Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ rođena je u Zagrebu u obitelji prosvjetnih djelatnika. Magistra je primarnog obrazovanja, učiteljica savjetnica u Osnovnoj školi Trnjanska u Zagrebu. U svojem razredu u posljednjih pet naraštaja ima učenike s teškoćama. Rad s njima oplemenio ju je i obogatio dragocjenim iskustvom. Autorica je knjige Budi dobar kao Jan u kojoj opisuje svoj rad s učenikom koji ima Downov sindrom. To je autentično, iskreno i emotivno štivo koje će poslužiti kao putokaz učiteljima, roditeljima i svim prosvjetnim djelatnicima spremnim graditi inkluzivnu školu. Ivančica Tajsl Dragičević završila je mnoge stručne edukacije i sudjelovala na nekoliko međunarodnih konferencija u Zagrebu, Osijeku, Sarajevu, Budvi i Sisku na kojima je iznijela primjere dobre prakse vezane za inkluziju i integraciju učenika s teškoćama. Na državnom skupu učitelja razredne nastave u Vodicama govorila je o akceleraciji i primjeni u praksi. Smatra da je svaki učenik u nečemu poseban i vrijedan za zajednicu u kojoj se školuje. Njezin je moto da je svatko u nečemu najbolji jer netko iznimno lijepo crta, a netko krasno piše, netko pak divno pjeva, a netko trči brže od drugih… Majka je dviju djevojčica i pomajka velikom dječaku. Veliki je dječak završio fakultet, a djevojčice studiraju – jedna završava petu, a druga treću godinu studija.
INKLUZIVNA UČIONICA ■ 72. ■
Tko je kriv?
objavljeno: 10. veljače 2023.

LP, pozz,  D.Z., str.74. …

Tko je kriv? Danas učenici pišu ŠK umjesto Školski rad, D. Z. umjesto Domaća zadaća. Pitala sam svoje četvrtaše u čemu je problem, zar je tako teško napisati Školski rad, a ne ŠK. Odgovorili su da nije teško, ali da nema potrebe.

Pokušala sam im objasniti da je u redu pisati tako u skraćenicama kad jedni drugima šalju poruke putem mobitela, ali da je u bilježnici potrebno pisati punim riječima. Poslušali su me, sve shvatili, ali drugog je dana sve opet bilo po starome.

Milijun upitnika vrti me se iznad glave.

Radim više od trideset godina. Ovo mi je prvi naraštaj učenika kojem sam napisala upute kako voditi bilježnicu.

UPUTE ZA BILJEŽNICU IZ HRVATSKOG JEZIKA

Molim da se bilježnica vodi uredno, lijepo i piše čitkim rukopisom. Molim, ne preskakati stranice. Potrebno je napisati Školski i pokraj njega staviti nadnevak.

Ispod toga napisati i podcrtati naslov (poželjno je da bude podcrtan crvenom bojom, ali nije uvjet).

Svakog puta treba pročitati što je napisano i voditi brigu o slovima. Molim da je slovo Š baš to slovo, a ne S. Također molim da su slova Č i Ć pravilno napisana, a ne da su slovo C s nekim čudnim znakom.

Molim da se vježba čitati vlastiti rukopis.

Kad se bilježnica ispiše, treba je predati na uvid. 

Učiteljica Ivančica

UPUTE ZA BILJEŽNICU IZ MATEMATIKE

Molim da se bilježnica vodi uredno i lijepo. Molim da se brojevi pišu uredno i da se može pročitati koja je znamenka napisana.

Molim da su u bilježnici svakog puta napisani naslov i nadnevak.

Lijepo molim da se piše od početka stranice. Voljela bih da je bilježnica pregledna i da se svi možemo u njoj snaći.

Molim da se vježba čitati vlastiti rukopis i napisane brojeve.

Kad se bilježnica ispiše, treba je predati na uvid. 

Učiteljica Ivančica

UPUTE ZA BILJEŽNICU IZ PRIRODE I DRUŠTVA

Molim da se bilježnica vodi uredno, lijepo i piše čitkim rukopisom. Molim, ne preskakati stranice. Potrebno je napisati nadnevak.

Ispod toga napisati i podcrtati naslov (poželjno je da bude podcrtan crvenom bojom, ali nije uvjet).

Svakog puta treba pročitati što je napisano i voditi brigu o slovima.

Molim da se vježba čitati vlastiti rukopis.

Kad se bilježnica ispiše, treba je predati na uvid.

Učiteljica Ivančica

……………………………….

Upute smo zalijepili u sve bilježnice. Svakog dana pregledavam bilježnice, no četvrtaši se ne pridržavaju uputa.

Roditelji? Očekivala sam potporu roditelja. Očekivala i razočarala se.

Danas roditeljima to nije važno. Važno im je smiju li slikati s ploče Plan rada jer njihovo dijete ne stigne sve napraviti na satu.

Škola je odgojno-obrazovna ustanova i pitam se gdje smo pogriješili? Tko je kriv?

■  Piše: Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, izvrsna savjetnica | OŠ Trnjanska, Zagreb ■