KORE(A)KTIVNI KORAK [1.]

Plan za dobar stav!

petak, 28. travnja 2017.

Učitelj/učiteljica može svojim načinom rada jako utjecati na jačanje dječjeg organizma u cjelini i pridonijeti rješavanju problema nepravilnog držanja tijela te ravnih stopala.

[ Piše: Dunja KUFNER, dipl. učiteljica | Osnovna škola Kneževi Vinogradi ] Vježbanje je sastavni dio korektivne gimnastike koja se može vrlo učinkovito uvrstiti u nastavne sate tjelesne i zdravstvene kulture tijekom cijele školske godine.

  • Elementi korektivne gimnastike mogu se uvesti u vježbe, razne elementarne, sportske i druge igre u dvorani, na igralištu, ali i u učionici ili u školskom parku.

Polazak u školu mnogoj djeci prijelaz je iz etape aktivnosti i slobode kretanja u pasivniju etapu što se tiče kretanja, na primjer – pasivno sjedenje u školskoj klupi.

Djeci je mirno sjedenje 45 minuta izuzetno velik napor. Da bi lakše izdržala takvo njima neprirodno mirovanje, djeca često mijenjaju položaj, sjede podupirući se rukama o klupu ili su naslonjena leđima na naslon stolca u pogrbljenom položaju.

Nažalost, djeca su danas sve manje fizički aktivna, a sve više vremena provode u pasivnim položajima, sjedenju i ležanju. Bez prirodnih oblika kretanja bitno se smanjuje većina fizičkih i funkcionalnih sposobnosti. Nedostatak tjelesnih aktivnosti u toku dana u kombinaciji s nepravilnom prehranom bitno utječe na nepravilno držanje. Tako dolazi do deformiteta kralježnice kao što su kifoza, lordoza, skolioza …, ali i deformiteta donjih ekstremiteta – primjerice, ravnih stopala.

SMATRAM DOBRIM I KORISNIM UVESTI VJEŽBE KOREKTIVNE GIMNASTIKE u sate tjelesnog i zdravstvenog odgoja jer i iz vlastitog iskustva znam kako je kad postoje poteškoće s bolnom kralježnicom. Često osjećam bol u lumbalnom dijelu kralježnice te zato odlazim redovito na vježbe.

To me potaknulo da svoju treću generaciju učenika uvedem u vježbe korektivne gimnastike. Moja su iskustva samo pozitivna, dobra.

Nakon što sam primila prvi razred ove školske godine, u listopadu sam napravila inicijalna mjerenja. Učenici su radili i otisak stopala.

  •  U našem tjednom rasporedu dva sata od tri sata tjelesne i zdravstvene kulture su uvijek prvi ujutro.

Ujutro su učenici odmorni i opušteni.

To je izvrsno vrijeme za vježbanje.

S roditeljima je prethodno dogovoreno da učenici donesu prostirke, a ja sam se potrudila osigurati dobar ugođaj. Na početku sata uvijek pustim laganu i opuštajuću glazbu.

Elemente korektivne gimnastike izvodimo i na ostalim satovima tjelesne i zdravstvene kulture, ponekad u dvorani (na švedskim ljestvama) ili na školskom dvorištu.

Na početku tog iskustva bilo je nekih nesigurnosti koje sam pobijedila proučavanjem različite literature i istraživanjem iz različitih izvora znanja. Trebala sam razumjeti kako korektivna gimnastika funkcionira. I danas mi je svaki novi sat učenje i novo iskustvo.

Igre i sportovi kao metode korektivnog rada vrlo su bliske djeci, što olakšava njihovu primjenu.

Učenicima nakon određenog vremena vježbe postanu monotone pa je dobro ponekad uvrstiti elemente sportova i igara radi unošenja dinamike. Takve su igre u kombinaciji s korektivnim vježbama itekako korisne.

  • U pripremnom dijelu sata potrebno je izvoditi vježbe s naglašenim jačanjem one muskulature koja je kod djece najslabija, posebno muskulature uz kralježnicu, odnosno stopala.
  • Pripremne vježbe, bacanja i hvatanja objema rukama uz pravilno držanje tijela također pomažu u istezanju i jačanju leđnih mišića te koriste pravilnom razvoju cijelog tijela.

Takve se vježbe mogu koristiti u pripremnom dijelu sata u slobodnim i izvannastavnim aktivnostima, posebno kad je riječ o plesnim i sličnim kreativnim aktivnostima, gdje se osnovni dio poduke provodi pokretom.

Često na satovima izvannastavne aktivnosti suvremenoga plesa i ritmike koristim vježbe i elemente korektivne gimnastike radi pripreme kralježnice za određene strukture pokreta koje koristimo u plesu.

Dijete usvaja navike vježbanja u najranijoj dobi uz zabavu i igru. Vježbanje s prijateljima iz razreda i učiteljem/učiteljicom najbolji je put prema usvajanju zdravih životnih navika i građenju kvalitetnog odnosa prema kretanju i fizičkoj aktivnosti u životu.

..................

Dunja KUFNER, dipl. učiteljica | Osnovna škola Kneževi Vinogradi

Vezani članci
Školski portal: Prehrana, igra i korektivna gimnastika

Prehrana, igra i korektivna gimnastika

[ Piše: Dunja KUFNER, dipl. učiteljica | Preporučuje se dnevne obroke rasporediti…

Školski portal: Plan za dobar stav!

Plan za dobar stav!

[ Piše: Dunja KUFNER, dipl. učiteljica | Osnovna škola Kneževi Vinogradi…

Školski portal: Kako prepoznati poremećaje hranjenja u djece i mladih

Kako prepoznati poremećaje hranjenja u djece i mladih

Odgovore na ta i brojna druga pitanja povezana s poremećajima…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Radostan povratak u školske klupe

Radostan povratak u školske klupe

…potaknuti razvoj suradničkih oblika učenja te…

Školski portal: Digitalni sadržaji i aktivnosti

Digitalni sadržaji i aktivnosti

■ 1. RAZRED Prvašići će kroz…

Školski portal: U školi u Kućancima tri brata i učiteljica

U školi u Kućancima tri brata i učiteljica

Sada školu polaze samo tri učenika…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…