- odmah dobivam uvid u inicijalno stanje učenika (fina motorika, urednost, korištenje boja, poznavanje slova): rezanje, bojenje, pisanje
- roditelje stavljam u situaciju javnog nastupa, čime im osvještavam da vještina govorenja pred nepoznatim auditorijem u novom prostoru i nije tako jednostavna kako se njima na prvi pogled čini, a što traže od svoje djece kao nešto uobičajeno i nezahtjevno
- osvještavanje pozitivnih osobina vlastitog djeteta te uviđanje važnosti prvog dana nastave, dana kao početka strukturiranog sustavnog odgoja i obrazovanja
- predstavljam sebe i svoj način rada: neposrednost, otvorenost, profesionalnost, empatija; nikad ne zadajem nešto što nisam sama prošla – iskustveno učenje i življenje, približavanje škole i obitelji…
- razvijanje pozitivnih emocija u svim smjerovima
- stvaranje poticajnog, sigurnog i opuštenog okruženja
- stvaranje razrednog kolektiva sastavljenog od tri jednako važne komponente: učenici – roditelji – škola
- prihvaćanje različitosti – stvaranje/razvijanje tolerancije
Aktivnost počinjem tako da nakon priredbe i svečanog prijema prvaša u holu škole s učenicima i njihovim roditeljima odlazim u „našuˮ učionicu. Nakon pozdrava i predstavljanja dijelim prazne bijele papire, škarice i različita bojice te zadajem zadatak:
- djeca će na papiru opcrtati svoj dlan, izrezati ga te ga ukrasiti kako god hoće
(ako netko zna napisati i svoje ime, neka ga napiše, ako ne zna – nema veze, naučit ćemo, uz osmijeh, naravno)
- roditelji će također opcrtati svoj dlan, izrezati ga te će na svakom prstu napisati jednu osobinu svoga djeteta, a na dlan napisati poruku svome djetetu za početak školovanja
- učitelj/učiteljica za to vrijeme također opcrtava svoj dlan i predstavlja školu.
SLIJEDI IDUĆA FAZA:
- nasumično s ploče uzimam bubamare i čitam imena djece. Svaki će roditelj ustati i predstaviti svoje dijete napisanim osobinama te mu pročitati poruku podrške za početak školovanja
- da bih dodatno objasnila, ustajem i predstavljam školu s otiska svoga dlana, a onda krećemo s bubamarama na ploči
- nakon predstavljanja djetetu uručujem njegovu bubamaru.
Sve sam dlanove zalijepila (trodimenzionalno) na žuti hamer. (Žuta boja djeluje poticajno, oslobađajuće i olakšavajuće. To je boja svjetla, topline i duševne slobode. Ona je živahna, vesela i boja velike vidljivosti te je stoga upotrebljavaju u prometnim znakovima. Utječe na stvaralački rad i u kombinaciji s crnim i zlatnim djeluje svečano. Simbolički je boja znanja, razuma, duševnosti, svjetlosti i mudrosti).
Naš zajednički plakat prati nas u svakoj učionici tijekom sve četiri godine u razrednoj nastavi. Često mu se vraćamo kako bismo potkrijepili neku svoju misao ili zaključak.
Poruke koje su zajednički proizišle kao rezultat našeg rada:
- mi odrasli čuvamo biser naših malenih kao kap vode na dlanu, ne damo da padnu, nego im dajemo podršku da lete
- naša različitost je bogatstvo, a ne nedostatak
- svi smo jednako važni.
………….
Melita POLIĆ, učiteljica | OŠ Jurja Dalmatinca, Šibenik