Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ rođena je u Zagrebu u obitelji prosvjetnih djelatnika. Magistra je primarnog obrazovanja, učiteljica savjetnica u Osnovnoj školi Trnjanska u Zagrebu. U svojem razredu u posljednjih pet naraštaja ima učenike s teškoćama. Rad s njima oplemenio ju je i obogatio dragocjenim iskustvom. Autorica je knjige Budi dobar kao Jan u kojoj opisuje svoj rad s učenikom koji ima Downov sindrom. To je autentično, iskreno i emotivno štivo koje će poslužiti kao putokaz učiteljima, roditeljima i svim prosvjetnim djelatnicima spremnim graditi inkluzivnu školu. Ivančica Tajsl Dragičević završila je mnoge stručne edukacije i sudjelovala na nekoliko međunarodnih konferencija u Zagrebu, Osijeku, Sarajevu, Budvi i Sisku na kojima je iznijela primjere dobre prakse vezane za inkluziju i integraciju učenika s teškoćama. Na državnom skupu učitelja razredne nastave u Vodicama govorila je o akceleraciji i primjeni u praksi. Smatra da je svaki učenik u nečemu poseban i vrijedan za zajednicu u kojoj se školuje. Njezin je moto da je svatko u nečemu najbolji jer netko iznimno lijepo crta, a netko krasno piše, netko pak divno pjeva, a netko trči brže od drugih… Majka je dviju djevojčica i pomajka velikom dječaku. Veliki je dječak završio fakultet, a djevojčice studiraju – jedna završava petu, a druga treću godinu studija.
■ INKLUZIVNA UČIONICA ■ 81. ■
Darovi i sitne pažnje
objavljeno: 17. studenoga 2023.

Nekidan je jedna učenica iz mog razreda slavila rođendan. Za njezin rođendan, ja sam dobila dar. Moram priznati da mi je bilo baš jako neugodno. No ipak, dar me razveselio. Dobila sam teglicu domaćeg meda, posudu za čuvanje meda i čaj.

Volim praktične darove.

Ne volim one skupe. Volim sitne znakove pažnje.

Jedan od najljepših darova koji sam dobila od svojih učenika bio je golem buket ivančica ubran na livadi. Doista golem buket dočekao me ispred ulaznih vrata stana, s ceduljicom „Pusa od Lare.“

Uvijek mi je nelagodno primiti dar. Strah me koliko su ljudi potrošili za njega.

Nije bitna vrijednost dara, već pažnja.

Jedan učenik iz mog razreda ovog je vikenda imao rođendan.

Treba li učiteljica čestitati rođendan učeniku? Smatram da treba. Ne vidim ništa loše u tome.

Treba li učiteljica kupiti dar svom učeniku? Mislim da ne treba.

No ipak, postoje neke priče, neke situacije, kad učiteljica reagira drukčije. Barem ja.

Dakle, ovog je vikenda rođendan imao jedan dječak iz mog razreda. Netko tko ovo čita rekao bi „pa što, rođendan ko rođendan!“ No, taj moj učenik nema sređene obiteljske okolnosti. Ne živi s roditeljima. Živi s bakom.

Borila sam se sama sa sobom trebam li mu kupiti dar i otići mu čestitati.

Nisam znala što bih mu kupila. Onda sam odlučila napraviti tortu.

Mislim da je on to zaslužio.

Napravila sam tortu i odnijela mu je. Nikada, doista nikada neću zaboraviti osmijeh na njegovu licu. Nikada, doista nikada neću zaboraviti suzu u bakinim očima.

Razgovarajući s prijateljicama, shvatila sam da me neke podržavaju u tome što sam napravila tortu i otišla mu čestitati rođendan. Neke me osuđuju i ne razumiju zašto sam to učinila.

Nismo svi isti. Meni je to bilo važno. Mislim da je to sitnica koju sam mogla napraviti za njega. A znam da se život sastoji od sitnica.

Važno mi je da se netko sjeti i mog rođendana. Sretnija sam kad na rođendan dobijem tratinčicu  nego deset dana nakon rođendana neki skupi dar.

Učim svoje učenike da su mali znakovi pažnje važni i vrijedni kad se daruju s ljubavlju.

Zahvalna sam na daru koji sam dobila za rođendan moje učenice. Evo, pijem čaj s medom i veselim se pažnji. 

Moja kćer Dora, koja je magistra psihologije, savjetovala mi je: “Mama, nemoj se samo, molim te, previše vezati za toga klinca. Kad smo nas troje bili mali i kad si u razredu imala Jana (moj prvi učenik s Downovim sindromom), mislili smo da Jana voliš više od nas.“

Dala mi je materijala o kojemu trebam razmisliti. Bila sam osjetljiva na Jana. Voljela sam toga klinca. I danas sam osjetljiva na njega. No, moja su djeca moja djeca, a moji su učenici moji učenici.

■  Piše: Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, izvrsna savjetnica | OŠ Trnjanska, Zagreb ■