…očuvanju tradicijskih običaja i našega kulturnog nasljeđa u više nastavnih predmeta.
Čini mi se i znam da je ovih dana, u zajednici učitelja, misao vodilja „Biti dobar je plemenito, ali učiti druge da budu dobri još je plemenitije”.
Uključila sam se sa svojim učenicima u projekt NA PUTU DOBROTE, koji je učiteljica i kolumnistica Školskog portala, Sandra VUK pokrenula na društvenoj mreži i eTwinningovoj platformi.
- Grupa na društvenoj mreži ima više od četiristo članova, učiteljica i učitelja koji pišu o aktivnostima koje provode sa svojim učenicima.
Dio njih, više od stotinu, sudjeluju u istoimenom eTwinningovu projektu Na putu dobrote, autorica je učiteljica Sandra.
U mnogim učionicama hrvatskih škola ovih dana, pa tako i u mojoj vlada posebno, svečano ozračje.
Posebnu pažnju pridajemo blagdanskom uređenju prostora, još intenzivnije razvijamo pozitivne unutarnje osobine učenika i svoje.
Osmislila sam i pripremila neke aktivnosti za učenike u ovo predblagdansko vrijeme kao motivaciju učenicima, no ipak su većinu predložili sami učenici, jer smo ih radili prijašnjih godina i jako im se svidjelo.
Započeli smo prosinac prikupljanjem izreka o dobroti. Učenici su me iznenadili svojim objašnjenjima, razmišljanjima i tumačenju dobrote.
Moje bojazni da neće razumjeti izreke poznatih filozofa i pisaca bile su nepotrebne, iako su tek u trećem razredu.
Uredili smo pano u našoj učionici i na njega stavljamo ukrase s napisanim dobrim djelima koja čine.
Dobra djela učenici čine u razredu, u školi, u široj zajednici i u prirodi.
Na panou svaki učenik ima svoj mali papirnati pretinac u koji mu ostali učenici iz razreda stavljaju pozitivne poruke i poneki slatkiš da ga obraduju.
Za to nam je bilo potrebno malo kolaž-papira i nekoliko papirnatih vrećica. Učimo se skromnosti i odupiremo se nepotrebnoj kupnji.
U PRVOM SMO TJEDNU izradili čestitke namijenjene prodajnom sajmu naše školske zadruge i na taj način pomažemo zadruzi u radu.
Počeli smo i prikupljati igračke koje će naš župni Caritas darovati potrebitoj djeci.
Učenici su donijeli slatkiše i izradili smo „slatke šibe” te na blagdan svetog Nikole potajice obradovali prvašiće u našoj školi.
Posijali smo pšenicu i svakodnevno o njoj vodimo brigu, jer će je učenici odnijeti u svoje domove.
Roditelji i djeca sudjelovali su u likovnoj radionici izrade ukrasa za naš školski bor, a u Večeri matematike rješavali su zabavne matematičke zadatke zajedno.
Ovih dana pomažemo i spremačicama za vrijeme velikog odmora u pospremanju školske blagovaonice.
U DRUGOM TJEDNU PROSINCA napravili smo hranu za ptice od češera i sjemenki i objesili na drveće u školskom vrtu i dvorištu.
Vježbamo recitacije i igrokaz za školsku priredbu. Pripremili smo ukrase i poruke dobrote za učenike druge škole koje smo posjetili.
Radosno pomažemo članovima svoje obitelji u slobodno vrijeme kod kuće.
Idući ćemo tjedan pozvati na druženje stariju susjedu koja živi sama, izraditi čestitke za svoju obitelj, nastupati na školskoj priredbi.
Tijekom svih tih dana u školi redovito učimo i vježbamo planirane nastavne sadržaje, ostvarujemo ishode predmetnih kurikuluma i očekivanja međupredmetnih tema i pišemo domaće zadaće.
Projektni pristup sadržajima daje posebnu vrijednost.
Znam i želim da i svi ostali znaju da i drugi učenici sa svojim učiteljicama u mnogim školama naše domovine dijele dobrotu kao i mi.
……………..
Renata KOLAREC, učiteljica, OŠ Slavka Kolara, Kravarsko