To je odlazak u knjižnicu i biranje knjige, gledanje i dodirivanje njezinih korica te razvijanje ljubavi prema knjižnici, knjizi, pisanoj riječi…
Svaki učenik treba odabrati dvije knjige s popisa i pročitati ih do početka nove školske godine. Nakon što pročita određeno književno djelo, treba ga interpretirati, ali ne na onakav način kakav se može pronaći na različitim internetskim stranicama o lektiri, nego drukčije.
Ponudit ću im dvije mogućnosti koje ovise o knjizi i načinu na koji će pristupiti pročitanom djelu.
- ZAŠTO DRUKČIJA LEKTIRA?
Od prvog je razreda naš pristup lektiri opušten –ne čita se kod kuće, nego joj posvećujemo više dana i zajednički je interpretiramo u školi. U prvome sam i drugom razredu učenicima naglas čitala dijelove lektire, a ubuduće će to oni raditi jedni pred drugima. Sati lektire posebno su pripremljeni i učenicima ostaju duže u sjećanju.
Ljetne bi dane učenici trebali provesti čitajući radi razvijanja mašte, samostalnosti i kritičkog mišljenja. Na taj će način razviti sposobnost samostalne recepcije i interpretacije književnog djela, pa će znati bolje procijeniti njegovu kvalitetu i preporučiti ga prijateljima.
Svima želim ugodno ljeto s knjigom u rukama. Znam da će meni biti ugodno i veselim se tim trenutcima.
- Lijep pozdrav do rujna u kojem ću pisati o novim pričama i objavljivati nove fotografije nekih drugih klinaca!
………..
Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe, Zagreb | UHURN Zvono
…………
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.