Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ rođena je u Zagrebu u obitelji prosvjetnih djelatnika. Magistra je primarnog obrazovanja, učiteljica savjetnica u Osnovnoj školi Trnjanska u Zagrebu. U svojem razredu u posljednjih pet naraštaja ima učenike s teškoćama. Rad s njima oplemenio ju je i obogatio dragocjenim iskustvom. Autorica je knjige Budi dobar kao Jan u kojoj opisuje svoj rad s učenikom koji ima Downov sindrom. To je autentično, iskreno i emotivno štivo koje će poslužiti kao putokaz učiteljima, roditeljima i svim prosvjetnim djelatnicima spremnim graditi inkluzivnu školu. Ivančica Tajsl Dragičević završila je mnoge stručne edukacije i sudjelovala na nekoliko međunarodnih konferencija u Zagrebu, Osijeku, Sarajevu, Budvi i Sisku na kojima je iznijela primjere dobre prakse vezane za inkluziju i integraciju učenika s teškoćama. Na državnom skupu učitelja razredne nastave u Vodicama govorila je o akceleraciji i primjeni u praksi. Smatra da je svaki učenik u nečemu poseban i vrijedan za zajednicu u kojoj se školuje. Njezin je moto da je svatko u nečemu najbolji jer netko iznimno lijepo crta, a netko krasno piše, netko pak divno pjeva, a netko trči brže od drugih… Majka je dviju djevojčica i pomajka velikom dječaku. Veliki je dječak završio fakultet, a djevojčice studiraju – jedna završava petu, a druga treću godinu studija.
INKLUZIVNA UČIONICA ■ 51. ■
Rođendani tijekom praznika
objavljeno: 13. siječnja 2022.

Moja kći je tijekom zimskih praznika imala rođendan. Koji peh je imati rođendan u to doba! Djeca koja su rođena u vrijeme zimskih ili ljetnih školskih praznika, zakinuti su za proslave u razredu. U takvim slučajevima, roditelji se često dogovore s učiteljicom da zadnji dan nastave u polugodištu obilježe rođendan svog djeteta.

Online nastava također je zakomplicirala obilježavanja rođendana. U prvom razredu sam u dogovoru s Bartolovom mamom poslala poruku učenicima za sastanak preko Zooma, što je bilo iznenađenje Bartolu za njegov rođendan. Nisam se uključila u taj sastanak jer to je bilo njihovo vrijeme, vrijeme za šale i zabavu, vrijeme druženja u njihovom svijetu.

Kada su ljetni, zimski, proljetni ili jesenski praznici, a netko od mojih učenika ima rođendan, obvezno mu pošaljem e mail s dobrim željama. I sada, za vrijeme ovih zimskih praznika, poslala sam dva e maila.

Jedan Teu, a jedan Mari.

Prošle godine, jednog dana rano ujutro tijekom praznika, dobila sam anonimni sms: „Danas mi je rođendan!“

Znala sam tko mi je poslao poruku.

Kasnije, tijekom dana, tom sam učeniku poslala rođendansku čestitku što redovito radim jer su učenicima važni njihovi rođendani.

Razmišljala sam zašto mi je poslao poruku: traži li pažnju ili je možda mislio da ću zaboraviti na njegov rođendan…

Nije mi drago kada moji učenici pozovu samo neke odabrane učenike na svoj rođendan jer se onaj koji nije pozvan osjeća loše. Mislim da o tome trebaju voditi računa roditelji.

Učenik koji nije dobio pozivnicu za neki rođendan, osjeća se tužno i odbačeno, i gubi samopouzdanje.

Poznato mi je iz iskustva da je lakše organizirati ljetne rođendane, kada proslava može biti u parku, vrtu ili dvorištu. Međutim, i zimi se, ovisno o vremenskim uvjetima, rođendani mogu organizirati na otvorenom, primjerice u dvorištu. Bitno je dobro osmisliti vrijeme, izabrati poticajne igre za sat ili dva koliko traje rođendansko slavlje.

Kako slavimo rođendan u razredu?

Slavljeniku pjevamo, plješćemo, čestitamo u ime dječaka, u ime djevojčica, u ime učitelja i učiteljica… A onda se počastimo slatkišima. Slavljeniku je taj dan važan jer je to njegov dan.

Svim učenicima i učiteljima od srca čestitam njihov dan koji su imali tijekom praznika, i želim im uzbudljiv sljedeći rođendan!

■  Autorica: Ivančica Tajsl Dragičević, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, savjetnica ■  OŠ Trnjanska, Zagreb ■