Ali, ne traje to dugo. U drugom su već moji. Pa ne mogu baš sve znati, zar ne? Obožavam prve sate sviranja kad svaki učenik dobije ili napravi svoju udaraljku ili šuškalicu pa im dopustim da „uštimaju“ instrumente. Imam asistenticu u učionici i ona je (kad je to prvi put čula) ostala šokirana.
„Kakva buka!“ – rekla je.
Ma neeeee… To je naša prva izvedba uživo. Netko će to nazvati kakofonijom. A mi divotom.
I dođe nam tako vrijeme da sviramo ritam, otkucavamo dobe, imenujemo note. Razmišljala sam kako im to približiti i olakšati pa, uz pomoć prijatelja glazbenika i interneta, dođoh do ideje o kojoj sad pišem.
Primijetila sam da moja djeca brže i bolje pamte kad im uz dio gradiva koje obrađujemo povežem neku kratku, veselu priču.
Note vole odmarati. Ionako stalno vise na crtovlju, a najviše vole naslonjače pa sam tako cijeloj noti dala kauč, četverosjed. Na dvosjedu uživa polovinka, dok četvrtinke imaju svaka svoju fotelju. Osminke se sunčaju na stolicama na rasklapanje. Sve sam to ispisala na pisaču i plastificirala, a na pozadinu zalijepila magnete. Taktiranje mi nikad nije bilo zanimljivije i zabavnije.
Ideju za naslonjače našla sam na stranici www.pianimation.com, ali sam si namještaj prilagodila i dodala ono što meni treba.
Na web stranici www.sproutbeat.com našla sam mnoštvo listića za vježbanje otkucavanja ritma, a napravila sam i bojanku tako da učenici boje po vrstama nota („Polja s osminkama oboji žuto, a polja s četvrtinkama plavo“)
Uživajte i svirajte s učenicima. Nekad će nam, kao u seriji „Allo, Allo“, biti potreban sir, a nekad i neće.
Note na naslonjačima i bez naslonjača možete preuzeti u prilogu tekstu u PDF-formatu.
Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci
Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.