Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ rođena je u Zagrebu u obitelji prosvjetnih djelatnika. Magistra je primarnog obrazovanja, učiteljica savjetnica u Osnovnoj školi Trnjanska u Zagrebu. U svojem razredu u posljednjih pet naraštaja ima učenike s teškoćama. Rad s njima oplemenio ju je i obogatio dragocjenim iskustvom. Autorica je knjige Budi dobar kao Jan u kojoj opisuje svoj rad s učenikom koji ima Downov sindrom. To je autentično, iskreno i emotivno štivo koje će poslužiti kao putokaz učiteljima, roditeljima i svim prosvjetnim djelatnicima spremnim graditi inkluzivnu školu. Ivančica Tajsl Dragičević završila je mnoge stručne edukacije i sudjelovala na nekoliko međunarodnih konferencija u Zagrebu, Osijeku, Sarajevu, Budvi i Sisku na kojima je iznijela primjere dobre prakse vezane za inkluziju i integraciju učenika s teškoćama. Na državnom skupu učitelja razredne nastave u Vodicama govorila je o akceleraciji i primjeni u praksi. Smatra da je svaki učenik u nečemu poseban i vrijedan za zajednicu u kojoj se školuje. Njezin je moto da je svatko u nečemu najbolji jer netko iznimno lijepo crta, a netko krasno piše, netko pak divno pjeva, a netko trči brže od drugih… Majka je dviju djevojčica i pomajka velikom dječaku. Veliki je dječak završio fakultet, a djevojčice studiraju – jedna završava petu, a druga treću godinu studija.
■ INKLUZIVNA UČIONICA ■ 82. ■
Došašće (advent) u prvom razredu
objavljeno: 13. prosinca 2023.

Otkad radim, a sad je to nekih 30 godina, najviše volim mjesec prosinac u svom razredu. Bez obzira na to imam li prvi, drugi, treći ili četvrti razred, taj je mjesec poseban. Osobito je čaroban prosinac u prvom razredu.

Na početku godine, kad planiram aktivnosti za tu godinu, najviše aktivnosti i događanja planiram u prosincu. Događa mi se da mi ostane mnogo i previše predivnih stvari koje moram prebaciti na sljedeću godinu.

I ove smo godine počeli intenzivno.

Uredili smo razred, crtali čizmice za Svetog Nikolu i na dodatnoj nastavi iz likovne kulture izrađivali stare gležnjače jer to bi Svetog Nikolu jako razveselilo.

S učiteljicom iz produženog boravka učenici su izradili adventski kalendar.

Onda smo imali obiteljski sat gdje smo skupa s roditeljima šivali čizmice za poklon od Svetog Nikole. I dok su mame ili tate vrijedno šivali, mi smo u slikopriči pisali pismo Svetom Nikoli.

U školi smo imali iznimno zanimljiva događanja.

U kabinetu domaćinstva izrađivali smo zdrave sirne namaze na zdravim krekerima. Uz to smo radili zdrave napitke (smoothieje).

U razredu smo, uz božićne pjesme, okitili naš razredni bor.

Onda smo imali dvije kazališne predstave koje su gostovale u našoj školi. Prva je predstava bila Ljepota naše različitosti u izvedbi Teatra Medley. Druga je bila Kako uloviti Djeda Mraza koju su izveli glumci produkcije Zia.

Učenici su reagirali oduševljeno govoreći da je predstava najbolja dosad. A zatim da je i druga predstava bila cool i najbolja dosad.

Njihove su reakcije toliko spontane, iskrene i zanimljive i potiču vas da i dalje osmišljavate i organizirate razne aktivnosti.

U razredu imam djevojčicu iz Perua koja ne govori ni hrvatski ni engleski jezik i kojoj su ovo prvi susreti s kazališnom umjetnosti. Isto kao i dječaku romske narodnosti.

Sretna sam što imaju priliku u vrijeme došašća doživjeti radost i ljepotu kazališta.

Dan poslije imali smo susret sa Željkom HORVAT VUKOJA. O tome je teško pisati, to se mora doživjeti. Učenici 1.a rekli su da im je to bio najbolji sat hrvatskog jezika. Nisu se mogli odlučiti koja im je priča, od one tri što im je ispričala i odglumila, bila najbolja. Još su nekoliko dana poslije sami pod odmorom dramatizirali njezine priče.Za Svetog su Nikolu ispod bora pronašli pismo od Svetog Nikole i čokoladne kalendare došašća. A onda smo išli u Pučko otvoreno učilište na radionicu pravljenja paprenjaka.

Kad smo naučili raditi paprenjake, počastili smo se čajem i najfinijim paprenjacima koje smo dotad jeli.

Jednog smo dana u razredu imali i goste – delegaciju učitelja iz Austrije i veleposlanika Austrije dr. Josefa Markusa WUKETICHA.

Ne smijemo zaboraviti ni na večer matematike kad su učenici skupa s roditeljima uživali u matematičkim zadatcima. A obilježili smo i DAN MEDA.

Usto vježbamo točke za školsku božićnu priredbu. Izrađujemo poklončiće roditeljima za Božić. Plešemo, pjevamo i svakodnevno slušamo božićne pjesme.

Svakog su utoraka s nama i studenti Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta u sklopu kolegija Teškoće učenja.

Puno je događanja. Katkad je prilično naporno jer se nastava mora održati, a gradivo se mora obraditi. Ali lijepo je. Dinamično. Veselo.

Jedna me mama nazvala i zabrinuto rekla:

Učiteljice, hvala vam za sve ove aktivnosti. Djeca doista uživaju. Ali razmazit ćete ih!

Ta rečenica dala mi je materijala za razmišljanje. Ali, iskreno, i ja uživam u svim tim aktivnostima skupa s njima. Smatram da su nam potrebne i poučne.

■  Piše: Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, izvrsna savjetnica | OŠ Trnjanska, Zagreb