Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ rođena je u Zagrebu u obitelji prosvjetnih djelatnika. Magistra je primarnog obrazovanja, učiteljica savjetnica u Osnovnoj školi Trnjanska u Zagrebu. U svojem razredu u posljednjih pet naraštaja ima učenike s teškoćama. Rad s njima oplemenio ju je i obogatio dragocjenim iskustvom. Autorica je knjige Budi dobar kao Jan u kojoj opisuje svoj rad s učenikom koji ima Downov sindrom. To je autentično, iskreno i emotivno štivo koje će poslužiti kao putokaz učiteljima, roditeljima i svim prosvjetnim djelatnicima spremnim graditi inkluzivnu školu. Ivančica Tajsl Dragičević završila je mnoge stručne edukacije i sudjelovala na nekoliko međunarodnih konferencija u Zagrebu, Osijeku, Sarajevu, Budvi i Sisku na kojima je iznijela primjere dobre prakse vezane za inkluziju i integraciju učenika s teškoćama. Na državnom skupu učitelja razredne nastave u Vodicama govorila je o akceleraciji i primjeni u praksi. Smatra da je svaki učenik u nečemu poseban i vrijedan za zajednicu u kojoj se školuje. Njezin je moto da je svatko u nečemu najbolji jer netko iznimno lijepo crta, a netko krasno piše, netko pak divno pjeva, a netko trči brže od drugih… Majka je dviju djevojčica i pomajka velikom dječaku. Veliki je dječak završio fakultet, a djevojčice studiraju – jedna završava petu, a druga treću godinu studija.
INKLUZIVNA UČIONICA ■ 71. ■
Poduzetništvo u razrednoj nastavi
objavljeno: 27. siječnja 2023.

Čitala sam kurikulum. Kurikulum za međupredmetnu temu Poduzetništvo za osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj kaže: Poduzetnost definiramo kao vrijednost koja pretpostavlja aktiviranje osobnih potencijala na kreativan, konstruktivan, odgovoran i inovativan način u svrhu prilagodbe promjenjivim okolnostima u različitim područjima života te u različitim društvenim ulogama.

Odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja međupredmetne teme Poduzetništvo upotpunjuju se sadržajima ostalih međupredmetnih tema.

Učenik će: razviti organizacijske i upravljačke sposobnosti (planiranje, provođenje planova, praćenje izvršenja, upravljanje vremenom) te sposobnost donošenja odluka, postavljanja ciljeva i prioriteta, rješavanja problema, timskog rada, vođenja; razviti komunikacijske vještine (prezentacijske i pregovaračke); upoznati pravila učenja i rada u interkulturalnom okružju; biti otvoren za nove ideje i mogućnosti, stvarati inovativna, konkurentna i kreativna rješenja; stvarati prilike, a ne ih čekati; upoznati se s izradom projektnih prijedloga i upravljanjem projektima; razumjeti ekonomsko okružje, razviti ekonomsku i financijsku pismenost, upoznati se s temeljnim ekonomskim konceptima (stvaranje nove vrijednosti) i ponašati se društveno odgovorno; razviti upornost, pozitivan odnos prema radu i radne navike; razviti sposobnost samoprocjene i kritičkog mišljenja, definiranja i rješavanja problema; razlikovati i istraživati pojedina zanimanja; usvojiti temeljna znanja iz područja svijeta rada i poslovanja u svrhu razvijanja karijere; prepoznavati potrebu i prilike za cjeloživotno učenje.

Čitala sam kurikulum i pokušavala smisliti kako učenicima najzornije objasniti što je to poduzetništvo i što mi možemo napraviti u našoj učionici.

Djeca su savršena. Puna su ideja. Sipala su ideje iz rukava.

Napravit će kolače pa će ih prodavati. Javit će se starijim osobama da im odu u kupnju. Ljeti će prati aute i zaraditi za proslavu uz roštilj za kraj 4. razreda…

■ Nisam očekivala toliko ideja.

No, ideja se mora provesti u djelo.

Bila sam na produženom vikendu na moru. Drvo lovora lupalo nam je po krovu vikendice, pa sam ga zajedno sa suprugom rezala i uređivala. Donijela sam grane lovora u razred. Odmah su smislili da će napraviti naljepnice za kutije, u njih pakirati lovorovo lišće i prodavati ga na božićnom sajmu.

■ Naša je ideja provedena u djelo.

Lovorovo lišće vagali smo na dvjema kuhinjskim vagama. Dva su učenika bila zadužena za vaganje. Lišće smo pakirali u male kartonske kutijice. Crtali smo naljepnice. Svaki učenik svoju naljepnicu.

Ideja nije nedostajalo.

Kutijice s lovorovim lišćem prodavali smo na božićnom sajmu u OŠ Trnjanska. Zarađenim smo se novcem odlučili počastiti odlaskom u kino u drugom polugodištu.

Novac imamo u kunama. Ostaje nam još da kune promijenimo u eure.

Ponosna sam na svoje male poduzetnike. S poduzetničkim osmijehom krećemo u novu kalendarsku godinu.

■  Piše: Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, izvrsna savjetnica | OŠ Trnjanska, Zagreb ■