Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Online učionica za učitelje i učenike
objavljeno: 3. siječnja 2020.

…koje smo sve korake moje pripravnice i ja poduzele i na koji način mislimo provesti projekt. Projekt sam smislila sa svojim pripravnicama Nevenom Petrović i Lanom Jager (njih su dvije među 510 nagrađenih učitelja).

Zamislile smo ga kao projekt interaktivnosti u koji će se uključiti veći broj e-mentora i dijeliti svoje vještine zainteresiranima te ih potaknuti na to da se ne boje upotrebe novih digitalnih tehnologija.

PLANIRANJE PROJEKTA

a) Prvo je trebalo pronaći platformu na kojoj ćemo voditi projekt. Svi misle da je eTwinning poznata platforma, ali mi smo često odgovarale na pitanje što je eTwinnig i kako se upotrebljava.

https://live.etwinning.net/projects/project/197144

b) Sadržaj – odabir alata ovisio je o onima koji su pokazali zanimanje za projekt. Provele smo anketu koja je pokazala da oko 35 % ispitanika već upotrebljava neke od poznatih web alata. Većina (oko 50 %) je čula i iskazala želju za novim učenjem, za ponavljanjem i uvježbavanjem upotrebe nekih od alata. Oko 15 % ispitanika dotad nije upotrebljavalo nijedan alat.

c) Ciljevi – zašto to radimo, kako ćemo se organizirati i koji su načini praćenja i vrednovanja projekta?

Nakon što smo odredile ciljeve, počelo je traženje alata. Vodile smo se dvjema premisama (poznati alati – novi alati) da bi svi mogli pratiti sadržaje.

Popis alata o kojima ćemo educirati:

  • edukacije o online učionici i o upotrebi eTwinninga
  • oblak riječi
  • alat za izgradnju igrica learning apps
  • izrada kviza (Google forms)
  • izrada kolaža od niza fotografija (Google photos)
  • alat za izgradnju igrica wordwall
  • izrada interaktivne fotografije (Google crteži)
  • upotreba interaktivne ploče padlet
  • izrada mrežne stranice
  • umna mapa (Google crteži)

 

  • izrada mobilne aplikacije
  • igra asocijacije u PPT-u
  • alat za skupljanje ideja Wakelet
  • izrada QR kodova
  • interaktivne prezentacije (slikopriče)
  • izrada plakata.

TIJEK PROJEKTA

Sada smo u listopadu, imale smo nekoliko uspješnih webinara. Mjesečno imamo dvije „premijere“ (novi alat) i nekoliko ponavljanja zato da učitelji, ovisno o vlastitome vremenu, mogu pristupiti webinaru kad im odgovara.

Ono što posebno treba istaknuti jest to da nam je Carnet omogućio virtualnu sobu za edukacije i da nam se ostvaruju želje − na samome smo vrhu takvih edukacija u prosvjetnoj zajednici.

 

Polako se ostvaruje naš cilj − da se i učenici upoznaju s različitim digitalnim alatima i da ih upotrebljavaju. Npr., desetak se razreda okušalo u alatu za oblak riječi. Učeničke radove možete pogledati na poveznici

https://webucionica.weebly.com/oblak-rije269i.html.

 

Na kraju webinara provodimo vrednovanje među partnerima. Na slici možete vidjeti neke povratne informacije.

 

Čeka nas još puno alata i puno zanimljivih uradaka, stoga je važno da idemo u dobrome smjeru.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■

……….

Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige