Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
UČENJE NA DALJINU [LJETNI SERIJAL]
Digitalno učenje i digitalni alati
objavljeno: 6. srpnja 2020.

Zadnjih dana lipnja iz svih medija „vrištali“ su naslovi kako jesen započinjemo online, na daljinu, prvašići će svoju učiteljicu upoznati putem ekrana…

Sve me to podsjetilo kako smo ovog proljeće krenuli u avanturu nazvanu “Učenje na daljinu“.

Neki su taj period nazvali „Škola na daljinu“ što mi se ne čini točnim. Ako nastojimo prevesti pojam remote learning onda je to dislocirano UČENJE, a ne škola na daljinu jer školske su zgrade ostale na mjestu J.

Nitko ne zna što nam donosi jesen, ali ako budemo poučavali na daljinu, mislim da ćemo u taj proces svi ući znatno spremniji nego smo ušli 16. ožujka 2020.

Moja je ideja da vam u sljedećih 10 tjedana predstavimo po dva alata, korak po korak kako biste odabrali one koji vam najbolje odgovaraju.

Alate ćemo predstavljati na način da će biti uslikan svaki korak i određeni element, a na vama će biti da to isprobate i vidite odgovara li to vašem načinu poučavanja.

Ono što ja mogu izdvojiti kao dobru stranu prvog ciklusa učenja na daljinu i mješovitog učenja je da su mnogi uvidjeli da informatika nije igranje igrica, da je potrebna velika disciplina u praćenju sadržaja i da je roditelj partner u tom ciklusu.

Loše strane su da pametni telefoni i tableti nisu za takav oblik poučavanja, da Internet nema svatko (pa ga nisam imala ni ja u neograničenim količinama), da treba odrediti rokove, napraviti raspored svih aktivnosti.

Naučili smo da takav oblik učenja treba shvatiti ozbiljno.

Teško je kad se vratite u učionicu učeniku koji je imao sve izvrsno napisano dokazivati da ne zna pravilno pisati veliko slovo ili da uopće ne zna tablicu množenja… Teško je naknadno voditi bitke, ali ako će se nastaviti ovakav oblik poučavanja potrebno je o svemu na vrijeme misliti. Na kraju prije nego vam predstavim sadržaj ove ljetne edukacije pozivam vas da redovite pogledate novosti u grupi WEBUČIONICA te da ako vas neki alat posebno zanima POGLEDATE I SNIMKE WEBINARA.

U sljedećih deset tjedana ukratko ćemo vam predstaviti (možda ne ovim redoslijedom):

Učenje je znatiželja, igra, vještina, stanje, život oko nas… Učenje je istraživanje koje nikad ne prestaje – neovisno o godinama, iskustvu i statusu. – Sandra VUK

Digitalno učenje i digitalni alati je zajedničko ime serijala u kojem ćemo nastojati prikazati kako uz korištenje nekog digitalnog alata možemo razvijati vlastite digitalne vještine.

Da SVI zajedno spremno dočekamo jesen.

■  Na kraju tko smo MI ■ dvije učiteljice razredne nastave, jedna magistra, jedna diplomirana učiteljica ■  ukratko mama Sandra VUK i kći Angelina JAKOPIN VUK