Digitalni sadržaj
OSNOVNA ŠKOLA KNEŽEVI VINOGRADI
Interaktivna fotografija u nastavi
objavljeno: 28. svibnja 2020.

Primjena digitalne tehnologije u našim školama je prisutna već dugi niz godina. Dolaskom pandemije COVID 19 u nekoliko dana smo trebali osmisliti nastavu od kuće pa su učitelji počeli ubrzano primjenjivati već stečeno znanje o digitalnim alatima te usvajati nova znanja o manje poznatim alatima.

Uz redovne nastavne predmete učitelji ostvaruju i dopunsku nastavu, dodatnu nastavu i izvannastavne aktivnosti za koje trebaju načiniti i osmisliti zanimljive teme u kojima će učenici biti aktivni sudionici nastavnog procesa.

Sada je naglasak na projektnom zadatku ili projektu u novim uvjetima rada, nastavi na daljinu, jer se više ne može raditi u neposrednom kontaktu s učenicima i u okolišu škole ili na terenskom istraživanju.

Naravno da nije moguće raditi sve praktične aktivnosti, ali vješto osmišljenim planom izmjene i dopune sadržaja, možemo prilagoditi već prije dogovorene aktivnosti projekta.

Ono što čujem, zaboravim,

Ono što vidim, sjetim se ,

Ono što učinim, razumijem.

[Konfucije]

Dobro je koristiti se alatima koji su jednostavni za uporabu, besplatni [barem djelomično], koji čine nastavni proces zanimljivim i pobuđuju dječju znatiželju. Izvrsna zamjena i dodatak u radu kojim se obogaćuje nastava i potiče učenike na istraživanje i učenje u digitalnom okružju je digitalni alat ThingLink.

Jednostavno rečeno, ThingLink je alat koji nam omogućuje da neki grafički materijal učinimo interaktivnim i zanimljivim na različite načine.

Alat je podržan u verzijama mrežnih preglednika kao što je Google Chrom, korištenjem profila društvenih mreža Facebook, Twitter i Google+ a dostupan je i u obliku mobilnih aplikacija.

Da bismo se koristili ovim alatom omogućeno nam je korištenja besplatnog i plaćenog korisničkog računa.

Adresa THINGLINK koju trebamo za početak je OVDJE.

Osnovna verzija za obrazovne djelatnike je besplatna, ali ako želite imati više korisnika na računu, takva premium verzija se plaća 35 USD godišnje.

U besplatnoj verziji možemo odabrati naredbu CREATE te tada možemo fotografiju uzeti iz svoje galerije ili možemo upisati URL adresu i uvesti fotografiju s interneta.

Nakon što smo učitali fotografiju, otvara nam se u velikom pregledniku te tada možemo raditi „tagiranje“ odnosno dodavati oznake-ADD TAG.

Tagiranje nam daje veliku zonu za interakciju, dodavanje slika, videa ili zvučnog zapisa iz osobne galerije ili s interneta.

U skočnom prozoru tekst može biti preko fotografije, može biti samo tekst, imamo mogućnost dodavanja videa s YouTuba, mogućnost opcije 360°, okretanja fotografije i još neke dodatne opcije.

■  KAKO THINGLINK ISKORISTITI U NASTAVI? ■

Osnovna funkcija alata je razvrstavanje, analiza slikovnih izvora ili prezentacija projektnog zadatka što se u uvjetima rada na daljinu čini vrlo praktično i korisno.

Može se kreirati tematske kanale i tako kreirati bazu grafičkih podataka za analizu tijekom nastave u određenom predmetu ili određenom nastavnom sadržaju [npr. Ljudsko tijelo, lektira: Duh u močvari, Pjesnik Grigor Vitez, itd.].

Alat sam koristila u završavanju projektnog zadatka iz dodatne nastave Prirode i društva. Tijekom nastave smo boravili u školskom parku gdje smo mjerili visinu i širinu stabala, uzimali uzorke kore drveta, mahovine i lišajeva, radili otiske lišća, upoznavali starost stabla itd. Svi ti podatci su nam ostali u učionici u bilježnicama i pohranjeni u školskom računalu pa smo morali smisliti kako dalje raditi na našem malom istraživanju.

Tada se stvorila ideja za stvaranjem interaktivne fotografije na kojoj će učenici moći raditi od kuće.

Učenicima sam osmislila i poslala zadatke u MS Office 365 u kanalu Teamsa.

Učenici su bili oduševljeni s novim načinom istraživanja drveća, šume, biljnog i životinjskog svijeta šume, zaštitom i brigom o šumskom bogatstvu.

Izrađivali su zadatke u wordu, skidali i lijepili fotografije, slagali sadržaje, koristili se drugim digitalnim alatima poput Canve, Bookcreatora, istraživali na internetu, slali u MS Office 365, izradili metamorfozu kukca jelenak u plastelinu, izradili prezentacijski plakat itd.

Na kraju sam bila jako zadovoljna i ponosna na naš uradak i potvrdila koliko djeca mogu biti kreativna i spretna.

U dodatnoj nastavi i radu s darovitim učenicima važno je biti inovativan i izazovan.

Interaktivna fotografija „ČUDESNI SVIJET DRVEĆA“ Kliknite, uživajte!

Nakon što smo zadovoljni sa svojom interaktivnom fotografijom možemo ju spremiti i zatvoriti klikom na DONE.

Ispod fotografije se nalaze tri točkice.

Klikom na SETTINGS ćemo zamijeniti naziv fotografije, možemo odrediti privatnost i dijeljenje.

Ako želite fotografiju podijeliti sa svojim učenicima tada dodirnete oznaku dokumenta POST TO CHANNEL Pronađete svoj kanal koji ste ranije otvorili.

Imate opcije dijeljenja tako da kopirate link koji ste radili i zalijepite u blog koji radite, pošaljete preko društvenih mreža ili putem elektroničke pošte. Učenici mogu izraditi i klon fotografije pa raditi u njemu.

Projektni zadatak možete objaviti na web stranici svoje škole. Mi smo naš uradak objavili na mrežnoj stranici naše školske knjižnice.

Nadam se da sam vas ovim kratkim prikazom primjera i mogućnostima rada u digitalnom alatu zainteresirala i da ćete se početi koristiti ThingLinkom kao jednim od svojih digitalnih alata.

Možete se njime koristiti samostalno ili za pripremu nastavnog materijala za učenike te na taj način obogatiti svoj rad, kreativnost i želju za istraživanjem.

■   Piše: Dunja KUFNER, učiteljica savjetnica  ■   Osnovna škola Kneževi Vinogradi ■  Voli prirodu, aktivnost i svoje učenike. U radu primjenjuje nove metode poučavanja, istraživačku i projektnu nastavu te u svojim učenicima potiče znatiželju, istraživački duh i stvaralaštvo ■