Savjeti stručnjaka
KORE(A)KTIVNI KORAK 4.
Učimo pravilno vježbati!
objavljeno: 20. studenoga 2017.

Pojavu kifoze, skolioze i lordoze izazivaju nasljedni rizici, loše držanje, neravnomjerno raspoređena težina školske torbe na oba ramena, nedovoljna fizička aktivnost te dugotrajno sjedenje u nepravilnom položaju. Neaktivnost, gojaznost i neadekvatna obuća često prouzročuju spuštene svodove i ravna stopala.

Ciljanim programima može se korigirati loše držanje te se položaj kralježnice može vratiti u prirodnu zakrivljenost. Stoga je potrebno ciljano djelovati na jačanje i istezanje istegnute strane, na istezanje i jačanje skraćenih mišića te primjenjivati vježbe pravilnog disanja uz korekciju držanja, individualno ili u sklopu grupnog programa korektivne gimnastike.

Ciljevi uključivanja djece u programe korektivne gimnastike mnogobrojni su: povećanje razine zdravlja djece, uklanjanje emotivne napetosti, utjecaj na pravilno držanje tijela, razvijanje i podizanje samopouzdanja i samopoštovanja, usmjeravanje djece u sportske aktivnosti i sportski život uz zabavu i druženje s vršnjacima koji imaju iste probleme.

Nakon što se djetetu dijagnosticira određeni stupanj deformiteta kralježnice ili stopala roditelji često ne znaju što učiniti i kamo dijete poslati vježbati. Najčešće u školi ne postoje organizirane aktivnosti koje bi za cilj imale preventivno vježbanje ili neke druge vrste vježbanja u smislu otklanjanja deformiteta ili poteškoće.

U sklopu projekta Kore(a)ktivni korak koji provodim drugu godinu sa svojim učenicima osmislila sam i organizirala trening s fizioterapeutkinjom Martinom Slivonjom u Centru osobne moći u Osijeku. Dogovorile smo trening korektivne gimnastike uz dijelove vježbi iz terapije skolioze prema metodi Katharine Schroth, tzv. Schroth-metode.

Martina Slivonja rođena je u Osijeku. Završila je studij fizioterapije u Vukovaru, a od 2014. godine je licencirana instruktorica joge i pilatesa nakon što je prošla obuku koju je verificiralo Ministarstvo znanosti i športa RH. Više od dvije godine bila je vanjski suradnik Glasa Slavonije, gdje je pisala kolumne i vježbe o zdravom životu. Svoje znanje konstantno nadopunjuje radionicama i seminarima (FMSFunctional Movement System, Complex Body Therapy) te na raznim konvencijama. Upisuje edukaciju u Novom Sadu 2017. godine te postaje Schroth-terapeut 3D kompleksnom metodom liječenja skolioze prema Katarini Schroth (Njemačka).

 VIŠE O SCHROTH METODI

Metoda medicinskogimnastičkog tretmana skolioze nazvana je po začetnici Katharini Shroth (1894. – 1985.). Ona je uočila kako terapija skolioze treba biti individualna te počivati na trodimenzionalnoj korekciji krivina kralježnice i specijalnim korektivnim vježbama disanja.

Metoda procjene, klasifikacije i medicinske gimnastike skolioze prema Schroth-metodi prihvaćena je u svijetu kao najcjelovitija. Vježbe za skoliozu prema toj metodi su individualne te vrlo jasno i detaljno definirane. Precizira se početni položaj za svaku vježbu s ciljem bazične korekcije međusobnog odnosa dijelova trupa u smjeru elongacije i defleksije krivine, a zatim se kroz korektivne vježbe disanja izvodi aktivna derotacija. U fazi udisaja s pomoću tehnike trodimenzionalnoga udisanja, a u fazi izdisaja ciljanim mišićnim kontrakcijama koje korigiraju nastalu deformaciju.

………………

Najteža stvar kod vježbanja je početi. Jednom kada vježbaš redovito, najteža stvar je prestati.

E. GRAY

………………

 

Kada je posrijedi pravilna prehrana i vježbanje, ne postoji Počet ću sutra.

Sutra je bolest.

V. I. ALLINEAR

………………

 

TRENING

Djecu su na trening doveli njihovi roditelji. Nakon kraćeg upoznavanja s trenericom djeca su vrlo brzo i radosno stavila prostirke na pod te zauzela početne položaje. Martina ih je vrlo profesionalno i s lakoćom vodila kroz vježbe. Koristila je vježbe za glavu i rameni pojas, vježbe u stojećem položaju, vježbe na prostirci na leđima i trbuhu, vježbe iz joge poput kobre, mačke ili tigra. Djeca su bila oduševljena prostorom, zrcalima, Martinom, glazbom i vježbama. Posebna pozornost posvećena je vježbama iz Schroth-metode koje su se mogle primijeniti na skupinu poput hodanja na prstima i peti, iskoracima, zamasima i zasucima s elementima te metode. Trudila se što više primijeniti metodu rada na skupinu (koliko je to bilo moguće) jer je metoda namijenjena individualnim treninzima.

Iskustvo je bilo predivno i inspirativno te bih svima preporučila da dovedu svoje dijete ili svoje učenike (skupinu djece) na ovakav trening. Moji učenici su me neprestano ispitivali kada ćemo ići ponovo, a ja sam im odgovorila da se nadam vrlo brzo.

 ………………….

Piše: Dunja KUFNER, učiteljica savjetnica  | Osnovna škola KNEŽEVI VINOGRADI