

Čitala sam kurikulum. Kurikulum za međupredmetnu temu Poduzetništvo za osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj kaže: Poduzetnost definiramo kao vrijednost koja pretpostavlja aktiviranje osobnih potencijala na kreativan, konstruktivan, odgovoran i inovativan način u svrhu prilagodbe promjenjivim okolnostima u različitim područjima života te u različitim društvenim ulogama.
Odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja međupredmetne teme Poduzetništvo upotpunjuju se sadržajima ostalih međupredmetnih tema.
Učenik će: razviti organizacijske i upravljačke sposobnosti (planiranje, provođenje planova, praćenje izvršenja, upravljanje vremenom) te sposobnost donošenja odluka, postavljanja ciljeva i prioriteta, rješavanja problema, timskog rada, vođenja; razviti komunikacijske vještine (prezentacijske i pregovaračke); upoznati pravila učenja i rada u interkulturalnom okružju; biti otvoren za nove ideje i mogućnosti, stvarati inovativna, konkurentna i kreativna rješenja; stvarati prilike, a ne ih čekati; upoznati se s izradom projektnih prijedloga i upravljanjem projektima; razumjeti ekonomsko okružje, razviti ekonomsku i financijsku pismenost, upoznati se s temeljnim ekonomskim konceptima (stvaranje nove vrijednosti) i ponašati se društveno odgovorno; razviti upornost, pozitivan odnos prema radu i radne navike; razviti sposobnost samoprocjene i kritičkog mišljenja, definiranja i rješavanja problema; razlikovati i istraživati pojedina zanimanja; usvojiti temeljna znanja iz područja svijeta rada i poslovanja u svrhu razvijanja karijere; prepoznavati potrebu i prilike za cjeloživotno učenje.
Čitala sam kurikulum i pokušavala smisliti kako učenicima najzornije objasniti što je to poduzetništvo i što mi možemo napraviti u našoj učionici.
Djeca su savršena. Puna su ideja. Sipala su ideje iz rukava.
Napravit će kolače pa će ih prodavati. Javit će se starijim osobama da im odu u kupnju. Ljeti će prati aute i zaraditi za proslavu uz roštilj za kraj 4. razreda…
■ Nisam očekivala toliko ideja.
No, ideja se mora provesti u djelo.
Bila sam na produženom vikendu na moru. Drvo lovora lupalo nam je po krovu vikendice, pa sam ga zajedno sa suprugom rezala i uređivala. Donijela sam grane lovora u razred. Odmah su smislili da će napraviti naljepnice za kutije, u njih pakirati lovorovo lišće i prodavati ga na božićnom sajmu.
■ Naša je ideja provedena u djelo.
Lovorovo lišće vagali smo na dvjema kuhinjskim vagama. Dva su učenika bila zadužena za vaganje. Lišće smo pakirali u male kartonske kutijice. Crtali smo naljepnice. Svaki učenik svoju naljepnicu.
Ideja nije nedostajalo.
Kutijice s lovorovim lišćem prodavali smo na božićnom sajmu u OŠ Trnjanska. Zarađenim smo se novcem odlučili počastiti odlaskom u kino u drugom polugodištu.
Novac imamo u kunama. Ostaje nam još da kune promijenimo u eure.
Ponosna sam na svoje male poduzetnike. S poduzetničkim osmijehom krećemo u novu kalendarsku godinu.
■ Piše: Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, izvrsna savjetnica | OŠ Trnjanska, Zagreb ■