Jučer-danas-sutra
NIJE MATEMATIKA BAUK
Magični matematički ‘štapići’
objavljeno: 22. siječnja 2020.

Zmije su, jadne, negativne „spodobe“ živoga svijeta, a matematika je nevoljeni predmet u većini škola.

NE SVIĐA MI SE TA IDEJA (a mislim da ni zmije baš nisu zadovoljne).

Ja jako volim matematiku i zaista se trudim predstaviti je djeci na što zanimljiviji mogući način.

U MOJOJ UČIONICI JE IGRA GLAVNA METODA koju primjenjujem pri stjecanju novih znanja te pri uvježbavanju gradiva.

Danas dijelim „alat“ kojim se često koristim u svome radu, i to u sva četiri razreda.

■ Riječ je o papirnatim kvadrima bez baznih strana koje zovemo „štapićima“.

 

■ Na svim stranama su napisane znamenke od 0 do 9.

■ Imam takva četiri primjerka koje sam ispisala na papiru A3 formata za korištenje pred pločom, a napravila sam i manje koje učenici rabe sami.

■ „Štapiće“ razlikuju po slikama koje su pri vrhu, iako one nemaju nekakvo posebno značenje, osim uveseljavanja učenika koji uz pomoć njih vježbaju.

  • U PRVOM RAZREDU uz pomoć toga materijala čitamo brojeve ili, na primjer, stavimo dva „štapića“ pa uspoređujemo brojeve.

Ili ih zbrajamo i oduzimamo.

  • U DRUGOM RAZREDU možemo „zgnječiti štapić“ pa dobiti dvoznamenkaste brojeve koje također možemo redom zbrajati, oduzimati, uspoređivati. S dva štapića možemo vježbati i množenje.
  • U TREĆEM RAZREDU možemo vježbati čitanje tro- i četveroznamenkastih brojeva. I njih uspoređujemo, zbrajamo, oduzimamo.
  • U ČETVRTOM RAZREDU ćemo ih i množiti i dijeliti (pisano ili horizontalno)

 

 

 

……….

Štapiće možete preuzeti, u prilogu su. Želim vam uspješno igranje!

……….

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima OŠ. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.