Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA ■ 287. ■
Nastava na daljinu u 1. razredu
objavljeno: 20. veljače 2022.

Situacija vezana za pandemiju Covida traje gotovo tri godine (16. 3. 2020. bit će tri godine od prvih zatvorenih školskih vrata). Mislim da smo kao učitelji svašta naučili, da su nam digitalna postignuća na višoj razini nego prije tri godine. U te tri godine bila sam učiteljica trećeg razreda, četvrtog razreda i sada sam u prvom razredu.

Svaki je rad bio specifičan po nečemu, ali prvi je razred u potpunosti jedno sasvim drugo područje. To su učenici koji nikada nisu bili u takvoj situaciji i sama je škola za njih nešto novo. Naša se prva razredna samoizolacija dogodila u studenom 2021. godine. Do tada su već bili formirani kao učenici i bilo je lakše objasniti cijelu situaciju roditeljima i učenicima.

Roditelji su mi bili jako važna karika u toj situaciji pomažući mi da ostvarim sve ishode i ciljeve koje sam postavljala pred njih.

OBLIKOVANJE SADRŽAJA ZA NASTAVU NA DALJINU

Najprije sam ispisala svoj tjedni sadržaj, zatim sam odmah ispisala ishode koje želim ostvariti. Nakon toga sam doslovno nacrtala što mogu i na koji način ostvariti i mogu li neke sadržaje oblikovati i „oku” privlačno ili igrifikacijom određenog sadržaja.

Kad je okvirni predmetni sadržaj bio složen, odlučila sam kojim metodama obrađivati sadržaje, kojim metodama i alatima oblikovati vježbanje i kako realizirati sadržaje vezane uz glazbenu i likovnu kulturu.

a.] UVODNI VIDEO 

Smatrala sam da je jako važno da me učenici vide kako bi imali osjećaj da nije ništa strašno što smo udaljeni. Video, kojim im objašnjavam sadržaj, jako je važan jer tako stječu dojam da s njima razgovaram. U toj sam videouputi razgovarala s njima tonom kojim sam razgovarala i u učionici. Mnogi su roditelji kasnije naglasili da su učenicima upravo te videoupute mnogo značile. (Moje mišljenje je da je za učenike i njihovu dob to jako važno, kao i za njihovo mentalno zdravlje.)

b.] SADRŽAJ – Sadržaj sam objašnjavala i postavljala da okvirno traje petnaestak minuta. Koristila sam se udžbenicima i radnim bilježnicama misleći kako je u tim situacijama za učenike jako važno poznato okruženje. Ponekad bih izradila i igrice za ponavljanje sadržaja. Najvažnije mi je bilo da pišu i uvijek sam napominjala kako ću sve pregledati čim se vratimo u učionicu, a upravo je ta moja poruka bila i dodatan poticaj da sve naprave (da ne razočaraju učiteljicu, „mene”, jer sam im, ipak,  važna, posebno u prvom razredu).

c.] KOMUNIKACIJA S RODITELJIMA odvijala se mailom i putem WhatsUp grupe gdje bih dala kratke upute ili bih obavijestila ako je potrebno nešto posebno napraviti ili sakupiti. Roditelji su reagirali ili odgovarali i uistinu sam s njima imala brzu izmjenu informacija.

d.] RAZREDNA JE STRANICA BILA GLAVNA OKOSNICA. Na njoj se i danas nalazi sav sadržaj i vidljivo je sve što sam i kako sam pripremala za prvašiće. Učenici često napominju da kad vikendom nešto rade, vrate se na te stranice i vježbaju sadržaj.

Razredne podstranice oblikovala sam sasvim jednostavno da izgledaju kao rad u školi i da  budu vidljivi svi nastavni predmeti i sadržaj koji je važan za taj predmet.

 Na kraju mi je jedan roditelj (informatičar) rekao: „Možda biste mogli doći i u moju tvrtku održati predavanje kako oblikovati digitalni sadržaj, kako komunicirati i kako stvarati oku ugodno sučelje. Ovo se ne uči na informatičkim fakultetima, a vi imate znanje.“

Moja je želja da bude što manje nastave na daljinu, a što više dana u učionici.

■  Piše: Sandra VUK | učiteljica savjetnica | OŠ Sveta Nedelja ■