Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – buduće učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA ■ 272. ■
Spremna za prvi, baš i ne
objavljeno: 6. lipnja 2021.

Ovih dana pakiram svoje kutije, pakiram sve što imam jer odlazim u drugu školu (isti naziv, drugo mjesto) i to pakiranje (ponovno) te skidanje radova s panoa i zidova učionice kod djece i mene izaziva tugu. Dok radove pospremam u njihove likovne mape, lica im sve govore. Jedan je učenik krenuo unazad brojati preostale dane, a onda je zastao shvativši da nam je ostao jednoznamenkasti broj (radnih dana).

Moji učenici sada svjesno ne dozvoljavaju da tijekom odmora izađem iz učionice, uvijek mi imaju još nešto reći, ispričati, pitati me i na taj način biti u mojoj blizini.

Plaše se rujna i svega što donosi peti razred, makar vjerujem da je ovo jedna divna generacija, spremna svima pokazati koliko smo naučili i savladali u prva četiri razreda. Ne bojim se za njih, čut će se o njima još, a ja ću pratiti njihove uspjehe i ponosno govoriti: „Rekla sam vam! “

Čisteći ormare, naišla sam na pisma koja su roditelji pisali učenicima u prvom tjednu prvog razreda.

Hoću li u novom razredu, novoj generaciji napraviti nešto slično? Ne znam, znam samo da trenutno nemam motiv.

Kao da je činjenica da ću nekome drugome biti učiteljica od mene udaljen godinama, a zapravo ću za samo tri mjeseca upoznati neka nova lica.

Popuštanjem epidemioloških mjera vratila se i izvanučionička nastava. U dogovoru s roditeljima organizirat ćemo samo dvije:

4. 6. 2021. imat ćemo nastavu u lokalnom parku.

Sadržaj:

  1. Sat razrednika – stvaramo vlastiti raspored, što to znači učiti i kako svatko od nas uči.
  2. Hrvatski jezik – stvarat ćemo pjesmu u obliku akrostiha i razgovarati zašto se pišu dnevnici i čemu služe.
  3. Priroda i društvo – biljke i kukci travnjaka, fotografirat ćemo ih, crtati i pokušati uz pomoć aplikacije google objektiv imenovati i stvoriti padlet sa stvarnim slikama (fotografijama).
  4. Tjelesna i zdravstvena kultura – uzet ćemo sve vrste sredstava i igrati se.
  5. Likovna kultura – pokušat ćemo nacrtati cvijet u krupnom planu.

Link prema materijalu za učenike

Druga aktivnost izvanučioničke nastave bit će odlazak do lokalnog jezera (Rakitje) gdje ćemo 17. 6. 2021. provesti dan učeći u prirodi, možda smočimo i noge, i na taj se način oprostimo jedni od drugih.

Kao što je vidljivo iz svega napisanog, sva sam posvećena 4. razredu i trenutno ne mogu niti želim pričati i pisati o svojim budućim učenicima trudeći se uživati u „novom normalnom” gdje se sve polako nakon dvije godinevraća u normalu.

S druge strane, ovakva me školska godina natjerala da zbog školovanja po A, B i C modelu za svaki radni dan napravim digitalnu interaktivnu prezentaciju, da osmislim naslovnicu tjedna koja će u svakom trenutku biti dostupna roditeljima i učenicima.

Ovih dana učenici kažu da su uživali gledajući moj animirani lik iz dana u dan, da je ta personalizacija sadržaja za njih puno značila i da me mole da NE ZATVORIM tu prezentaciju jer je ona dokaz koliko smo radili.

Pogledajte, možda ćete uočiti zašto moji učenici ovu prezentaciju doživljavaju kao otvoreni memento jednog razreda.

Jesam li spremna za 1.razred? Uopće ne razmišljam o tome…

 Piše: Sandra VUK  OŠ „SVETA NEDJELJA“, SVETA NEDELJA  Mrežne stranice 4. b