Zmije su, jadne, negativne „spodobe“ živoga svijeta, a matematika je nevoljeni predmet u većini škola.
NE SVIĐA MI SE TA IDEJA (a mislim da ni zmije baš nisu zadovoljne).
Ja jako volim matematiku i zaista se trudim predstaviti je djeci na što zanimljiviji mogući način.
U MOJOJ UČIONICI JE IGRA GLAVNA METODA koju primjenjujem pri stjecanju novih znanja te pri uvježbavanju gradiva.
Danas dijelim „alat“ kojim se često koristim u svome radu, i to u sva četiri razreda.
■ Riječ je o papirnatim kvadrima bez baznih strana koje zovemo „štapićima“.
■ Na svim stranama su napisane znamenke od 0 do 9.
■ Imam takva četiri primjerka koje sam ispisala na papiru A3 formata za korištenje pred pločom, a napravila sam i manje koje učenici rabe sami.
■ „Štapiće“ razlikuju po slikama koje su pri vrhu, iako one nemaju nekakvo posebno značenje, osim uveseljavanja učenika koji uz pomoć njih vježbaju.
- U PRVOM RAZREDU uz pomoć toga materijala čitamo brojeve ili, na primjer, stavimo dva „štapića“ pa uspoređujemo brojeve.
Ili ih zbrajamo i oduzimamo.
- U DRUGOM RAZREDU možemo „zgnječiti štapić“ pa dobiti dvoznamenkaste brojeve koje također možemo redom zbrajati, oduzimati, uspoređivati. S dva štapića možemo vježbati i množenje.
- U TREĆEM RAZREDU možemo vježbati čitanje tro- i četveroznamenkastih brojeva. I njih uspoređujemo, zbrajamo, oduzimamo.
- U ČETVRTOM RAZREDU ćemo ih i množiti i dijeliti (pisano ili horizontalno)
……….
Štapiće možete preuzeti, u prilogu su. Želim vam uspješno igranje!
……….
Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci
Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima OŠ. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.