiruju. Sad neka svi članovi svake grupe uđu u svoje „čamce za spašavanje”. Ovo bi trebalo biti lako prvi put. Zatim neka svi igrači izađu van i smanje veličinu svoga kruga za pola metra. Nakon toga opet svi igrači moraju ponovno ući u „brod”. Ponavljajte ovaj proces, smanjujući čamac nakon svakoga kruga dok promatrate svoje učenike kako pronalaze kreativna rješenja da bi svi mogli stati unutar svog broda.

          10)  KREATIVNA RJEŠENJA > Ova aktivnost potiče kreativno rješavanje problema. Odaberite četiri ili više različitih predmeta, poput limenke za kavu, sprave za guljenje krumpira, pletene kape i knjige. Podijelite učenike u jednake ekipe. Zatim im predstavite situaciju u kojoj svaki tim mora riješiti problem koristeći samo ta tri predmeta. Ovi scenariji mogu biti raznoliki – od učenika koji su zaglavili na pustom otoku, do spašavanja svijeta od čudovišta. Dajte timovima po pet minuta da otkriju kreativno rješenje scenarija. Kad pet minuta istekne, neka svaki tim razredu predstavi svoje rješenja i način razmišljanja.

  •  Ove igre i aktivnosti toliko su zabavne da djeca neće ni shvatiti da uče!

Cijeli popis grupnih igara i aktivnosti možete pronaći na sljedećem LINKU.

…………………

NAPOMENA

  • SAD: We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com
  • Photo by rawpixel on Unsplash