Školstvo u medijima
EISENHOWEROV PRINCIP
Kojim zadatcima dati prednost kad je sve prioritet [1.]
objavljeno: 23. siječnja 2018.

Time biste možda i uspjeli poslati poruku o tome koliko je poučavanje izazovan posao.

Srećom, mi učitelji smo majstori u rastavljanju ideja i koncepata na probavljive dijelove. To je nešto što svakodnevno činimo za naše učenike.

Međutim, isti se proces ne odvija uvijek glatko kada je u pitanju preopterećenje poslom izvan učionice.

UPOZNAJTE EISENHOWEROV PRINCIP – savršen alat za upravljanje vremenom

Eisenhowerova metoda određivanja prioriteta smješta svaki od vaših zadataka u jedan od četiri kvadranta.

  • Hitno i važno
  • Nije hitno i važno
  • Hitno i nije važno
  • Nije hitno i nije važno

KVADRANT 1.

SAMO KRENITE

Zadatci koji ulaze u prvi kvadrant i hitni su i važni. Oni uključuju:

  • hitne slučajeve i krizne situacije
  • kontaktiranje roditelja i skrbnika
  • razgovor s roditeljima
  • poštivanje važnih rokova, slanja izvješća, pripremanja za intervju i sl.

To su zadatci gdje imate vrlo malo kontrole nad sadržajem i vremenskim okvirima. Ako se prihvatite zadataka iz drugih kvadranata prije nego što se pozabavite hitnim i važnim zadatcima, vjerojatno ćete osjećati povećanu razinu stresa dok ovaj bespogovorni posao visi nad vašom glavom. Strategija? Prihvatite se zadatka odmah!

KVADRANT 2.

BILJEŽITE

Zadatci koji spadaju u drugi kvadrant nisu hitni, ali imaju vrijednost za vas kao profesionalca i člana zajednice, kao i za vaše učenike.

Često su to zadatci koji vas vesele.

Oni obuhvaćaju vaše osobne i profesionalne ciljeve, a mogu uključivati i ​​aktivnosti kao što su:

  • pretraživanje planova lekcija i izvora
  • stvaranje diferenciranih mogućnosti učenja
  • izgradnju odnosa i pastoralnu skrb
  • razmišljanja i procjene
  • profesionalni razvoj
  • briga o sebi.

U idealnom svijetu, ti bi zadatci činili većinu vaših tjednih radnih sati, što na prvi pogled izgleda nemoguće. Međutim, pojednostavljivanjem organizacijskog procesa i pristupa poslu polako će se oslobađati prostor u vašem radnom tjednu.

Pobrinite se da rezervirate vrijeme za zadatke iz ovoga kvadranta. To je od ključne važnosti i pomoći će vam da se usredotočite na posao koji ima pravi i značajan utjecaj na vas, vaše učenike i školsku zajednicu. Osim toga, ovakav posao pruža osjećaj osobnog i profesionalnog postignuća.

Strategija za zadatak koji nije hitan, ali je važan? RASPORED I FOKUS.

KVADRANT 3.

IZBACITE NEPOTREBNO

Bezvrijedne, ali potrebne aktivnosti poput odgovaranja na e-mailove ili unošenje podataka, čini se, ponekad okupiraju svaki naš slobodan trenutak. Ovakve aktivnosti mogu uključivati:

  • mnogo nepotrebnih sastanaka
  • odgovaranje na nevažne e-mailove
  • prekidanje nastave općenito
  • administracija (trivijalna papirologija, skupljanje podataka, pisanje bilješki)
  • aktivnosti koje nisu u opisu posla (pomaganje u izradi kostima za školsku predstavu).

Priznajem da mi se teško pomiriti s oznakom nevažno. Mi kao učitelji razumijemo vrijednost svega što se događa u školi i oko nje.

Međutim, ključna stvar koju trebamo razumjeti kada razmišljamo o „hitnom i nevažnom” lijepo je sažeto u sljedećem citatu

Govoriti da svemu nije fizički održivo, čak i kada bismo željeli. Strategija za hitne i nevažne zadatke? ODOLJETI, SMANJITI, ODREDITI.

KVADRANT 4. 

ZADATCI IZVAN RADNOG VREMENA

Četvrti je kvadrant polje za odugovlačenje. Iako ovdje spadaju neke od najugodnijih aktivnosti, one su vam manje važne za vrijeme trajanja školske godine.

Zadatci koji nisu ni hitni ni važni uključuju:

  • beskrajno pretraživanje društvenih mreža
  • analiziranje svega (svog rada, specifične situacije, školske direktive)
  • razgovor i nagađanja
  • perfekcionizam
  • otmjeni zamah.

Ako ste jedna od onih osoba koja, kada je potrebno zamijeniti jednu oznaku u učionici zato što se odlijepila završite mijenjajući svaku oznaku na svemu, onda će vam izraz „otmjeni zamah” možda imati smisla.

Iako je fantastičan osjećaj izraditi nove oznake raznih boja za svaku sitnicu, za vrijeme trajanja nastave najčešće za ovakve estetske zadatke nema vremena i ne možete im dati prioritet u odnosu na ostale zadatke s vašeg dugog popisa obveza.

Strategija za zadatke koji nisu ni hitni ni važni. NEMOJTE IH UOPĆE OBAVLJATI za vrijeme radnog vremena.

………………

NAPOMENA

  • TeachStarter – izvor za učitelje i roditelje s misijom da inspirira i učini učenje zabavnijim, aktivnijim i učinkovitijim.
  • Izvor: teachstarter.com